Wyobraź sobie, że….
- W krótkim czasie znacząco wzrasta liczba pytań o widełki płacowe i wysokość wynagrodzeń na konkretnych stanowiskach, a Twoja organizacja nie ma sprawdzonych danych ani przeszkolonego zespołu, który potrafi reagować na takie pytania.
Efekt: w odpowiedziach sprzeczne informację, spadek zaufania, domysły, poczucie niesprawiedliwości, menedżerowie w obawie przed konsekwencjami unikają odpowiedzi. - Na zarządzie pada pytanie: „Czy możemy z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że u nas nie ma luki płacowej?” Nie ma twardych danych, a raporty wewnętrzne opierają się na nieporównywalnych kryteriach. Kadra menedżerska zgłasza niepokój – nie wiedzą, jak rozmawiać z zespołami.
Efekt: niepewność decyzyjna, utrata zaufania, potencjalne ryzyko roszczeń lub działań ze strony organizacji związkowych. - Na zarządzie pada pytanie: „Czy możemy z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że u nas nie ma luki płacowej?” Nie ma twardych danych, a raporty wewnętrzne opierają się na nieporównywalnych kryteriach. Kadra menedżerska zgłasza niepokój – nie wiedzą, jak rozmawiać z zespołami.
Efekt: niepewność decyzyjna, utrata zaufania, potencjalne ryzyko roszczeń lub działań ze strony organizacji związkowych.
Jak osiągnąć oczekiwaną zmianę?
Działania kluczowe
- WEBINAR INFORMACYJNY - wprowadzenie do tematyki Dyrektywy. Wskazanie co w praktyce trzeba wiedzieć o dyrektywie, co z niej wynika dla Państwa organizacji. Prezentacja mini case study z wygranych sektorów.
- WARSZTAT INTERWENCYJNY - trenowanie sytuacji trudnych i kryzysowychw rozmowach związanych z wynagrodzeniami. Identyfikacja zagrożeń, czarnych scanariuszy oraz przetrenowanie sposobów reagowania na nie.
Warto rozważyć | samodzielnie albo Gamma
- PRZEGLĄD PROCEDUR – analiza istniejących procedur, polityk i kanałów komunikacji informacji związanych z wynagrodzeniami.
- PRZYGOTOWANIE MATERIAŁÓW KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ I ZEWNĘTRZNEJ – Q&A, szablony komunikacji do różnych grup otoczenia, modyfikacja strategii komunikacji wynagrodzeń, nawiązanie do wartości organizacji
Webinar Informacyjny
Wprowadzenie do tematyki Dyrektywy UE.
Wskazanie co w praktyce trzeba wiedzieć o dyrektywie, co z niej wynika dla Państwa organizacji. Prezentacja mini case study z wygranych sektorów.
- Najważniejsze założenia. Obowiązki i wytyczne komunikacyjne dla pracodawców. Jakie obowiązki dyrektywa nakłada na zarządy i inne funkcje w organizacji (HR, menedżerowie różnych szczebli, controlling, etc)
- Konsekwencje i ryzyka związane z branżą, wielkością organizacji w świetle Dyrektywy.
- 5 najczęstszych błędów i zaniedbań związanych z przygotowaniem do wdrożenia Dyrektywy.
- Koszty braku przejrzystości – utrata zaufania, rotacja, konsekwencje prawne.
- Przegląd pytań, które najczęściej padają ze strony pracowników i menedżerów.
Warsztat Interwencyjny
Komunikacyjne i reputacyjne wyzwania związane z Dyrektywą
Reagowanie w warunkach kryzysu
- Kryzys versus sytuacja trudna – czym się różnią, jak im zapobiegać, jak się na nie przygotować w kontekście Dyrektywy?
- Jak odpowiadać na trudne pytania i zarządzać emocjami (własnymi i otoczenia)?
- Typowe scenariusze kryzysowe: przecieki płacowe, kryzys reputacyjny, emocje w reakcjach pracowników.
- Ćwiczenia: tworzenie Q&A, analiza przypadków, przećwiczenie reagowania w sytuacjach konfrontacji, radzenie sobie z zastrzeżeniami.
Poznaj naszego eksperta:
Karolina Lignar-Paczocha

Socjolożka, edukatorka i ekspertka HR z ponad 20-letnim doświadczeniem zdobytym w międzynarodowych organizacjach. Doktor nauk społecznych, wykładowczyni współpracująca m.in. z Akademią Leona Koźmińskiego, Uniwersytetem Warszawskim i Collegium Civitas. Swoje doświadczenie zawodowe budowała m.in. jako HR Business Partner i rekruterka w Accenture oraz trenerka w EY, specjalizując się w obszarach HR i komunikacji. Prowadziła procesy Assessment/Development Center oraz projekty Upward Feedback dla menedżerów, partnerów i członków zarządu. Realizowała również badania i projekty doradcze dla organizacji takich jak Amnesty International czy Fundacja Szkoła z Klasą. Prowadzi warsztaty i coachingi dla liderów oraz menedżerów w międzynarodowych organizacjach. Specjalizuje się w HR Business Partneringu, rekrutacji, szkoleniach oraz badaniach kultury organizacyjnej, komunikacji międzykulturowej i wyrównywaniu szans zawodowych. Pracuje z narzędziami takimi jak RMP, Hogan, Tracom czy Saville, a także projektuje autorskie rozwiązania do pracy z grupami fokusowymi.