Nawet jeżeli nie wydają się do siebie podobne, to jednak mają ze sobą wiele wspólnego, czepiąc z tego samego źródła – ludzkiego umysłu. Techniki sprzedaży i negocjacji wpływają na rozwój przedsiębiorstwa w bardzo dużym stopniu, dlatego też należy uważnie dobierać osoby, które się nimi zajmują. Powinny one posiadać niezbędne doświadczenie, wiedzę oraz praktyczne wsparcie w postaci dobrze przygotowanego zespołu i produktów, które posiadają wszystkie wspomniane cechy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.
Zapraszamy.
Spełnienie obietnicy, jaka zostaje zawarta w procesie sprzedaży, to kluczowy element, dzięki któremu klient powraca, żeby ponownie skorzystać z oferty danej firmy. Jeżeli na tym etapie dojdzie do jakichkolwiek manipulacji, przekłamań czy nie dotrzymania słowa, konsekwencje mają daleko bardziej idące skutki niż tylko reklamacja towaru albo usługi.
W dobie mediów społecznościowych wszelkiego rodzaju potknięcia szybko są dokumentowane i rozpowszechniane, przestrzegając przed korzystaniem z oferty przedsiębiorstwa niedbającego o potrzeby swoich klientów albo oszukującego ich w trakcie podpisywania umowy, dodając do niej „małym druczkiem” luki, jakich żadna ulotka, reklama czy konsultant nie wyjaśnili.
Stracone w ten sposób zaufanie trudno odzyskać, podobnie jak trudno jest przekonać partnera w negocjacjach o szczerości swoich intencji po tym, jak dopuściło się złamania wszystkich najważniejszych postanowień. Osoby oszukane w taki sposób raczej nie chcą ani nawet nie próbują zrozumieć drugiej strony, po prostu zrywają kontakt.
Tak właśnie jest w przypadku klientów. Jeżeli firma nie wywiąże się ze swoich obietnic i żelazko zepsuje się miesiąc po jego kupieniu (z winy konsument czy też fabrycznych niedociągnięć), trudno oczekiwać, że taka osoba ponownie zaufa producentowi oferującemu wadliwy sprzęt.
Dlatego też konieczne są trzy rzeczy: dobry sprzedawca, dobrze dobrane słowa, które znajdują swoje pokrycie w rzeczywistości (jeżeli czegoś nie ma, to się o tym po prostu nie mówi) oraz dobre techniki perswazji. Dzięki temu klient poczuje, że w tym sklepie się o niego dba i można mu zaufać.