Techniki skutecznej sprzedaży
Handel. Proces gospodarczy, w ramach którego dochodzi do sprzedaży, czyli wymiany różnego rodzaju dóbr i usług za pieniądze, lub też w przypadku handlu wymiennego za inne towary bądź usługi.
Sprzedaż może odbywać się bezpośrednio pomiędzy dwoma osobami – tą, która chce odsprzedać jakąś rzecz oraz tą, która jest skłonna za nią zapłacić, jednak w zdecydowanej większości przypadków odbywa się za pośrednictwem zawodowców, którzy proces ten traktują jako źródło swojego zysku.
Sama sprzedaż to wszelkie czynności organizacyjne, techniczne, prawne oraz finansowe związane z odpłatną wymianą towarów lub dostarczeniem usług.
Osoby związane z handlem często sięgają po różne środki i metody, mające pomóc im w zwiększeniu sprzedaży. Część z nich jest skuteczna, inne mogą osiągnąć przeciwny do zamierzonego skutek i zniechęcić do siebie potencjalnych klientów.
Dotyczy to zarówno sprzedaży stacjonarnej, w konkretnym punkcie, jak i telefonicznej, popularnej metody stosowanej przez wiele firm związanych z handlem. Jeśli chcesz poznać skuteczne metody zwiększające sprzedaż – warto rozważyć udział w szkoleniu dotyczącym sprzedaży.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.
Dla kogo przeznaczone są tego typu szkolenia? Oczywiście dla osób związanych z branżą handlową, przede wszystkim samych sprzedawców. Powinny wziąć w nim udział wszystkie osoby, którym trudności trafia dojście do odpowiednich osób i zainteresowanie ich swoją ofertą; sprzedawcy, którzy często napotykają na długi proces decyzyjny po stronie klientów, a tym samym muszą pokonywać ich wątpliwości i obiekcje (dotyczące na przykład ceny); osoby, które są zwykle angażowane przez klientów w stopniu nieadekwatnym do potencjalnych zysków – ich proces decyzyjny musi być poprzedzony wieloma spotkaniami, prezentacjami, demonstracjami i tym podobnymi; a także handlowcy, którym zdarza się utrzymywać stałe kontakty zawodowe z osobami, które są potencjalnymi kupcami, ale patrząc na to obiektywnie w rzeczywistości nigdy nimi nie będą.
W zależności od potrzeb do wyboru są szkolenia sprzedaży, szkolenia telemarketingowe czy szkolenia z technik sprzedaży, które wykorzystać można bez względu na specyfikę pracy handlowca.
W programie szkolenia z technik sprzedaży znajduje się między innymi przełożenia poszczególnych technik sprzedaży na realne zawodowe sytuacje, zwiększenie skuteczności w oferowanych usługach, trening pewności siebie i biegłości w znajdowaniu nowych klientów, sposoby na utrzymywanie z nimi długofalowych relacji, nauka rozpoznawania różnych typów klientów i typu współpracy do nich dopasowanej, konkretne rozwiązania dopasowane do każdego etapu procesu sprzedaży.
Poszczególne metody zdobywania klientów, które są przećwiczone to aktywność sprzedawcy w kontakcie z klientami, skuteczne umawianie spotkań, sposoby prowadzenia rozmów telefonicznych, rozmów z osobami, które już nie korzystają z naszych usług, ale w przeszłości byli klientami, różne metody reagowania na odmowę klienta, aby przekształcić je w zgodę, „przejęcie” klientów zadowolonych z usług konkurencji oraz przede wszystkim „recepta” na wytrwałość w kontaktach z niezdecydowanymi bądź negatywnie nastawionymi osobami.
Wyróżnić możemy dwa podstawowe rodzaje szkoleń. Pierwszym z nich są szkolenia dla firm prowadzone w formie zamkniętej, na które kierowani są pracownicy działu sprzedaży, call center i tak dalej. Mają one zwykle program treningu ściśle dopasowany do prowadzonej przez przedsiębiorstwo działalności, opierają się na znanych im przykładach, scenariuszach, które mogą mieć miejsce w ich codziennej pracy i tak dalej.
Szkolenie otwarte natomiast skierowane jest dla wszystkich zainteresowanych osób, które chcą podnieść swoje kwalifikacje zawodowe w celu osiągania lepszych wyników, osób, które są w trakcie zmiany swojej zawodowej ścieżki bądź o tym myślą i w ramach przekwalifikowania muszą nabyć nowe umiejętności a także pracodawców pragnących poznać pracę zatrudnionych przez siebie osób „od podszewki”, aby móc zidentyfikować potencjalne problemy i samodzielnie znaleźć ich rozwiązanie.