Zasady postępowania w poszczególnych sferach konfliktu 2/2

Jaka jest rola szefa w konflikcie. Co zrobić aby skoncentrować się na rozwiązaniu konfliktu strukturalnego, rozwiązaniu interesów.

zdjęcie - (the_title())

Aby skoncentrować się na rozwiązaniu konfliktu strukturalnego:

  1. Wspólnie określić role i wzajemne zależności:
    • reguły kontaktu i współpracy;
    • zasady odpowiedzialności za realizację celów współpracy.
  2. 2. Uzyskać rzeczywistą akceptację drugiej strony dla dokonywanych ustaleń:
    • upewnić się, że druga strona rozumie reguły;
    • zachęcać do wyrażania wątpliwości i niezrozumienia oraz zadawania pytań;
    • zachęcać do otwartego formułowania swoich oczekiwań.
  3. W sytuacji sporu
    • odwoływać się do pierwotnych ustaleń lub -
    • ustalić nowe zasady odpowiadające obydwu stronom;
    • poszukiwać zgody na nowy układ.
  4. Brać pod uwagę możliwości rozwiązań w zmianie fizycznych aspektów struktury sytuacji:
    • organizacji czasu;
    • organizacji przestrzeni;
    • używanych technik;
    • procedur postępowania.
     

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jak zachować life work balance? Jak nie bać się zmian? Jak opanować paraliżujący stres w życiu prywatnym i zawodowym? Jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu? Jak zachować równowagę w emocjach? Zapoznaj się z naszymi szkoleniami interpersonalnymi:szkolenie asertywność, stres szkolenie, zarządzanie czasem szkolenie.

Zapoznaj się z naszym działem szkoleń sprzedażowych.

Aby skoncentrować się na rozwiązaniu interesów:

  1. Założyć zgodność interesów drugiej strony z nadrzędnymi celami procesu.
  2. Dowiadywać się, dlaczego drugiej stronie zależy na konkretnym rozwiązaniu.
  3. Dochodzić, jakie są rzeczywiste interesy drugiej strony wynikające z jej potrzeb, leżące u podstaw wysuwanych przez nią rozwiązań.
  4. Dowiadywać się, jakie są aspiracje drugiej strony dążąc do wyrażenia ich w kategoriach potrzeb i interesów, a nie konkretnych rozwiązań.
  5. Rozważać problemy możliwie wszechstronnie i wieloaspektowo.
  6. Poszukiwać rozwiązań łączących różne aspekty interesów obu stron.
  7. W sporach dotyczących interesów cząstkowych ujawniających się na różnych etapach procesu:
    • założyć możliwość rozwiązania korzystnego dla obu stron, a nawet maksymalizującego zyski po obu stronach.
    • nie myśleć w kategoriach „wygrać - przegrać”.
  8. Ustalać równościowe zasady komunikacji i przestrzegać ich.
  9. Uzgadniać procedury postępowania odpowiadające obu stronom i przestrzegać ich.
  10. Nie zdominować drugiej strony.
  11. Nie narzucać rozwiązań.
  12. Nie zawstydzać drugiej strony.
  13. Nie atakować jej.
  14. Nie stawiać „pod ścianą”.
  15. Nie zarzucać drugiej stronie nieuczciwości w postępowaniu wobec nas.
  16. Nie prowokować do zachowań skrajnych na przykład.
    • przedwczesnych deklaracji;
    • „ostatecznych” decyzji itp.
  17. Ułatwiać wycofywanie się z wcześniejszych zachowań i sformułowań drugiej strony nasilających konflikt na przykład
    • „puszczać w niepamięć”;
    • nie odwoływać się do nich;
    • przechodzić nad nimi do „porządku dziennego”.
Gamma została po raz kolejny firmą szkoleniową roku w rankingu Gazety Finansowej. Chcesz dowiedzieć się więcej o roli szefa w konflikcie? Zobacz nasze działy:
i wiele innych. Zapoznaj się z nimi. Zapraszamy.

 

Rola szefa w konflikcie

Najczęstszym błędem popełnianym podczas rozwiązywania konfliktu wewnątrz zespołu jest „rzucenie się  w wir” wydarzeń. Konflikty z natury mają silne napięcie emocjonalne i niezwykle trudno zdobyć się na logiczne i racjonalne myślenie jeśli jest się w niego zaangażowanym.  Zanim zaczniesz rozwiązywać konflikt w swoim zespole, musisz wiedzieć co chcesz z nim zrobić, jaki masz cel i jakie kroki podejmiesz.

Te działania wymagają analizy sytuacji. Ma ona na celu:

  • zebranie, jak największą ilość informacji na temat konfliktu
  • pomoc stronom konfliktu odnaleźć drogę wyjścia z zaistniałej sytuacji
  • pozwolić  im spojrzeć na konflikt z perspektywy innej osoby.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Skuteczne budowanie efektywności firmy poprzez rozwój kadry menedżerskiej. Realizujemy szkolenia stacjonarne otwarte, szkolenia zamknięte oraz szkolenia menedżerskie online.

Zobacz szkolenia związane z obszarem menadżerskim:

Szkolenia menadżerskie - pełna lista.

Rozwiązywania konfliktu przez szefa

  • zidentyfikuj strony konfliktu
  • nie ważne kto zaczął, istotne z jakiego powodu do niego doszło
  • porozmawiaj ze stronami o ich odczuciach i punktach widzenia sytuacji
  • wyznacz konkretny cel, jaki przyświeca twoim działaniom. Osiągnięcie celu podziel na etapy
  • zdobądź akceptację stron
  • bądź otwarty i rzeczowy w stosunku do stron konfliktu
  • zapytaj, jakie one widzą rozwiązania
  • zaproponuj swoje jeśli wymaga tego sytuacja
  • pomyśl o środkach zaradczych 

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.