Dobry sprzedawca gwarantem zysków firmy

Niezależnie od branży na rynku występuje niezwykle duża konkurencja. Zatem, aby dotrzeć do klienta nie tylko trzeba oferować towar najwyższej jakości, ale przede wszystkim umieć go sprzedać. Tutaj kluczowe znaczenie ma sprzedawca, który powinien posiadać odpowiednią wiedzę, a także dysponować umiejętnościami predestynującymi go do wykonania tego zawodu. Jak pokazują badania klienci zwracają uwagę na reklamę sprzedawanego produktu, którą kreuje sprzedawca. Zatem odpowiednio wyszkolony handlowiec może zwiększyć zyski nawet o 40% poprzez odpowiedni sposób przedstawienia reklamy produktu.

zdjęcie - (the_title())


Dobry sprzedawca gwarantem zysków firmy


Komunikatywność jako sposób wzbudzania zaufania

Już na samym wstępie należy uświadomić sobie, że dobrym sprzedawcą może być tylko osoba ekstrawertyczna, która jest otwarta, lubi nowe wyzwania, a także jest komunikatywna. Zatem w dużej mierze, aby wzbudzić zaufanie u klienta należy zaprezentować odpowiednią mowę ciała oraz umiejętności miękkie.

Zatem intonacja i modulacja głosem stanowi dopełnienie mowy ciała. Oczywiście sprzedawca powinien dostosować się do grupy, której sprzedaje, gdyż naśladowanie klienta i sposobu jego mówienia zwiększa zdecydowanie prawdopodobieństwo sprzedaży.

Warto również zwrócić uwagę na strój, który powinien być schludny, ale również świadczyć o prestiżu. Dzięki temu zwiększa się również poczucie własnej wartości klienta.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jak prawidłowo i zgodnie z celem poprowadzić prezentację? Jakie są podstawowe techniki sprzedaży? Jak uzyskać najlepszy możliwy wynik negocjacji? Jak obecnie skutecznie sprzedawać przez telefon? Zobacz nasze szkolenia. Zapoznaj się z nimi.

Aktywne słuchanie kluczem do pozyskania klientów

Sprzedawca powinien umieć odpowiednio przedstawić oferowany przedmiot czy towar. Tutaj istotne znaczenie ma nacisk na formę oraz treść. Należy podkreślać zyski, które może osiągnąć klient poprzez ukazywanie zalet danego produktu. Warto również kłaść nacisk na ukazanie strat, które mogą wynikać z zaniechania kupna towaru. Nie ma jednego modelu sprzedażowego, którym można dotrzeć do każdego klienta.

Zatem aktywne słuchanie i zadawanie pytań ma duże znaczenie. Trzeba wziąć pod uwagę cechy charakterologiczne klienta, to czy jest otwarty, czy raczej introwertyczny oraz jakimi emocjami się kieruje. W tym przypadku koniecznie należy zrozumieć potrzeby i w ten sposób dostosować ofertę.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia sprzedażowe online:

Sprzedawca powinien w odpowiedni sposób przedstawiać ofertę i być uważnym na klienta, jednak dać mu pewną przestrzeń, aby mógł zorientować się w ofercie i zastanowić, co go interesuje. Zatem, kiedy klient wchodzi do sklepu nie powinien z miejsca zarzucać go pytaniami, a także oferować produkty nie wiedząc, w jakim celu klient przyszedł do sklepu.

Kiedy już zna cel klienta może zaoferować mu produkt z podobnej oferty, tzw. komplementarny.

Znajomość produktu to podstawa

Nie można sprzedać żadnego produktu czy usługi nie znając wszystkich jego stron, zarówno tych mocnych, jak i słabych. Tylko wtedy można dobrze przedstawić ofertę kładąc nacisk na zalety produktu, aby dostosować go do potrzeb klienta.

Zatem znaczenie ma tutaj wiedza merytoryczna. Oczywiście podejście do klienta powinno być w pełni empatyczne, dzięki temu można go w pełni zrozumieć. Determinacja i nastawienie na cel oraz odpowiednia motywacja handlowca również nie pozostaje bez znaczenia.

Należy umieć szybko, ale jednocześnie dobrze przedstawić ofertę, gdyż klient zazwyczaj poświęca krótki czas sprzedawcy, gdyż już po około minucie można określić czy jest on realnie zainteresowany towarem. Stąd tak ważna jest również znajomość technik sprzedaży oraz technik motywacji.

Dzięki temu można na bieżąco dostosowywać ofertę do klienta. Istotne znaczenie mają również cechy osobowości sprzedawcy, który powinien odgrywać swoiste role, by móc dotrzeć do klienta i zainteresować go daną usługą. Sposób przedstawienia musi być ściśle związany z potencjalnym klientem, gdyż tylko wtedy można osiągnąć sukces.

Opanowanie w kontakcie z klientem może być również bardzo ważne, gdyż niezależnie od sytuacji oraz klienta nie można dać się sprowokować, gdyż wtedy jest się z góry na przegranej pozycji.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Sprawdź nasze szkolenia online:

Oferujemy zarówno pojedyncze interaktywne warsztaty online jak i rozbudowane formaty. Korzystamy z najpopularniejszych technologii transmisji video. Sprawdź. Na pewno coś wybierzesz dla swojej firmy.

Klient niezdecydowany wyzwaniem dla sprzedawcy

Często klienci przychodzą z niesprecyzowanymi oczekiwaniami, nie do końca wiedząc czego oczekują czy czego potrzebują. Rolą dobrego sprzedawcy jest dotarcie do klienta i przedstawienie mu argumentów, które przekonają go, co do słuszności wyboru określonego produktu.

Zatem na samym początku należy określić rys charakteru i zapotrzebowanie klienta, by spersonalizować ofertę przeznaczoną specjalnie dla niego. Oczywiście należy zwrócić uwagę i kłaść duży nacisk na zalety oferowanego dobra.

Tutaj kluczowa jest również technika sprzedaży. Na samym początku można przedstawić przedmiot, którym klient jest potencjalnie zainteresowany, jednak jego cena jest zdecydowanie za wysoka. W tej sytuacji należy zaproponować nową doskonałą ofertę, co oznacza, że zaproponuje się przedmiot, który wcześniej był dedykowany do klienta. Tutaj należy podkreślić korzystną ofertę.

Zatem dobry sprzedawca pracuje na sukces sprzedaży, dlatego tak duże znaczenie mają jego umiejętności, a także znajomość technik sprzedaży. Podobnie duże znaczenie mają jego predyspozycje osobiste oraz otwartość na każdego klienta.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.