Kiedy należy wdrożyć:
- Potrzebujemy systemowego wsparcia procesu rozwoju kompetencji pracowników
- Chcemy zoptymalizować wydatki na szkolenia
- Powinniśmy precyzyjnie określić potrzeby rozwojowe
- Chcemy mierzyć skuteczność oraz efektywność podejmowanych działań rozwojowych.
- Chcemy zaangażować w proces rozwojowy wszystkich jego interesariuszy (uczestników, ich przełożonych, wewnętrznych i zewnętrznych trenerów, służby HR)
- Zależy nam na podniesieniu efektywności podejmowanych działań rozwojowych
Podejmowane działania:
PODEJMOWANE DZIAŁANIA | EFEKT |
---|
Konsultacje wdrożeniowe , weryfikacja potrzeb i dotychczasowych rozwiązań funkcjonujących w firmie. Analiza dokumentacji dotyczącej aktualnej polityki szkoleniowo – rozwojowej w firmie.
| Raport otwarcia łączący programy rozwojowe z planami biznesowymi i rozwojowymi organizacji |
Projekt narzędzia badawczego weryfikującego kompetencyjne potrzeby rozwojowych | Dostosowane do potrzeb organizacji narzędzie badania potrzeb rozwojowych w zakresie kluczowych kompetencji |
Realizacja badania & analiza wyników badań | Precyzyjnie określone potrzeby rozwojowe wskazanych grup pracowników |
Warsztaty – opracowanie rekomendowanych programów rozwojowych | Plany rekomendowanych programów rozwojowych |
Opracowanie narzędzi oceny skuteczności i efektywności programów rozwojowych | Narzędzia oceny skuteczności i efektywności programów rozwojowych |
Nasze zasoby:
- Narzędzia weryfikujące standard realizacji działań szkoleniowo – rozwojowych w 5 fazach: analiza potrzeb, faza projektowania, przygotowanie uczestników do zmiany, faza wdrażania nowych kompetencji, faza oceny
- Wzorcowe narzędzia badawcze
- Standard realizacji programu rozwojowego
- Narzędzia oceny efektywności i skuteczności szkoleń
Rezultaty i korzyści:
- Zapewnienie właściwego rozwoju kluczowych dla organizacji kompetencji
- Zwiększenie satysfakcji pracowników w możliwości rozwoju w ramach firmy
- Jednolity standard realizacji procesów szkoleniowo – rozwojowych
Studium przypadku
Pracownicy jednej z czołowych firm w branży IT w badaniu satysfakcji i zaangażowania wskazali, że polityka rozwojowa firmy zupełnie nie odpowiada na ich potrzeby. Wielu z nich stwierdziło wręcz, że brak możliwości rozwoju może przyczynić się do zmiany miejsca pracy.
Firma zdecydowała się szybko zmienić ten stan rzeczy. Każdy z działów firmy określił kluczowe dla siebie kompetencje a następnie sami pracownicy wskazali które z tych kompetencji powinni rozwiać.
Po akceptacji ze strony przełożonych, Zarządu i HRu przygotowano kilka dedykowanych programów rozwojowych pozwalając pracownikom na limitowane uczestnictwo. Uczestnictwo te połączono z określaniem indywidualnych wyzwań rozwojowych (na bazie OKR).
W ten sposób pracownicy nie tylko korzystali z udostępnionych form rozwojowych lecz także przyjmowali za nie większą odpowiedzialność a firma miała gwarancję rozwoju tych kompetencji od których zależał jej sukces. Ponowne badania satysfakcji wskazały olbrzymią poprawę oceny tego aspektu funkcjonowania firmy w oczach pracowników.
Kolejne kroki:
- Zadzwoń lub wypełnij formularz.
- Skontaktuje się z Tobą BDM odpowiedzialny za pion doradztwa, który rozwinie powyższy temat.
- Podczas rozmowy ustalimy datę spotkania online z dyrektorem odpowiedzialnym za doradztwo/rozwój.
- Na spotkaniu online dowiesz technicznych szczegółów rozwiązania i sposobów jego wdrożenia. Poznasz podobne, już zrealizowane wdrożenia.