Techniki komunikacji interpersonalnej.

Podczas rozmowy zdawałoby się, że potrzebna jest jedynie znajomość języka, w którym odbywa się rozmowa. Jednak jest to mylne spostrzeżenie, ponieważ istnieje wiele czynników, które mogą wpłynąć na proces komunikacji w sposób pozytywny lub negatywny. Psychologia jako nauka o człowieku i wszystkim tym, co jest z nim związane, wyróżnia kilka podstawowych zasad, które mogą zagwarantować dobrą komunikację interpersonalną.

Podczas rozmowy zdawałoby się, że potrzebna jest jedynie znajomość języka, w którym odbywa się rozmowa. Jednak jest to mylne spostrzeżenie, ponieważ istnieje wiele czynników, które mogą wpłynąć na proces komunikacji w sposób pozytywny lub negatywny.

Psychologia jako nauka o człowieku i wszystkim tym, co jest z nim związane, wyróżnia kilka podstawowych zasad, które mogą zagwarantować dobrą komunikację interpersonalną.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zapraszamy do udziału w szkoleniu z komunikacji. Dzięki temu szkoleniu rozwiniesz m.in.: umiejętność wyrażania swoich myśli w sposób prosty i precyzyjny, umiejętność aktywnego słuchana, umiejętność przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej.

Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenia z rozwoju osobistego, szkolenie pewność siebie w biznesie.

Po pierwsze każdy uczestnik w komunikacji interpersonalnej powinien nauczyć się sztuki bycia dobrym i aktywnym słuchaczem. W jaki sposób to zrobić? Należy stale utrzymywać kontakt wzrokowy z naszym rozmówcą, okazać nasze zainteresowanie tematem rozmowy a także użyć naszej mowy ciała do tego, by nasz rozmówca czuł się komfortowo podczas rozmowy z nami. Podczas rozmowy burzliwej należy utrzymywać stałe opanowanie. Wpadanie w negatywne emocje może mieć negatywne skutki.

Warto jest mieć świadomość tego, że każdy rozmówca powinien być odpowiedzialny za swoje komunikaty. A to oznacza, że nie wolno rzucać słów na wiatr a już na pewno nie wolno mówić nieprawdy, ponieważ może się to odwrócić kiedyś przeciwko nam lub możemy komuś swoją nieszczerością wyrządzić krzywdę. Na ważną rozmowę warto znaleźć sobie trochę więcej czasu jak i znaleźć odpowiednie miejsce do odbycia takiej rozmowy. Warto też mieć sprecyzowany cel naszej rozmowy. Czy chcemy aby nasz rozmówca nas wysłuchał, poradził itp.

Warto też uczyć się empatii wobec drugiej osoby, ponieważ łatwiej będzie nam wczuć się w temat lub problem drugiej osoby i jej coś poradzić. W ten sposób będziemy bardziej wiarygodni i lepiej będziemy mogli pomóc takiej osobie.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Przeszkoliliśmy ponad 50 tys. osób na stanowiskach menedżerskich. Realizujemy szkolenia stacjonarne otwarte, szkolenia zamknięte oraz szkolenia menedżerskie online.

Zapoznaj się z naszymi szkoleniami menadżerskimi.

Dobrze jest też przemyśleć wcześniej to, co się powie, ponieważ słowami możemy komuś niechcący wyrządzić krzywdę. W ten sposób okazujemy również szacunek naszemu rozmówcy. Jeśli my będziemy starali się być dobrymi rozmówcami, to na pewno spotkamy się z takim właściwym zachowaniem ze strony naszych rozmówców w przyszłości. Dlatego warto jest uczyć się właściwych postępowań wobec drugiej osoby.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.