Turkusowa organizacja
Styl funkcjonowania organizacji, który został przedstawiony w 2014 roku przez Frederic Laloux w jego książce Reinventing Organisations.

Styl funkcjonowania organizacji, który został przedstawiony w 2014 roku przez Frederic Laloux w jego książce Reinventing Organisations. Turkusowe organizacje charakteryzują się samorządnością, pełnią i głębszym poczuciem celu; działają w dużej mierze bez schematów organizacyjnych, hierarchii zarządzania, sztywnych zasad, celów kwartalnych lub innych tradycyjnych strategii zarządzania.
Cechami charakterystycznymi zarządzania w turkusowej organizacji jest:
- Samozarządzanie – władza jest rozproszona; większość czynności zarządczych przejmuje zespół, zespół podejmuje autonomiczne decyzje dotyczące własnej pracy
- Dążenie do pełni – wykorzystywanie indywidualnego potencjału ludzi; mnogość ról – często wybranych samodzielnie i płynnych
- Ewolucyjny cel – cele są dostosowywane do aktualnych potrzeb i sytuacji.
HR może i powinien pełnić rolę kluczowego partnera dla biznesu. Jeśli chcesz mieć realny wpływ, musisz być o dwa kroki przed wyzwaniami.
Dlatego tak ważne jest, aby mieć zaufanego partnera, który pomoże mądrze Ci się rozwijać.
Nasz „360° Newsletter HR” powstał właśnie w tym celu. Sprawdź i działaj pewniej.