Profesjonalna obsługa klientów - szkolenie, w które warto zainwestować
Obecnie na rynku dostępnych jest bardzo dużo przeróżnych szkoleń z różnych dziedzin. Szkolenia biznesowe stają się bowiem coraz modniejsze i coraz więcej osób się nimi interesuje. Czy jednak są one naprawdę potrzebne? Które z nich warto wybrać? Jak wybrać dobrą firmę szkoleniową?
Profesjonalna obsługa klienta szkolenie
Ciekawą formą szkolenia na pewno jest kurs z zakresu profesjonalnej obsługi klientów. Na czym dokładniej on polega? Tutaj trudno jest na to pytanie jakoś jednoznacznie odpowiedzieć. Są bowiem kursy, które stawiają bardziej na budowanie profesjonalnego wizerunku albo na relacje z klientem biznesowym. Generalnie rzecz ujmując szkolenia takie uczą, jak podchodzić do klienta, a wiadomo że dzisiaj istnienie firmy uzależnione jest wręcz od sporej liczby klientów. Jak dokładniej przedstawiają się zalety tego szkolenia?
1) rozpoznawanie typów klientów
Przede wszystkim na takim szkoleniu nauczymy się rozpoznawać różne typy klientów, którzy przychodzą oraz odpowiednio sobie z nimi radzić - dobrać tak ton głosu, minę, techniki i narzędzia, aby osoba ta stała się naszym klientem. Przykładowo wyobraźmy sobie, że prowadzimy biuro podróży. Przychodzi do nas trzech klientów, którzy nie mają pomysłu na to, gdzie jechać. Jedną osobą jest starsza pani, która nigdzie dotąd nie wyjechała, a bardzo by chciała, jest religijna, ma kłopoty z sercem, ma proste wykształcenie. Drugi klient to nieco agresywny pan w średnim wieku, który mówi nam, że on to już wszystko w życiu widział i się nudzi. Trzeci zaś to stosunkowo młody pan, urzędnik, bardzo cichy i spokojny, któremu marzy się jakiś wypoczynek, a który nie ma w sobie siły przebicia. Wiadomo, że pierwszej osobie z marszu zaproponujemy np. Bałkany połączone z Medjugorie w Bośni i Hercegowinie, drugiemu panu nieco surivalową wycieczkę do Ameryki Południowej albo Afryki a trzeciemu np. wakacje we Włoszech.
Generalnie to był skrajny dość przykład, niemniej jednak chodzi o to, aby nauczyć się już po kilku pierwszych słowach, gestach, mimice, ubraniu z jakim klientem mamy do czynienia, czy jest on bogaty, czy lubi wydawać pieniądze, jaki typ rozmowy i załatwiania spraw preferuje. Mamy być trochę jak Sherlock Holmes - patrzeć na człowieka i od razu wiedzieć, jak do niego podejść.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenia online umożliwiają pełną interakcję zarówno z prowadzącym jak i z innym uczestnikami.
Realizujemy szkolenia online, webinary i projekty hybrydowe.
Sprawdź nasze kursy i szkolenia online eksperckie:
2) kreowanie profesjonalnego wizerunkuNastępnie na takim szkoleniu nauczymy się, jak my sami mamy wyglądać profesjonalnie. Co najważniejsze - tu wcale nie chodzi o garnitur i dobrze dobraną fryzurę. W różnych pracach bowiem profesjonalny ubiór znaczy trochę co innego. Generalnie jednak dowiemy się, jak mówić i się zachowywać, żeby w każdej sytuacji wyglądać naprawdę pewnie siebie.
3) efektywne prowadzenie rozmówOprócz tego nauczymy się efektywnie prowadzić rozmowy Wracając do pierwszego przykładu, starsza pani pewnie będzie chciała trochę dłużej pogadać, upewnić się co do wielu szczegółów. Trzeba prowadzić z nią rozmowę tak, aby jednocześnie zrozumiała wszystkie dane na temat wycieczki, czuła się dobrze poinformowana i że jest pod dobrą opieką, a jednocześnie nie możemy przecież spowalniać bardzo kolejki. Z kolei na pewno następny pan będzie chciał załatwić szybko sprawę i wyjść.
4) mówić "nie" to klientaTo jest bardzo trudna umiejętność - jak tu bowiem mamy odmówić klientowi, aby go nie urazić? Tego także dowiemy się na kursie.
Pozostałe szkolenia dla firmCzy warto zwrócić uwagę jeszcze na jakieś szkolenia i kursy? Otóż ciekawą opcją wydają się być
szkolenia negocjacje. One oraz to szkolenie to są typowe szkolenia dla handlowców. Warto w nie zainwestować, jeśli chcemy iść w tym kierunku i poprawić swoje kwalifikacje oraz zdolności. Co więcej ciekawą opcją wydaje się być również takie szkolenie z perspektywy pracodawcy- jeśli w nie zainwestujemy dla swoich pracowników, może się okazać, że notowania naszej firmy dość szybko wzrosną.
Na koniec trzeba jeszcze stanowczo podkreślić, że oczywiście szkolenia te nie są tylko i wyłącznie dla handlowców, lecz że skorzystają z nich inne osoby - przede wszystkim wszyscy pracownicy, którzy w pracy spotykają się z wieloma osobami.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Sprawdź nasze szkolenia online:
Oferujemy zarówno pojedyncze interaktywne warsztaty online jak i rozbudowane formaty. Korzystamy z najpopularniejszych technologii transmisji video. Sprawdź. Na pewno coś wybierzesz dla swojej firmy.