Organizowanie szkoleń dotyczących wszystkich aspektów związanych z komunikacją interpersonalną, ma przede wszystkim na celu:
- przekazanie uczestnikom szkolenia niezbędnej wiedzy dotyczącej struktury oraz zasad funkcjonowania zespołu współpracowników,
- wykształcenia pewnych wzorców zachowań, które mogą ułatwić i znacznie usprawnić funkcjonowanie każdego zespołu,
- przekazanie wiedzy dotyczącej zasad efektywnego budowania zespołu niezależnie od jego składu oraz profilu działalności,
- zasady dobrego porozumienia na linii pracownik-przełożony oraz przełożony-pracownik.
Z możliwości jakie dają szkolenia z komunikacji interpersonalnej skorzystać może wiele osób, niezależnie od tego, czym się na co dzień zajmują w swojej zawodowej pracy.
Szkolenie idealnie sprawdzi się w przypadku wszystkich osób, które z różnych przyczyn chcą wykorzystać w sposób świadomy umiejętności komunikacyjne do budowania współpracy z innymi, niekoniecznie w odniesieniu do swojego życia zawodowego.
Oto lista obowiązkowych tematów, jakie szeroko zostać omówione powinny na dobrych i efektywnych szkoleniach z zakresu komunikacji interpersonalnej.
- Jakie są podstawy dobrej i efektywnej współpracy w grupie.
- Jakie cechy posiada dobry, idealnie ze sobą współpracujący zespół.
- Jakimi cechami wykazuje się zespół, którego członkowie zupełnie nie potrafią w żaden sposób ze sobą współpracować.
- Jakie zachowania sprzyjają zachowaniu dobrych relacji pomiędzy wszystkimi członkami zespołu.
- Jakie zachowania utrudniają, a wręcz niekiedy nawet uniemożliwiają efektywną współpracę i niczym nie zakłóconą komunikację pomiędzy poszczególnymi członkami zespołu.
- Podstawowe elementy wiedzy odnoszące się do komunikacji interpersonalnej.
- Czym jest konflikt w zespole i jak skutecznie sobie z nim poradzić?
- Zlecanie i egzekwowanie wykonania zadań wobec poszczególnych członków zespołu.
- Tworzenie pozytywnych relacji z innymi współpracownikami w ramach jednego zespołu.
- Budowanie własnej strategii porozumiewania się z innymi.