Profesjonalna obsługa klientów – szkolenie, w które warto zainwestować

Obecnie na rynku dostępnych jest bardzo dużo przeróżnych szkoleń z różnych dziedzin. Szkolenia biznesowe stają się bowiem coraz modniejsze i coraz więcej osób się nimi interesuje. Czy jednak są one naprawdę potrzebne? Które z nich warto wybrać? Jak wybrać dobrą firmę szkoleniową?

12 marca 2019
zdjęcie - Profesjonalna obsługa klientów – szkolenie, w które warto zainwestować

 Profesjonalna obsługa klientów - szkolenie, w które warto zainwestować

Obecnie na rynku dostępnych jest bardzo dużo przeróżnych szkoleń z różnych dziedzin. Szkolenia biznesowe stają się bowiem coraz modniejsze i coraz więcej osób się nimi interesuje. Czy jednak są one naprawdę potrzebne? Które z nich warto wybrać? Jak wybrać dobrą firmę szkoleniową?

Profesjonalna obsługa klienta szkolenie

Ciekawą formą szkolenia na pewno jest kurs z zakresu profesjonalnej obsługi klientów. Na czym dokładniej on polega? Tutaj trudno jest na to pytanie jakoś jednoznacznie odpowiedzieć. Są bowiem kursy, które stawiają bardziej na budowanie profesjonalnego wizerunku albo na relacje z klientem biznesowym. Generalnie rzecz ujmując szkolenia takie uczą, jak podchodzić do klienta, a wiadomo że dzisiaj istnienie firmy uzależnione jest wręcz od sporej liczby klientów. Jak dokładniej przedstawiają się zalety tego szkolenia?

1) rozpoznawanie typów klientów

Przede wszystkim na takim szkoleniu nauczymy się rozpoznawać różne typy klientów, którzy przychodzą oraz odpowiednio sobie z nimi radzić - dobrać tak ton głosu, minę, techniki i narzędzia, aby osoba ta stała się naszym klientem. Przykładowo wyobraźmy sobie, że prowadzimy biuro podróży. Przychodzi do nas trzech klientów, którzy nie mają pomysłu na to, gdzie jechać. Jedną osobą jest starsza pani, która nigdzie dotąd nie wyjechała, a bardzo by chciała, jest religijna, ma kłopoty z sercem, ma proste wykształcenie. Drugi klient to nieco agresywny pan w średnim wieku, który mówi nam, że on to już wszystko w życiu widział i się nudzi. Trzeci zaś to stosunkowo młody pan, urzędnik, bardzo cichy i spokojny, któremu marzy się jakiś wypoczynek, a który nie ma w sobie siły przebicia. Wiadomo, że pierwszej osobie z marszu zaproponujemy np. Bałkany połączone z Medjugorie w Bośni i Hercegowinie, drugiemu panu nieco surivalową wycieczkę do Ameryki Południowej albo Afryki a trzeciemu np. wakacje we Włoszech.

Generalnie to był skrajny dość przykład, niemniej jednak chodzi o to, aby nauczyć się już po kilku pierwszych słowach, gestach, mimice, ubraniu z jakim klientem mamy do czynienia, czy jest on bogaty, czy lubi wydawać pieniądze, jaki typ rozmowy i załatwiania spraw preferuje. Mamy być trochę jak Sherlock Holmes - patrzeć na człowieka i od razu wiedzieć, jak do niego podejść.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Szkolenia online umożliwiają pełną interakcję zarówno z prowadzącym jak i z innym uczestnikami.

Realizujemy szkolenia online, webinary i projekty hybrydowe.

Sprawdź nasze kursy i szkolenia online eksperckie:



2) kreowanie profesjonalnego wizerunku

Następnie na takim szkoleniu nauczymy się, jak my sami mamy wyglądać profesjonalnie. Co najważniejsze - tu wcale nie chodzi o garnitur i dobrze dobraną fryzurę. W różnych pracach bowiem profesjonalny ubiór znaczy trochę co innego. Generalnie jednak dowiemy się, jak mówić i się zachowywać, żeby w każdej sytuacji wyglądać naprawdę pewnie siebie.

3) efektywne prowadzenie rozmów

Oprócz tego nauczymy się efektywnie prowadzić rozmowy Wracając do pierwszego przykładu, starsza pani pewnie będzie chciała trochę dłużej pogadać, upewnić się co do wielu szczegółów. Trzeba prowadzić z nią rozmowę tak, aby jednocześnie zrozumiała wszystkie dane na temat wycieczki, czuła się dobrze poinformowana i że jest pod dobrą opieką, a jednocześnie nie możemy przecież spowalniać bardzo kolejki. Z kolei na pewno następny pan będzie chciał załatwić szybko sprawę i wyjść.

4) mówić "nie" to klienta

To jest bardzo trudna umiejętność - jak tu bowiem mamy odmówić klientowi, aby go nie urazić? Tego także dowiemy się na kursie.

Pozostałe szkolenia dla firm

Czy warto zwrócić uwagę jeszcze na jakieś szkolenia i kursy? Otóż ciekawą opcją wydają się być szkolenia negocjacje. One oraz to szkolenie to są typowe szkolenia dla handlowców. Warto w nie zainwestować, jeśli chcemy iść w tym kierunku i poprawić swoje kwalifikacje oraz zdolności. Co więcej ciekawą opcją wydaje się być również takie szkolenie z perspektywy pracodawcy- jeśli w nie zainwestujemy dla swoich pracowników, może się okazać, że notowania naszej firmy dość szybko wzrosną.

Na koniec trzeba jeszcze stanowczo podkreślić, że oczywiście szkolenia te nie są tylko i wyłącznie dla handlowców, lecz że skorzystają z nich inne osoby - przede wszystkim wszyscy pracownicy, którzy w pracy spotykają się z wieloma osobami.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Sprawdź nasze szkolenia online:

Oferujemy zarówno pojedyncze interaktywne warsztaty online jak i rozbudowane formaty. Korzystamy z najpopularniejszych technologii transmisji video. Sprawdź. Na pewno coś wybierzesz dla swojej firmy.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.