Czym jest retencja w biznesie i marketingu?

Słowo retencja pochodzi od łacińskiego wyrazu retentio i w znaczeniu ogólnym oznacza zatrzymanie lub powstrzymanie czegoś. W dzisiejszym świecie słowo to używane jest w bardzo wielu dziedzinach – od geografii do prawa. W tym tekście jednak uwaga poświęcona zostanie biznesowemu i marketingowemu wymiarowi retencji.

Retencja – jak zatrzymać najlepszych pracowników w firmie?
2019-09-12
12 wrzesień 2019 -
2019-09-13
13 wrzesień 2019
Warszawa
Warszawa
Retencja – jak zatrzymać najlepszych pracowników w firmie?
Zatrzymanie w firmie najlepszych pracowników to gwarancja ciągłej sprzedaży i zadowolonych klientów. Badania pokazują że jeszcze nigdy wcześniej skuteczne działania retencyjne w obszarze HR nie miały takiego przełożenia na biznes. Jak nie stracić najlepszych pracowników i uniknąć nadmiernej rotacji? Dzięki warsztatom z naszym ekspertem dowiesz się jak to zrobić.
Szkolenia HR
Aby wygrać na rynku, musisz najpierw wygrać w miejscu pracy
Nasze szkolenia HR są odpowiedzią na współczesne potrzeby pracowników. Zarządzanie pokoleniami, turkusowy sposób zarządzania, design thinking, wolontariat pracowniczy – to wszystko tematy, które zagospodarowują potrzebę sensu, współuczestnictwa, rozumienia własnej roli w organizacji. Zapraszamy na szkolenia hr!
 
Słowo retencja pochodzi od łacińskiego wyrazu retentio i w znaczeniu ogólnym oznacza zatrzymanie lub powstrzymanie czegoś. W dzisiejszym świecie słowo to używane jest w bardzo wielu dziedzinach – od geografii do prawa. W tym tekście jednak uwaga poświęcona zostanie biznesowemu i marketingowemu wymiarowi retencji.

W świecie biznesu retencja jest niczym innym jak tylko określonym odsetkiem klientów podmiotu gospodarczego, którzy dokonują ponownych, cyklicznych zakupów. Mówiąc krótko – są to ci klienci, których lojalność wobec marki udało się pozyskać. Retencja jest w tym przypadku przeciwieństwem rezygnacji – odsetka klientów, którzy rezygnują z wielokrotnego zakupu towarów, produktów, czy usług. Aby uzyskać odpowiednio wysoki stopień poziomu retencji, czyli odpowiednio dużą ilość lojalnych klientów należty zastosować w swojej działalności kilka kluczowych zasad.

Zobacz szkolenia z najskuteczniejszych technik motywacyjnych, zbuduj zaangażowanie swojego zespołu, dowiedz się jak efektywnie zarządzać zespołem i rozwojem w firmie. Wybierz nasze szkolenia: szkolenia z zarządzania, budowanie wizerunku szkolenie, zarządzanie projektami szkolenie.
Po pierwsze, należy odpowiednio sformułować i dobrać target klientów do charakteru prowadzonej działalności gospodarczej. Idealny klient wyciąga ze świadczonych usług, czy zakupionego towaru maksymalną korzyść, jest zadowolony i lojalny, a co za tym idzie trzyma się firmy przez długi czas.

Po drugie, działania aktywacyjne klientów. Należy mieć pewność, że klient jest zaangażowany w działanie biznesu i faktycznie dokonuje zakupu (a nie korzysta wyłącznie z darmowych próbek). Problem ten szczególnie jest widoczny w świadczonych przez internet usługach informatycznych. Fakt, że ktoś pobierze darmowe demo, czy darmowy trial danego programu, nie oznacza, iż później dokona zakupu całości oprogramowania (a co za tym idzie – da firmie zarobić). Dlatego trzeba zwracać uwagę na aktywności klientów i zabiegać o lojalność tych z nich, którzy faktycznie zostawiają u nas pieniądze.

W końcu, niezwykle ważna jest regularność i systematyczność pracy. Sam dobór odpowiedniego targetu i jego skuteczne aktywizowanie nie są jeszcze gwarancją sukcesu. Należy nieustannie prowadzić monitoring działań klientów pod kątem ich aktywności i lojalności wobec firmy. Jeśli jakiś klient zrezygnuje nagle z kolejnego zakupu, lub wykupienia abonamentu na dany towar, czy świadczenie usług wypada podjąć kroki skłaniające go do powrotu do firmy. Działania retencyjne należy podejmować cały czas, dzień po dniu.

Tylko w ten sposób można zbudować dużą bazę lojalnych klientów. Gra jest jednak warta świeczki, gdyż stali klienci oznaczają stałe dochody.

Szkolenia zamknięte: Menedżerskie
Zamiast popychać ludzi, lepiej ich pociągać
Wierzymy, że jest wiele dróg prowadzących do podniesienia efektywności menedżerów, a więc i organizacji. Metodyki, narzędzia, formaty szkoleniowe, proces rozwojowy dobieramy kultury organizacyjnej. Zapraszamy na szkolenia menedżerskie (szkolenia dla kierowników).
Skorzystaj z dofinansowania do szkoleń z BUR
od 50 do 80% dofinansowania do szkolenia z Europejskiego Funduszu Społecznego na wszystkie szkolenia Gamma.

1

Wybierz interesujące Cię szkolenia z menu strony i listy naszych szkoleń

2

Skontaktuj się z nami przez formularz na stronie wybranego szkolenia albo telefonicznie.

3

Dowiesz się od nas jak dostać dofinansowanie.

4

Rozwijaj swoje umiejętności z firmą szkoleniową nr 1 w Polsce.
Dofinansowanie nie dotyczy firm mających siedzibę w województwie mazowieckim i pomorskim oraz firm z zatrudnieniem powyżej 250 osób.
Więcej informacji o dofinansowaniu z BUR
Zobacz szkolenia powiązane z tym tematem:
Budowanie zaangażowania
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE/SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Retencja – jak zatrzymać najlepszych pracowników w firmie?
12 wrzesień 2019 - 13 wrzesień 2019
Warszawa
Efektywność i ewaluacja działań rozwojowych
Co zrobić, żeby szkolenia działały
Efektywność i ewaluacja działań rozwojowych
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE/SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Przejdź do działu strefy wiedzy

WikiGamma
Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy
Gamma Q&A
Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR
Artykuły eksperckie
Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi
Wideo
WikiGamma w formacie video
Recenzje
Recenzje książek
Artykuły, Artykuły cd.
Standardowe informacje z obszaru szkoleń

Najbardziej poczytne materiały WikiGamma:

Szanowni Państwo! Od momentu powstania, metodyki zwinne zyskują coraz większą popularność w różnych dziedzinach biznesu, wspierając organizacje z niemal wszystkich branży w sprawnym zarządzaniu projektami oraz codziennymi działaniami w takich obszarach, jak: informatyka, strategia, komunikacja, sprzedaż, marketing oraz HR. Metodyki Agile umożliwiają efektywne i szybkie budowanie wartościowych rozwiązań wysokiej jakości, wspierają usprawnianie procesów i rozwój kompetencji w zespołach wytwórczych dzięki koncentracji takich koncepcji, jak: inspekcja, adaptacja, ciągłe doskonalenie czy samoorganizacja, bez których żadna firma chcąca działać w dynamicznym środowisku nie jest w stanie budować przewagi rynkowej.
Główną przyczyną, dla której firmy i organizacje decydują się podnieść kompetencje swoich pracowników w obszarze zarządzania projektami jest dynamika otaczającego nas świata. Kapryśna ekonomia, skracające się cykle produkcyjne, zmiany technologiczne, polityczne, prawne, demograficzne i kulturowe kształtują coraz wyższe oczekiwania klientów.
Grywalizacja lub gamifikacja to w Polsce stosunkowo młoda forma motywowania określonych grup m.in. takich jak zespół sprzedażowy, dział IT lub HR czy studenci i uczestnicy szkoleń, działających we wspólnym celu. Aby odczarować nieco ten temat dobrze jest przyjrzeć się mu od podstaw.
Rynek pracy staje się rynkiem pracownika, rotacja pracowników stale rośnie. Stare metody zarządzania tracą na efektywności i współcześni menadżerowie stają przed koniecznością wypracowania nowych modeli, dostosowanych do nowej rzeczywistości. Te wyzwania to coś, do czego warto się przyzwyczaić, bo millenialsi niedługo będą dominującą grupą pokoleniową na rynku pracy.
Sukces firmy zależy od ludzi w niej pracujących, a kluczowi pracownicy mają kluczowe znaczenie dla tego sukcesu, zwłaszcza w perspektywie długoterminowej.
Szanowni Państwo! Model mocnych stron Gallupa jest dzisiaj tak aktualny jak nigdy wcześniej. Zmiany pokoleniowe, motywacja 3.0 , tzw. rynek pracownika oraz poszukiwanie rozwiązań HR-owych, które jednocześnie podnoszą efektywność organizacji i satysfakcję pracowników z wykonywanej pracy – wszystkie te zjawiska stanowią ogromne wyzwania dla działów HR w Polsce i na świecie. Praca na talentach i mocnych stronach wg metodologii Gallupa na pewno pomaga zamienić wyzwania w rezultaty. Życzymy owocnej lektury! Zespół Gamma

Kolejne artykuły

Ocena wyników pracownika jest niezbędnym elementem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. To zarówno cenna informacja dla właścicieli firmy, menedżerów i lidera zespołu, jak również dla samego pracownika. Oceny pracownika możemy dokonywać na kilka sposób - jak wybrać najlepszy?
Konflikt wydaje nam się bardzo negatywnym zjawiskiem, który w dodatku pojawia się w najmniej oczekiwanym momencie, niszczy zespół i skutkuje pogorszeniem atmosfery w pracy. W rzeczywistości to, w jaki sposób oddziałuje konflikt, zależy przede wszystkim od sposobu jego rozwiązania oraz tego, czy lider zaangażował się w próby załagodzenia sytuacji.
Każdy z nas doświadczył wielu sytuacji stresowych w miejscu pracy. Większość osób spotkała się z wyjątkowo trudnym klientem lub zdarzeniem, które wyprowadziło nas z równowagi. Ludzie radzą sobie z emocjami w różny sposób - niestety, część nie potrafi zapanować nad agresją. W przypadku sytuacji biznesowych nie dochodzi zwykle do bójek lub rękoczynów, jednak agresja słowna może prowadzić do równie poważnych konfliktów, a nawet zwolnień.
Bycie dobrym słuchaczem jest zawsze w cenie - nie tylko w sytuacjach prywatnych, kiedy chcemy być dobrym małżonkiem, rodzicem i przyjacielem, ale również w trakcie wypełniania obowiązków służbowych. Od naszego zaangażowania w rozmowę zależeć może pomyślny przebieg transakcji, skutek negocjacji i nawiązywanie relacji ze współpracownikami. Słuchanie empatyczne jest rodzajem komunikacji, w którą się angażujemy całym sobą i staramy dojść do porozumienia z drugą stroną dialogu. Brzmi banalnie, prawda?
Autorytet musi posiadać wiele cech osobowości, ogromną wiedzę tematyczną oraz szereg kompetencji. Autorytet to lider i przywódca, osoba godna zaufana, z ogromnym doświadczeniem, które stawia go na miejscu specjalisty. Rolą autorytetu jest łączenie ludzi, przekazywanie im wiedzy i doświadczenia, bycie na szczycie pewnego zgrupowania, dla którego świeci przykładem. Z pewnością każdy szef chciałby być również autorytetem dla swoich pracowników - wielu jednak nie wie, jak się nim stać.
Poprzedni artykuł
Obecny artykuł
Czym jest retencja w biznesie i marketingu?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach:
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550,
biuro@projektgamma.pl
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
 ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.