Techniki skutecznej sprzedaży

Sprzedaż może odbywać się bezpośrednio pomiędzy dwoma osobami – tą, która chce odsprzedać jakąś rzecz oraz tą, która jest skłonna za nią zapłacić, jednak w zdecydowanej większości przypadków odbywa się za pośrednictwem zawodowców, którzy proces ten traktują jako źródło swojego zysku.

8 stycznia 2019
zdjęcie - Techniki skutecznej sprzedaży

Techniki skutecznej sprzedaży

Handel. Proces gospodarczy, w ramach którego dochodzi do sprzedaży, czyli wymiany różnego rodzaju dóbr i usług za pieniądze, lub też w przypadku handlu wymiennego za inne towary bądź usługi.

Sprzedaż może odbywać się bezpośrednio pomiędzy dwoma osobami – tą, która chce odsprzedać jakąś rzecz oraz tą, która jest skłonna za nią zapłacić, jednak w zdecydowanej większości przypadków odbywa się za pośrednictwem zawodowców, którzy proces ten traktują jako źródło swojego zysku.

Sama sprzedaż to wszelkie czynności organizacyjne, techniczne, prawne oraz finansowe związane z odpłatną wymianą towarów lub dostarczeniem usług.

Osoby związane z handlem często sięgają po różne środki i metody, mające pomóc im w zwiększeniu sprzedaży. Część z nich jest skuteczna, inne mogą osiągnąć przeciwny do zamierzonego skutek i zniechęcić do siebie potencjalnych klientów.

Dotyczy to zarówno sprzedaży stacjonarnej, w konkretnym punkcie, jak i telefonicznej, popularnej metody stosowanej przez wiele firm związanych z handlem. Jeśli chcesz poznać skuteczne metody zwiększające sprzedaż – warto rozważyć udział w szkoleniu dotyczącym sprzedaży.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.

Dla kogo przeznaczone są tego typu szkolenia? Oczywiście dla osób związanych z branżą handlową, przede wszystkim samych sprzedawców. Powinny wziąć w nim udział wszystkie osoby, którym trudności trafia dojście do odpowiednich osób i zainteresowanie ich swoją ofertą; sprzedawcy, którzy często napotykają na długi proces decyzyjny po stronie klientów, a tym samym muszą pokonywać ich wątpliwości i obiekcje (dotyczące na przykład ceny); osoby, które są zwykle angażowane przez klientów w stopniu nieadekwatnym do potencjalnych zysków – ich proces decyzyjny musi być poprzedzony wieloma spotkaniami, prezentacjami, demonstracjami i tym podobnymi; a także handlowcy, którym zdarza się utrzymywać stałe kontakty zawodowe z osobami, które są potencjalnymi kupcami, ale patrząc na to obiektywnie w rzeczywistości nigdy nimi nie będą.

W zależności od potrzeb do wyboru są szkolenia sprzedaży, szkolenia telemarketingowe czy szkolenia z technik sprzedaży, które wykorzystać można bez względu na specyfikę pracy handlowca.

W programie szkolenia z technik sprzedaży znajduje się między innymi przełożenia poszczególnych technik sprzedaży na realne zawodowe sytuacje, zwiększenie skuteczności w oferowanych usługach, trening pewności siebie i biegłości w znajdowaniu nowych klientów, sposoby na utrzymywanie z nimi długofalowych relacji, nauka rozpoznawania różnych typów klientów i typu współpracy do nich dopasowanej, konkretne rozwiązania dopasowane do każdego etapu procesu sprzedaży.

Poszczególne metody zdobywania klientów, które są przećwiczone to aktywność sprzedawcy w kontakcie z klientami, skuteczne umawianie spotkań, sposoby prowadzenia rozmów telefonicznych, rozmów z osobami, które już nie korzystają z naszych usług, ale w przeszłości byli klientami, różne metody reagowania na odmowę klienta, aby przekształcić je w zgodę, „przejęcie” klientów zadowolonych z usług konkurencji oraz przede wszystkim „recepta” na wytrwałość w kontaktach z niezdecydowanymi bądź negatywnie nastawionymi osobami.

Wyróżnić możemy dwa podstawowe rodzaje szkoleń. Pierwszym z nich są szkolenia dla firm prowadzone w formie zamkniętej, na które kierowani są pracownicy działu sprzedaży, call center i tak dalej. Mają one zwykle program treningu ściśle dopasowany do prowadzonej przez przedsiębiorstwo działalności, opierają się na znanych im przykładach, scenariuszach, które mogą mieć miejsce w ich codziennej pracy i tak dalej.

Szkolenie otwarte natomiast skierowane jest dla wszystkich zainteresowanych osób, które chcą podnieść swoje kwalifikacje zawodowe w celu osiągania lepszych wyników, osób, które są w trakcie zmiany swojej zawodowej ścieżki bądź o tym myślą i w ramach przekwalifikowania muszą nabyć nowe umiejętności a także pracodawców pragnących poznać pracę zatrudnionych przez siebie osób „od podszewki”, aby móc zidentyfikować potencjalne problemy i samodzielnie znaleźć ich rozwiązanie.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zwiększ swoją skuteczność w sprzedaży w modelu B2B. Wszystkich zainteresowanych tematyką zaawansowanych technik sprzedaży B2B zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, szkolenie jak zwiększać sprzedaż, szkolenia handlowe.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

28 lipca 2022
Praca sprzedawcy jest wymagająca, bo częściej ponosimy porażkę niż wygraną, ale na tej bazie buduje się sukces. Jak sobie z nimi radzić?
27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.