CASH COLLECTION
OPIS SYTUACJI WYJŚCIOWEJ:
Często zdarza się tak, że w zespołach od których oczekuje się coraz bardziej wyśrubowanych wyników dochodzi do zjawiska rywalizacji pomiędzy zespołami. Tak też się działo w jednej z firm sektora farmaceutycznego, w której wyśrubowane oczekiwania sprzedażowe zrodziły silną rywalizację międzyzespołową oraz wewnętrzne konflikty.
CEL:
zostaliśmy zatrudnieni z prośbą o opracowanie projektu, który uświadomi uczestnikom, że zachowania rywalizacyjne powinny być w głównej mierze skierowane na zewnątrz firmy. Projekt miał również wnieść wiele radości, zabawy i ocieplić relacje między uczestnikami, przede wszystkim jednak miał spełnić postawione przed nim funkcje szkoleniowe.
REALIZACJA:
opracowany przez nas projekt CASH COLLECTION pozwolił odczuć uczestnikom jak ważna jest współpraca wewnątrz organizacyjna, dzielenie się know how oraz best practice w dążeniu do pokonania konkurentów rynkowych, a nie firmowych.
Projekt utrzymany jest w konwencji aukcji, podczas której zespoły nabywają prawo do realizacji różnorodnych aktywności, dzięki którym podbijają rynek dostarczając swoje produkty i usługi. Budżet, którym dysponują uczestnicy również jest generowany przez nich samych. Pytanie, które przyświecało realizacji projektu brzmiało „czy okaże się wystarczający?”.
EFEKT:
doświadczenia pochodzące z realizacji projektu doprowadziły do wzmocnienia wewnętrznej współpracy i eliminacji zjawiska wewnętrznej rywalizacji. Uczestnicy widząc jak bardzo osłabia ich współzawodniczenie połączyli siły i skierowali je przeciwko konkurencji rynkowej.
To podejście utrzymuje się do dnia dzisiejszego i przynosi wymierne efekty sprzedażowe. Niezwykle ważne jest również to, ze wszyscy doskonale się bawili podczas realizacji projektu, a moc wspólnie podejmowanych wyzwań zażegnała wcześniejsze konflikty i niedopowiedzenia.