Techniki skutecznej sprzedaży

Sprzedaż może odbywać się bezpośrednio pomiędzy dwoma osobami – tą, która chce odsprzedać jakąś rzecz oraz tą, która jest skłonna za nią zapłacić, jednak w zdecydowanej większości przypadków odbywa się za pośrednictwem zawodowców, którzy proces ten traktują jako źródło swojego zysku.

zdjęcie - (the_title())


Techniki skutecznej sprzedaży

Handel. Proces gospodarczy, w ramach którego dochodzi do sprzedaży, czyli wymiany różnego rodzaju dóbr i usług za pieniądze, lub też w przypadku handlu wymiennego za inne towary bądź usługi.

Sprzedaż może odbywać się bezpośrednio pomiędzy dwoma osobami – tą, która chce odsprzedać jakąś rzecz oraz tą, która jest skłonna za nią zapłacić, jednak w zdecydowanej większości przypadków odbywa się za pośrednictwem zawodowców, którzy proces ten traktują jako źródło swojego zysku.

Sama sprzedaż to wszelkie czynności organizacyjne, techniczne, prawne oraz finansowe związane z odpłatną wymianą towarów lub dostarczeniem usług.

Osoby związane z handlem często sięgają po różne środki i metody, mające pomóc im w zwiększeniu sprzedaży. Część z nich jest skuteczna, inne mogą osiągnąć przeciwny do zamierzonego skutek i zniechęcić do siebie potencjalnych klientów.

Dotyczy to zarówno sprzedaży stacjonarnej, w konkretnym punkcie, jak i telefonicznej, popularnej metody stosowanej przez wiele firm związanych z handlem. Jeśli chcesz poznać skuteczne metody zwiększające sprzedaż – warto rozważyć udział w szkoleniu dotyczącym sprzedaży.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.

Dla kogo przeznaczone są tego typu szkolenia? Oczywiście dla osób związanych z branżą handlową, przede wszystkim samych sprzedawców. Powinny wziąć w nim udział wszystkie osoby, którym trudności trafia dojście do odpowiednich osób i zainteresowanie ich swoją ofertą; sprzedawcy, którzy często napotykają na długi proces decyzyjny po stronie klientów, a tym samym muszą pokonywać ich wątpliwości i obiekcje (dotyczące na przykład ceny); osoby, które są zwykle angażowane przez klientów w stopniu nieadekwatnym do potencjalnych zysków – ich proces decyzyjny musi być poprzedzony wieloma spotkaniami, prezentacjami, demonstracjami i tym podobnymi; a także handlowcy, którym zdarza się utrzymywać stałe kontakty zawodowe z osobami, które są potencjalnymi kupcami, ale patrząc na to obiektywnie w rzeczywistości nigdy nimi nie będą.

W zależności od potrzeb do wyboru są szkolenia sprzedaży, szkolenia telemarketingowe czy szkolenia z technik sprzedaży, które wykorzystać można bez względu na specyfikę pracy handlowca.

W programie szkolenia z technik sprzedaży znajduje się między innymi przełożenia poszczególnych technik sprzedaży na realne zawodowe sytuacje, zwiększenie skuteczności w oferowanych usługach, trening pewności siebie i biegłości w znajdowaniu nowych klientów, sposoby na utrzymywanie z nimi długofalowych relacji, nauka rozpoznawania różnych typów klientów i typu współpracy do nich dopasowanej, konkretne rozwiązania dopasowane do każdego etapu procesu sprzedaży.

Poszczególne metody zdobywania klientów, które są przećwiczone to aktywność sprzedawcy w kontakcie z klientami, skuteczne umawianie spotkań, sposoby prowadzenia rozmów telefonicznych, rozmów z osobami, które już nie korzystają z naszych usług, ale w przeszłości byli klientami, różne metody reagowania na odmowę klienta, aby przekształcić je w zgodę, „przejęcie” klientów zadowolonych z usług konkurencji oraz przede wszystkim „recepta” na wytrwałość w kontaktach z niezdecydowanymi bądź negatywnie nastawionymi osobami.

Wyróżnić możemy dwa podstawowe rodzaje szkoleń. Pierwszym z nich są szkolenia dla firm prowadzone w formie zamkniętej, na które kierowani są pracownicy działu sprzedaży, call center i tak dalej. Mają one zwykle program treningu ściśle dopasowany do prowadzonej przez przedsiębiorstwo działalności, opierają się na znanych im przykładach, scenariuszach, które mogą mieć miejsce w ich codziennej pracy i tak dalej.

Szkolenie otwarte natomiast skierowane jest dla wszystkich zainteresowanych osób, które chcą podnieść swoje kwalifikacje zawodowe w celu osiągania lepszych wyników, osób, które są w trakcie zmiany swojej zawodowej ścieżki bądź o tym myślą i w ramach przekwalifikowania muszą nabyć nowe umiejętności a także pracodawców pragnących poznać pracę zatrudnionych przez siebie osób „od podszewki”, aby móc zidentyfikować potencjalne problemy i samodzielnie znaleźć ich rozwiązanie.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zwiększ swoją skuteczność w sprzedaży w modelu B2B. Wszystkich zainteresowanych tematyką zaawansowanych technik sprzedaży B2B zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, szkolenie jak zwiększać sprzedaż, szkolenia handlowe.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.