Dobry sprzedawca gwarantem zysków firmy
Komunikatywność jako sposób wzbudzania zaufania
Już na samym wstępie należy uświadomić sobie, że dobrym sprzedawcą może być tylko osoba ekstrawertyczna, która jest otwarta, lubi nowe wyzwania, a także jest komunikatywna. Zatem w dużej mierze, aby wzbudzić zaufanie u klienta należy zaprezentować odpowiednią mowę ciała oraz umiejętności miękkie.
Zatem intonacja i modulacja głosem stanowi dopełnienie mowy ciała. Oczywiście sprzedawca powinien dostosować się do grupy, której sprzedaje, gdyż naśladowanie klienta i sposobu jego mówienia zwiększa zdecydowanie prawdopodobieństwo sprzedaży.
Warto również zwrócić uwagę na strój, który powinien być schludny, ale również świadczyć o prestiżu. Dzięki temu zwiększa się również poczucie własnej wartości klienta.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak prawidłowo i zgodnie z celem poprowadzić prezentację? Jakie są podstawowe techniki sprzedaży? Jak uzyskać najlepszy możliwy wynik negocjacji? Jak obecnie skutecznie sprzedawać przez telefon? Zobacz nasze szkolenia.
Zapoznaj się z nimi.Aktywne słuchanie kluczem do pozyskania klientów
Sprzedawca powinien umieć odpowiednio przedstawić oferowany przedmiot czy towar. Tutaj istotne znaczenie ma nacisk na formę oraz treść. Należy podkreślać zyski, które może osiągnąć klient poprzez ukazywanie zalet danego produktu. Warto również kłaść nacisk na ukazanie strat, które mogą wynikać z zaniechania kupna towaru. Nie ma jednego modelu sprzedażowego, którym można dotrzeć do każdego klienta.
Zatem aktywne słuchanie i zadawanie pytań ma duże znaczenie. Trzeba wziąć pod uwagę cechy charakterologiczne klienta, to czy jest otwarty, czy raczej introwertyczny oraz jakimi emocjami się kieruje. W tym przypadku koniecznie należy zrozumieć potrzeby i w ten sposób dostosować ofertę.
Sprzedawca powinien w odpowiedni sposób przedstawiać ofertę i być uważnym na klienta, jednak dać mu pewną przestrzeń, aby mógł zorientować się w ofercie i zastanowić, co go interesuje. Zatem, kiedy klient wchodzi do sklepu nie powinien z miejsca zarzucać go pytaniami, a także oferować produkty nie wiedząc, w jakim celu klient przyszedł do sklepu.
Kiedy już zna cel klienta może zaoferować mu produkt z podobnej oferty, tzw. komplementarny.
Znajomość produktu to podstawa
Nie można sprzedać żadnego produktu czy usługi nie znając wszystkich jego stron, zarówno tych mocnych, jak i słabych. Tylko wtedy można dobrze przedstawić ofertę kładąc nacisk na zalety produktu, aby dostosować go do potrzeb klienta.
Zatem znaczenie ma tutaj wiedza merytoryczna. Oczywiście podejście do klienta powinno być w pełni empatyczne, dzięki temu można go w pełni zrozumieć. Determinacja i nastawienie na cel oraz odpowiednia motywacja handlowca również nie pozostaje bez znaczenia.
Należy umieć szybko, ale jednocześnie dobrze przedstawić ofertę, gdyż klient zazwyczaj poświęca krótki czas sprzedawcy, gdyż już po około minucie można określić czy jest on realnie zainteresowany towarem. Stąd tak ważna jest również znajomość technik sprzedaży oraz technik motywacji.
Dzięki temu można na bieżąco dostosowywać ofertę do klienta. Istotne znaczenie mają również cechy osobowości sprzedawcy, który powinien odgrywać swoiste role, by móc dotrzeć do klienta i zainteresować go daną usługą. Sposób przedstawienia musi być ściśle związany z potencjalnym klientem, gdyż tylko wtedy można osiągnąć sukces.
Opanowanie w kontakcie z klientem może być również bardzo ważne, gdyż niezależnie od sytuacji oraz klienta nie można dać się sprowokować, gdyż wtedy jest się z góry na przegranej pozycji.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Sprawdź nasze szkolenia online:
Oferujemy zarówno pojedyncze interaktywne warsztaty online jak i rozbudowane formaty. Korzystamy z najpopularniejszych technologii transmisji video. Sprawdź. Na pewno coś wybierzesz dla swojej firmy.
Klient niezdecydowany wyzwaniem dla sprzedawcy
Często klienci przychodzą z niesprecyzowanymi oczekiwaniami, nie do końca wiedząc czego oczekują czy czego potrzebują. Rolą dobrego sprzedawcy jest dotarcie do klienta i przedstawienie mu argumentów, które przekonają go, co do słuszności wyboru określonego produktu.
Zatem na samym początku należy określić rys charakteru i zapotrzebowanie klienta, by spersonalizować ofertę przeznaczoną specjalnie dla niego. Oczywiście należy zwrócić uwagę i kłaść duży nacisk na zalety oferowanego dobra.
Tutaj kluczowa jest również technika sprzedaży. Na samym początku można przedstawić przedmiot, którym klient jest potencjalnie zainteresowany, jednak jego cena jest zdecydowanie za wysoka. W tej sytuacji należy zaproponować nową doskonałą ofertę, co oznacza, że zaproponuje się przedmiot, który wcześniej był dedykowany do klienta. Tutaj należy podkreślić korzystną ofertę.
Zatem dobry sprzedawca pracuje na sukces sprzedaży, dlatego tak duże znaczenie mają jego umiejętności, a także znajomość technik sprzedaży. Podobnie duże znaczenie mają jego predyspozycje osobiste oraz otwartość na każdego klienta.