Zarządzanie projektami - szkolenie
Zastanawiasz się nad udziałem w szkoleniu z zarządzania projektami, lub też inaczej mówiąc szkoleniu project managmentowym? Na początek warto upewnić się, że wiesz na pewno, na czym polega cały ten proces i rola odpowiedzialnej za niego osoby.
Zarządzanie projektami, znane też powszechnie pod swoją angielską nazwą Project Management to wszystkie czynności, jakie wykonywane są w celu osiągnięcia zarówno głównego, jak i pośrednich założeń związanych z konkretnym projektem. Jest to działanie kompleksowe, w którym zawiera się zarówno planowanie, realizacja, jak i kontrola wszystkich etapów niezbędnych do zrealizowania celów projektu.
Jest to dziedzina, która dąży do efektywnego wykonania projektu, jednocześnie starając się ograniczyć bądź całkowicie zneutralizować wpływ różnego rodzaju zagrożeń i ograniczeń.
Osoby, które są za nie odpowiedzialne powinny także dążyć do budowania odpowiedniej motywacji u wszystkich członków zespołu związanego z realizacją konkretnego projektu oraz właściwą, niezakłóconą komunikację pomiędzy nimi. Realizacja ostatecznych celów powinna również odbyć przy maksymalnej optymalizacji dostępnych środków, czyli ludzi, pieniędzy, czasu i tak dalej.
Zarządzaniem projektami zajmuje się wiele osób, w tym zarówno sponsor, jak i kierownik oraz uczestnicy projekt. Największe znaczenie ze względu na zakres uprawnień, ponoszoną odpowiedzialność oraz zakres, wymagane doświadczenie i kompetencje ma oczywiście kierownik projektu (project manager).
Uczestniczy on bezpośrednio w całym procesie zarządzania, koordynuje wszelkie zadania, które do wykonania mają poszczególni uczestnicy, tworzy i utrzymuje motywację osób sobie podwładnych oraz stara się eliminować pojawiąjące się po drodze ryzyka i problemy, biorące się głównie z niepewności co do przyszłych wydarzeń, dynamiki w zespole projektowym, niespodziewanym spadkiem wydajności, błędnym planowaniem i tak dalej.
Osobą uprawnioną do podejmowania ostatecznych decyzji związanych z losami projektu jest jednak nie kierownik, a sponsor, czyli osoba bądź jednostka, która powołuje projekt do życia. To sponsor ma ostatnie słowo dotyczące zakresu, budżetu i czasu realizacji, często również samodzielnie wybiera kierownika i wspiera go w trakcie realizacji projektu.
Czym jednak jest sam projekt? Jest to plan wszystkich czynności, których wykonanie niezbędne jest do zrealizowania ostatecznego celu. Każdy projekt powinien spełniać kilka cech, a mianowicie być specyficzny (czyli sprecyzowany w sposób nie wzbudzający wątpliwości), mierzalny (określenie, czy cel został osiągnięty nie może sprawiać problemu), ambitny (nie powinien opierać się wyłącznie na codziennych, rutynowych czynnościach), realny (możliwy do wykonania przy konkretnym budżecie, zasobach ludzkich i czasie) a także terminowy (mieszczący się w konkretnych ramach czasowych). Powinna także charakteryzować go innowacyjność.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Przeszkoliliśmy ponad 50 tys. osób na stanowiskach menedżerskich. Realizujemy szkolenia stacjonarne otwarte, szkolenia zamknięte oraz szkolenia menedżerskie online.
Zapoznaj się z naszymi szkoleniami menadżerskimi.
Project Management szkolenia
Do kogo skierowane są szkolenia z zakresu zarządzania projektami (scrum szkolenia)? Przede wszystkim do kierowników i liderów zespołów projektowych, kadry menadżerskiej, członków zespołów projektowych, ale też wszystkie osoby zainteresowane rozwojem zawodowym i poszerzeniem zakresu swoich kompetencji.
Agile foundation czy warto z niego skorzystać? Korzyści płynące z udziału w tego typu szkoleniu to między innymi zdobycie umiejętności niezbędnych do samodzielnego zarządzania projektami, bez względu na ich stopień złożoności i skomplikowania; efektywnego realizowania zadań związanych z poszczególnymi etapami projektu; realizowania harmonogramów zgodnie z założonymi wcześniej ustaleniami (czasowymi, budżetowymi itd.); korzystania z zaawansowanych narzędzi mogących mieć pozytywny wpływ na projekt; organizowania spotkań zespołu projektowego, które będą mieć realny, pozytywny wpływ na pracę; szacowania kosztów; motywowania zespołu i tak dalej.
Metody zarządzania projektami, które poznać można w trakcie project managementowych szkoleń to między innymi Agile, CCPM czy KANBAN. Daje to możliwość dobrania odpowiednich metod i wykonania planu konkretnie odpowiadającemu wymaganiom naszego projektu.