Sprzedaż oferowanych produktów, towarów, czy usług stanowi motor napędowy rozwoju każdego podmiotu gospodarczego funkcjonującego na rynku. Bez sprzedaży, nie ma zysków, a co za tym idzie – przedsiębiorstwo upada. Dlatego też jednym z najważniejszych elementów zarządzania firmą na wolnym rynku jest zarządzanie zespołem sprzedażowym, który powinien dbać o odpowiedni poziom – korzystniej z ekonomicznego punktu widzenia dla firmy – sprzedaży towarów, produktów i usług.
Sprzedaż oferowanych produktów, towarów, czy usług stanowi motor napędowy rozwoju każdego podmiotu gospodarczego funkcjonującego na rynku. Bez sprzedaży, nie ma zysków, a co za tym idzie – przedsiębiorstwo upada. Dlatego też jednym z najważniejszych elementów zarządzania firmą na wolnym rynku jest zarządzanie zespołem sprzedażowym, który powinien dbać o odpowiedni poziom – korzystniej z ekonomicznego punktu widzenia dla firmy – sprzedaży towarów, produktów i usług.
Jego zadaniem powinno być też dbanie o zadowolenie klientów oraz budowa ich przywiązania i lojalności względem marki i naszej firmy. Pozyskanie wiernego grona klientów może nam znacząco ułatwić funkcjonowanie na rynku.
Zarządzanie zespołem sprzedażowym nie jest, wbrew pozorom, łatwym zadaniem. Handlowcy doświadczeni z reguły cierpią na brak motywacji, wypalenie zawodowe i rutynowe wykonywanie czynności – które z reguły nie sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku marki i pozyskaniu grona wiernych, stałych klientów.
Z kolei handlowcom młodym z reguły brakuje wiedzy i przygotowania merytorycznego do zawodu., cierpią też często na przerost ambicji.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
O ile ambicje same w sobie mogą stanowić ważny czynnik motywacyjny, o tyle ich przerost powoduje szybkie zniechęcenie się pracowników. W tym momencie okazuje się, iż sprawne i profesjonalne zarządzanie sprzedażą jest co najmniej tak samo ważne jak sam proces sprzedaży. Można nawet uznać, iż jest ważniejsze – bo bez skutecznego zarządzania zespołem sprzedażowym sprzedaży samej w sobie nie będzie.
Musimy też pamiętać, zwłaszcza, jeśli zamierzamy zatrudnić nowe osoby w naszej firmie, iż handlowiec nie jest równy handlowcowi. Oznacza to, iż osoba, która sprawdziła się w jednym dziale sprzedaży, niekoniecznie sprawdzi się, jako oferent innego rodzaju usług czy towarów. Handlowiec handlowcowi nie równy.
To, że ktoś był świetnym akwizytorem w jakiejś firmie telekomunikacyjnej nie oznacza od razu, że będzie także doskonałym przedstawicielem handlowym szczególnie w sektorze B2B. Z drugiej strony, niemal na pewno przedstawiciel handlowy z sektora B2B będzie kiepskim akwizytorem. Co za tym idzie – więcej doświadczenia zawodowego nie zawsze znaczy lepiej.
Odwiedź strefę wiedzy
Przykładowe pigułki wiedzy:
Zarządzanie pracą zdalną i wirtualnym zespołem
Jak zarządzać emocjami pracowników
10 cech menedżera doskonałego wg Google
Role w zespole pracowniczym Belbina
Genchi Genbutsu – ważny element japońskiej kultury pracy
Koło Moore'a - zrozumieć konflikt
Sześć wielkich zagrożeń jakie niesie mikrozarządzanie
Jak rozwinąć psychiczną odporność w pracy menadżera i lidera
5 lekcji o przywództwie wg Simona Sineka. Zaczynaj od dlaczego?
Tyle dostaniesz ile wynegocjujesz. Jeśli tylko w połowie sytuacji to prawda, warto inwestować w szkolenia z negocjacji u najlepszych. Sidewicz i Rozenek stworzyli warsztat mentoringowy dla najbardziej wymagających. Kurs negocjacji mocno zorientowanych na wyniki. Zapraszamy na szkolenie negocjacje zakupowe!
Pokonaj trenera w pierwszych negocjacjach – a nie zapłacisz za szkolenie. Chcesz poczuć smak prawdziwych negocjacji? Posiadasz silną motywację do poznania swoich obszarów rozwoju w zakresie komunikacji, perswazji, wywierania wpływu oraz zaawansowanych negocjacji? Szkolenie z negocjacji handlowych – zaawansowane nie tylko z nazwy!
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.