Dobry sprzedawca gwarantem zysków firmy

Niezależnie od branży na rynku występuje niezwykle duża konkurencja. Zatem, aby dotrzeć do klienta nie tylko trzeba oferować towar najwyższej jakości, ale przede wszystkim umieć go sprzedać. Tutaj kluczowe znaczenie ma sprzedawca, który powinien posiadać odpowiednią wiedzę, a także dysponować umiejętnościami predestynującymi go do wykonania tego zawodu. Jak pokazują badania klienci zwracają uwagę na reklamę sprzedawanego produktu, którą kreuje sprzedawca. Zatem odpowiednio wyszkolony handlowiec może zwiększyć zyski nawet o 40% poprzez odpowiedni sposób przedstawienia reklamy produktu.

5 listopada 2018
zdjęcie - Dobry sprzedawca gwarantem zysków firmy


Dobry sprzedawca gwarantem zysków firmy

Komunikatywność jako sposób wzbudzania zaufania

Już na samym wstępie należy uświadomić sobie, że dobrym sprzedawcą może być tylko osoba ekstrawertyczna, która jest otwarta, lubi nowe wyzwania, a także jest komunikatywna. Zatem w dużej mierze, aby wzbudzić zaufanie u klienta należy zaprezentować odpowiednią mowę ciała oraz umiejętności miękkie.

Zatem intonacja i modulacja głosem stanowi dopełnienie mowy ciała. Oczywiście sprzedawca powinien dostosować się do grupy, której sprzedaje, gdyż naśladowanie klienta i sposobu jego mówienia zwiększa zdecydowanie prawdopodobieństwo sprzedaży.

Warto również zwrócić uwagę na strój, który powinien być schludny, ale również świadczyć o prestiżu. Dzięki temu zwiększa się również poczucie własnej wartości klienta.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jak prawidłowo i zgodnie z celem poprowadzić prezentację? Jakie są podstawowe techniki sprzedaży? Jak uzyskać najlepszy możliwy wynik negocjacji? Jak obecnie skutecznie sprzedawać przez telefon? Zobacz nasze szkolenia. Zapoznaj się z nimi.

Aktywne słuchanie kluczem do pozyskania klientów

Sprzedawca powinien umieć odpowiednio przedstawić oferowany przedmiot czy towar. Tutaj istotne znaczenie ma nacisk na formę oraz treść. Należy podkreślać zyski, które może osiągnąć klient poprzez ukazywanie zalet danego produktu. Warto również kłaść nacisk na ukazanie strat, które mogą wynikać z zaniechania kupna towaru. Nie ma jednego modelu sprzedażowego, którym można dotrzeć do każdego klienta.

Zatem aktywne słuchanie i zadawanie pytań ma duże znaczenie. Trzeba wziąć pod uwagę cechy charakterologiczne klienta, to czy jest otwarty, czy raczej introwertyczny oraz jakimi emocjami się kieruje. W tym przypadku koniecznie należy zrozumieć potrzeby i w ten sposób dostosować ofertę.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia sprzedażowe online:

Sprzedawca powinien w odpowiedni sposób przedstawiać ofertę i być uważnym na klienta, jednak dać mu pewną przestrzeń, aby mógł zorientować się w ofercie i zastanowić, co go interesuje. Zatem, kiedy klient wchodzi do sklepu nie powinien z miejsca zarzucać go pytaniami, a także oferować produkty nie wiedząc, w jakim celu klient przyszedł do sklepu.

Kiedy już zna cel klienta może zaoferować mu produkt z podobnej oferty, tzw. komplementarny.

Znajomość produktu to podstawa

Nie można sprzedać żadnego produktu czy usługi nie znając wszystkich jego stron, zarówno tych mocnych, jak i słabych. Tylko wtedy można dobrze przedstawić ofertę kładąc nacisk na zalety produktu, aby dostosować go do potrzeb klienta.

Zatem znaczenie ma tutaj wiedza merytoryczna. Oczywiście podejście do klienta powinno być w pełni empatyczne, dzięki temu można go w pełni zrozumieć. Determinacja i nastawienie na cel oraz odpowiednia motywacja handlowca również nie pozostaje bez znaczenia.

Należy umieć szybko, ale jednocześnie dobrze przedstawić ofertę, gdyż klient zazwyczaj poświęca krótki czas sprzedawcy, gdyż już po około minucie można określić czy jest on realnie zainteresowany towarem. Stąd tak ważna jest również znajomość technik sprzedaży oraz technik motywacji.

Dzięki temu można na bieżąco dostosowywać ofertę do klienta. Istotne znaczenie mają również cechy osobowości sprzedawcy, który powinien odgrywać swoiste role, by móc dotrzeć do klienta i zainteresować go daną usługą. Sposób przedstawienia musi być ściśle związany z potencjalnym klientem, gdyż tylko wtedy można osiągnąć sukces.

Opanowanie w kontakcie z klientem może być również bardzo ważne, gdyż niezależnie od sytuacji oraz klienta nie można dać się sprowokować, gdyż wtedy jest się z góry na przegranej pozycji.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Sprawdź nasze szkolenia online:

Oferujemy zarówno pojedyncze interaktywne warsztaty online jak i rozbudowane formaty. Korzystamy z najpopularniejszych technologii transmisji video. Sprawdź. Na pewno coś wybierzesz dla swojej firmy.

Klient niezdecydowany wyzwaniem dla sprzedawcy

Często klienci przychodzą z niesprecyzowanymi oczekiwaniami, nie do końca wiedząc czego oczekują czy czego potrzebują. Rolą dobrego sprzedawcy jest dotarcie do klienta i przedstawienie mu argumentów, które przekonają go, co do słuszności wyboru określonego produktu.

Zatem na samym początku należy określić rys charakteru i zapotrzebowanie klienta, by spersonalizować ofertę przeznaczoną specjalnie dla niego. Oczywiście należy zwrócić uwagę i kłaść duży nacisk na zalety oferowanego dobra.

Tutaj kluczowa jest również technika sprzedaży. Na samym początku można przedstawić przedmiot, którym klient jest potencjalnie zainteresowany, jednak jego cena jest zdecydowanie za wysoka. W tej sytuacji należy zaproponować nową doskonałą ofertę, co oznacza, że zaproponuje się przedmiot, który wcześniej był dedykowany do klienta. Tutaj należy podkreślić korzystną ofertę.

Zatem dobry sprzedawca pracuje na sukces sprzedaży, dlatego tak duże znaczenie mają jego umiejętności, a także znajomość technik sprzedaży. Podobnie duże znaczenie mają jego predyspozycje osobiste oraz otwartość na każdego klienta.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.