Awans w pracy a relacje z kolegami

Awans w pracy to marzenie większości pracowników. Pozwala on zdobyć znacznie większe pieniądze, prestiż oraz możliwości rozwoju zawodowego. Zatem nic dziwnego, że prawie każdy z nas chce piąć się w górę po drabinie kariery. Niemniej nie każdy uświadamia sobie, co tak właściwie się zmienia w momencie awansu.

26 kwietnia 2019
zdjęcie - Awans w pracy a relacje z kolegami

 Awans w pracy a relacje z kolegami

Awans w pracy to marzenie większości pracowników. Pozwala on zdobyć znacznie większe pieniądze, prestiż oraz możliwości rozwoju zawodowego. Zatem nic dziwnego, że prawie każdy z nas chce piąć się w górę po drabinie kariery. Niemniej nie każdy uświadamia sobie, co tak właściwie się zmienia w momencie awansu. Tymczasem świeżo upieczony lider zespołu pracowniczego musi zmienić dotychczasowy tryb swojej pracy oraz jasno zredefiniować swoje stosunki z kolegami z pracy, którzy to stali się jego podwładnymi. Jakie znaczenie ma awans w pracy, a koledzy?

Żeby uzyskać zasłużony awans w pracy trzeba czasem przejść długą i niełatwą drogę. Liczy się bowiem zaangażowanie pracownika, jakość wykonywanej pracy oraz dobra wola przełożonego. Aby otrzymać upragniony awans wewnętrzny trzeba zadbać o wszystkie istotne szczegóły, począwszy od porządku na biurku, dbania o stosowny ubiór, a kończywszy na odpowiedniej rozmowie z szefem.

Awans w pracy a koledzy

Wyższe stanowisko to przejaw tego, że szef docenia pracownika oraz jego zaangażowanie w dobro firmy. Dla wielu osóbawans w pracy to ukoronowanie dotychczasowej kariery zawodowej czy też istotny krok w stronę fotela prezesa. Awans w pracy a koledzy ma istotne znaczenie w sprawnym zarządzaniu podwładnymi.

Niemniej wyższe stanowisko wiąże się również z nowymi obowiązkami, a poza tym trzeba umieć poradzić sobie z pracownikami, którymi to przyjdzie zarządzać. I tutaj właśnie mogą pojawić się największe problemy, zwłaszcza w przypadku awansu na kierownika działu, w którym do tej pory pracowaliśmy i nagle nasi koledzy z biura, stali się podwładnymi.

Z chwilą awansu zmienia się punkt widzenia kolegów. Niemniej nawet w sytuacji, gdy panuje przyjacielska atmosfera, to powinni oni traktować nowego szefa z pewnym dystansem. Każdy skuteczny szef powinien posiadać autorytet u swych podwładnych.
Częstym błędem nowo powołanych na stanowisko kierowników jest to, że próbują oni za wszelką cenę sprawiać wrażenie, że nic się nie zmieniło. Będąc pośrednikiem między prezesem, a szeregowym pracownikiem, nie można być w relacjach z podwładnymi na takim samym poziomie jednak wcześniej.
Nowy szef nie powinien sprawiać wrażenia, że nadal jest zwykłym pracownikiem, ale też nie powinien niepotrzebnie pokazywać swojej wyższości. W takiej sytuacji w celu sprawnego zarządzania istotne znaczenie ma awans w pracy szkolenie.

Szkolenia dla team leaderów

Współcześnie nie brakuje ludzi sukcesu, którym to w robieniu kariery zawodowej pomaga zdobyta dotychczas wiedza, pewność siebie oraz umiejętne jej wykorzystywanie w karierze zawodowej.
Każdy lider który wyuczył się kontrolować swoje emocje, gestykulację i świetnie zna mowę ciała jest chętnie słuchany i błyskawicznie znajduje poważanie u podwładnych. Umiejętności tych uczą profesjonalne szkolenia dla team leaderów.
Skuteczny lider musi mieć osobowość obdarzoną umiejętnościami przywódczymi, bowiem jest on w pełni odpowiedzialny za osiągnięcia swojego zespołu. Nadrzędnym celem każdego leadera jest integrowanie podwładnych, ocenianie wykonywanych przez nich zadań oraz motywowanie do pracy. Szkolenia dla team leaderówuczą potrzebnych w pracy zawodowej kompetencji miękkich, które to mają duży wpływ na efektywność oraz atmosferę panującą w zespole pracowniczym.

Awans wewnętrzny - nowy lider wybrany wśród pracowników

Obecnie coraz więcej właścicieli dużych przedsiębiorstw i korporacji decyduje się na wybór liderów spośród kadry pracowniczej. Taka decyzja pracodawcy znacznie ogranicza ryzyko zatrudnienia nieznanego pracownika z zewnętrznego środowiska który może okazać się osobą niekompetentną. Natomiast poprzez awans wewnętrzny następuje skuteczne promowanie swoich pracowników w firmie. C więcej awansowana osoba czuje się doceniona i w związku z tym jeszcze bardziej stara się, żeby nie stracić zaufania przełożonego. Co więcejawans wewnętrzny wiąże się z niższym kosztem rekrutacji i wdrażania pracownika n stanowisko.
Awans w pracy szkolenie jest niezbędne po objęciu nowego stanowiska w firmie.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.