Techniki finalizacji sprzedaży

Posiadanie firmy wymaga od właściciela wielu poświęceń. Aby firma dobrze prosperowała i przynosiła zyski, należy dbać o odpowiednią promocję dóbr i usług oferowanych przez firmę. Należy również pamiętać o właściwym doborze pracowników. Najlepiej, aby były oni nie tylko wyedukowani, ale i doświadczeni.

8 stycznia 2019
zdjęcie - Techniki finalizacji sprzedaży

Techniki finalizacji sprzedaży

Posiadanie firmy wymaga od właściciela wielu poświęceń. Aby firma dobrze prosperowała i przynosiła zyski, należy dbać o odpowiednią promocję dóbr i usług oferowanych przez firmę.

Należy również pamiętać o właściwym doborze pracowników. Najlepiej, aby były oni nie tylko wyedukowani, ale i doświadczeni. Doświadczenie i wiedza teoretyczna muszą iść bowiem w parze ze sobą, aby praca jaką świadczy pracownik była efektywna. Pracodawca powinien również podejmować szereg działań, które podniosą kompetencje pracowników.

Dobrym pomysłem będzie zatem organizacja różnego rodzaju szkoleń. Szkolenia są szczególnie istotne, jeżeli pracownicy mają bezpośredni kontakt z klientem.

O sukcesie sprzedaży nierzadko przesądza postawa pracownika. Na rynku funkcjonuje mnóstwo podmiotów, które zajmują się profesjonalną organizacją szkoleń dla firm. Popularne są zarówno szkolenia otwarte jak i zamknięte.

Bardzo istotne jest to, aby szkolenia dla firm przeprowadzane były przez doświadczonych oraz wykwalifikowanych szkoleniowców. Bardzo dobrze byłoby przed zatrudnieniem konkretnej firmy poczytać opinie klientów o jakości przeprowadzanych przez nią szkoleń. Skuteczność szkolenia zależy również od zaangażowania jego uczestników.

Pracownicy powinni starać się brać czynny udział w szkoleniu. Dobrze byłoby rozdać pracownikom materiały szkoleniowe. Dzięki nim łatwiej będzie uporządkować wiedzę, którą pracownicy nabędą w trakcie szkolenia.

Szkolenia techniki sprzedaży oraz szkolenie telemarketing sprawią, że pracownicy będą mogli bez większego trudu poradzić sobie w kontakcie z klientem. Własciwa sprzedaż wymaga bowiem wiele wysiłku od pracowników. Bardzo ważna w kontakcie z klientem jest odpowiednia doza empatii. Każdy pracownik powinien pamiętać o uprzejmości. Nie bez znaczenia jest również wyczulenie na potrzeby klienta.

Dzięki szkoleniu z technik sprzedaży pracownik dowie się jakie pytania zadawać klientowi, by pomóc znalezc mu produkt, którego potrzebuje. Bardzo ważne w sprzedaży są również negocjacje. Bez właściwie przeprowadzonych negocjacji sprzedaż może okazać się niemożliwa. Klient zazwyczaj będzie chciał wynegocjować jak najkorzystniejszą ofertę. Jeżeli pracownik okaże mu chęć i pomoc, pozytywnie przełoży się to na wizerunek firmy w oczach klienta.

Szkolenia sprzedaż powinny również obejmować techniki domknięcia sprzedaży. Właściwe domknięcie sprzedaży jest bowiem kluczem do osiągnięcia ostatecznego sukcesu. Domykając sprzedaż pracownicy muszą pamiętać o uprzejmości i empatii wobec klienta. Muszą sprawić, by klient w przyszłości chciał się kontaktować z firmą, dla której pracują. Wśród technik domknięcia sprzedaży można wyróżnić chociażby takie sposoby jak technika małych kroków czy technika alternatywy.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Co to jest sprzedaż narracyjna? Jak finalizować sprzedaż? Jakie są zaawansowane techniki sprzedaży B2B? Jak po porażce wrócić do pełnej efektywności? Jak komunikować się z trudnym klientem?

Gamma – firma szkoleniowa roku.

W technice alternatywy należy pamiętać tym, by zaproponować klientowi przynajmniej dwa korzystne dla niego rozwiązania. Pozostawiając klientowi możliwość ostatecznego wyboru sprawimy, że poczuje się on doceniony.

Aby szkolenia były skuteczne, nalezy je przeprowadzać regularnie. Najlepiej przeprowadzać szkolenia w miejscu pracy. Dobrze by było, gdyby pracownicy mogli zadawać osobie prowadzącej szkolenie pytania. Doświadczony i wyspecjalizowany szkoleniowiec sprawi, że pracownicy pozbędą się wszelkich wątpliwości w kontakcie z klientem. Jeżeli pracownicy otrzymają cenne wskazówki, łatwiej im będzie wcielić teorię w życie.

Podsumowując powyższe rozważania, można dojść do wielu wniosków. Prowadzenie firmy z całą pewnością nie należy do łatwych zadań. Sprzedaż produktów oraz usług oferowanych przez firmę wymaga odpowiedniego podejścia pracowników. Mądry pracodawca będzie organizował regularne i systematyczne szkolenia z technik sprzedaży.

Jeżeli przeprowadzone szkolenie będzie skuteczne, pozytywnie przełoży się to na wyniki sprzedażowe w firmie. W szkoleniach o tematyce sprzedażowej nie powinno zabraknąć panelu poświęconego technikom domknięcia sprzedaży.

Są one bowiem ostatecznym kluczem do osiągnięcia sukcesu sprzedażowego. Pracowników, którzy sprzedali wiele produktów, dobrze byłoby nagradzać. Dzięki temu zachowają większą motywację do dalszych działań.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie telemarketing, szkolenia handlowe.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.