Perswazja jest umiejętnością wywierania wpływu na innych ludzi. Poprzez doskonalenie dostępnych technik, można zyskać takie umiejętności w zakresie perswazji, by przekonywanie innych do własnego zdania nie stanowiło najmniejszego problemu.
Umiejętności te są przydatne w szczególności sprzedawcom i przedstawicielom handlowym, którzy chcą pozyskać jak największą liczbę klientów o osiągnąć swoje plany sprzedażowe. Niejednokrotnie, w tym właśnie celu, sprzedawcy uczestniczą w rozmaitych szkoleniach i kursach, które dotyczyć mają przede wszystkim umiejętnościom perswazyjnym, doskonaleniu technik sprzedaży i przekonywania innych do swojego zdania.
Techniki perswazji są już dość dobrze poznane. Język perswazji używany jest powszechnie, nawet przez każdego z nas w każdym dniu. Przykładem tego mogą być wszelkie zdania, w których stosujemy tryb rozkazujący, bądź też używamy takich słów, jak "powinno się", "musieć", czy też "trzeba". Za pomocą języka perswazji można wywrzeć na kimś konkretne reakcje, służące następnie podjęciu odpowiedniego zachowania, np. zakupienia oferowanego towaru czy usługi.
Ponadto, najczęściej stosowane są trzy fundamentalne techniki perswazji. Są to perswazja nakłaniająca, pobudzająca i przekonująca. Dzięki doskonaleniu tych technik i swoich umiejętności perswazyjnych, sprzedawcy mogą niezwykle szybko i skutecznie osiągać swoje cele sprzedażowe, a tym samym zwiększać swoje szanse na sukces zawodowy.
Warto również zauważyć, że realizowanie zadań i celów przez sprzedawców przekłada się bezpośrednio na sukces całego przedsiębiorstwa. Z tego też powodu, doskonalenie technik sprzedażowych i techniki perswazji powinno być celem nie tylko sprzedawcy, ale również kierownika, czy też menedżera, któremu powinno zależeć na kompetentnych i dobrze przygotowanych do swoich zadań pracownikach. To własnie dzięki przygotowaniu pracowników do pełnionych zadań, ich wiedzy i umiejętnościom przedsiębiorstwo może nie tylko dobrze funkcjonować, ale również nieustannie rozwijać się.