Jak nauczyć się rozmawiać, czyli jakie mamy do wyboru szkolenia z komunikacji w zespole?
Trudno wyobrazić sobie świat bez komunikacji. I choć jest to jedna z najbardziej podstawowych czynności, również w jej przypadku potrzebne jest nieustanne doskonalenie umiejętności. Zwłaszcza jest to widoczne w miejscach pracy. Jeśli potrzebna nam jest lepsza komunikacja w zespole szkolenie może się okazać najskuteczniejszą formą poszerzenia kompetencji i umiejętności praktycznych. A do czego w ogóle przydaje się porozumiewanie w miejscu pracy?
Czy to tylko przekazywanie informacji? Komunikacja w zespole szkolenie
Komunikacja interpersonalna w miejscu pracy to olbrzymie zagadnienie, w centrum którego znajduje się budowanie relacji z pracownikami, umiejętność negocjacji z klientami oraz sposób na to, jak rozmawiać z przełożonym. Nie da się ukryć, że są to umiejętności bazowe, które znacząco wpływają na kształt i rozwój całego przedsiębiorstwa.
Według najogólniejszych definicji, komunikacja dzieli się na dwa podstawowe sposoby przekazywania informacji:
- werbalna, czyli dokonywana za pośrednictwem słów i mowy. Liczy się w niej zwłaszcza sposób dobierania słów, zakres słownictwa, ale też to, jak komunikat jest przekazywany (szybko, wolno, z przekonaniem itp.).
- niewerbalna, czyli wszystkie sygnały, które wysyłamy rozmówcy poza komunikatem słownym. Niemal wszyscy ludzie są wzrokowcami, zwracającymi uwagę na osobę, z którą prowadzą konwersację. Często bardziej zapamiętujemy jak ktoś mówi, niż co tak naprawdę ma do przekazania. Dlatego też przekazy pozasłowne są tak niezmiernie ważne w dobrze i profesjonalnie prowadzonej rozmowie biznesowej i nie tylko. Do najważniejszych form przekazu niewerbalnego zaliczają się postawa ciała oraz mimika.
Do czego może się to przydać? Budowanie relacji z pracownikami i przełożonymi poprzez komunikację
Aby dobrze i wartościowo się komunikować z pracownikami, warto uczęszczać na szkolenia dla team leaderów lub nowo powołanych menedżerów. Znacząco zwiększa to kompetencje i pozwala na prowadzenie rozmowy we właściwy sposób. Co można osiągnąć w firmie poprzez odpowiednią komunikację?
Przede wszystkim kontakty interpersonalne pozwalają na zbudowanie zgranego i rozumiejącego się zespołu, który potrafi działać wspólnie w sposób skuteczny i kreatywny. Dodatkowo szkolenie dla młodych menedżerów może pozwolić na poprawienie komunikacji na linii pracownicy i przełożony, dzięki czemu można zdobywać wiedzę z zakresu umiejętności osobowych każdego z członków zespołu. Dzięki temu udaje się lepiej, sprawniej i skuteczniej rozdzielać obowiązki w ramach każdego projektu.
Właściwa komunikacja, dopasowana formą i treścią do rozmówcy to również sposób na niedopuszczanie do pojawienia się oraz zażegnywanie już istniejących w zespole konfliktów.
Wykształcenie i wiedza z tej dziedziny bywają również często stosowane do motywowania zespołu. Komunikacja leży u podstaw niemal wszystkich umiejętności miękkich, przydatnych w biznesie i życiu codziennym.
Komunikacja w zespole szkolenie
Komunikowanie się stanowi bazę, na której buduje się dalsze filary zespołu. Dlatego tak ważne jest nieustanne doskonalenie umiejętności poprzez aktywny udział w warsztatach i ćwiczeniach.
W przypadku komunikacji interpersonalnej dostępny jest szeroki wachlarz szkoleń, które znacząco wpływają na jakość pracy w grupie.
Szkolenia uczą w jaki sposób tworzyć klarowne i zrozumiałe dla wszystkich rozmówców przekazy. Przełożonym pokazują, jak ważne jest zrozumienie potrzeb pracowników, a podwładnym dają narzędzie do skutecznych rozmów z leaderami.
Kto powinien brać udział w szkoleniach? Odpowiedź jest prosta: KAŻDY! Szkolenie dla nowych menedżerów obejmuje często specjalne, dedykowane zajęcia z przewodzenia zespołem, zarządzania zadaniami oraz negocjacji. Pracownicy z kolei mogą odbywać warsztaty typowo sprzedażowe, negocjacyjne oraz podnoszące świadomość oraz kontrolę nad mową niewerbalną, która przez długie lata bywała zaniedbywana, a obecnie staje się jednym z ważniejszych elementów wizerunku profesjonalnego pracownika, menedżera a nawet dyrektora firmy.
Jeśli zależy nam na tym, aby uległa poprawie komunikacja w zespole szkolenie może być najlepszą formą rozwoju. Wzmacnia relacje w ramach teamu, pomaga poprawić atmosferę. Dobra i wartościowa rozmowa potrafi również zwiększyć kreatywność zespołu, a co za tym idzie – jego konkurencyjność. A to już duży krok na drodze do sukcesu.