Kursy asertywności dla pracowników firm

Asertywność to cecha, którą powinni posiadać zarówno pracownicy jak i szefowie, podwładni oraz managerowie. Pracownicy asertywni potrafią w sposób jasny i konkretny przekazywać szefostwu informacje o swoich potrzebach (zarówno tych finansowych jak i społecznych – na przykład potrzeba gratyfikacji słownej za dobrze wykonany projekt), z kolei managerowie dzięki zachowaniom asertywnym są w stanie efektywnie zarządzać zespołem i mogą umiejętnie stawiać granice swoim podwładnym. 

20 marca 2018
zdjęcie - Kursy asertywności dla pracowników firm

Asertywność to cecha, którą powinni posiadać zarówno pracownicy jak i szefowie, podwładni oraz managerowie.

Pracownicy asertywni potrafią w sposób jasny i konkretny przekazywać szefostwu informacje o swoich potrzebach (zarówno tych finansowych jak i społecznych - na przykład potrzeba gratyfikacji słownej za dobrze wykonany projekt), z kolei managerowie dzięki zachowaniom asertywnym są w stanie efektywnie zarządzać zespołem i mogą umiejętnie stawiać granice swoim podwładnym.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jak wyrażać swoje zdanie odważnie, spokojnie i bez lęku ? Jak komunikować swoje emocje  w sposób który nie narusza terytorium drugiej osoby? Jak zachować się w sytuacji konfliktowej? Zapraszamy do udziału w szkoleniach z asertywności i komunikacji interpersonalnej. Zobacz również szkolenia z rozwoju osobistego.

Problem jednak polega na tym, że wciąż pokutuje błędne przekonanie o tym, że asertywność w pracy jest zjawiskiem odbieranym negatywnie - z tego powodu coraz więcej firm organizuje kursy asertywności dla swoich pracowników.

Na szkoleniach z asertywnych zachowań w pracy, można wyćwiczyć między innymi umiejętność prezentowania własnych przekonań i współdziałania w zespole. Istnieje zespół zasad, mówiący o tym, jak powinien wyglądać prawidłowo skonstruowany komunikat asertywny. Przede wszystkim, jak najczęściej należy używać sformułowania "ja".

Personalizuje ono przekaz, podkreślając indywidualne odczucia, potrzeby oraz osobistą odpowiedzialność rozmówcy. Istotna jest również odpowiednia, otwarta postawa ciała, oraz właściwa modulacja głosu. Odmowne komunikat powinny być przekazywane w sposób stanowczy, jednak nie agresywny - tak, by druga strona nie poczuła się stłamszona i poniżona.

Sama treść przekazu musi być sformułowana w sposób zwięzły i jak najbardziej rzeczowy, w przeciwnym razie stwarza się pole do niepotrzebnych domysłów i odmiennych interpretacji, co w późniejszym czasie może skutkować sytuacjami konfliktowymi wynikającymi z niezrozumienia.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zbuduj wizerunek profesjonalnego Asystenta Biura Zarządu i Rady Nadzorczej, zadbaj o profesjonalną prezencję biznesową. Sprostaj wyzwaniom jakie stawiają oficjalne sytuacje. Zapraszamy Asystentów Biur Zarządu i Rad Nadzorczych na szkolenia:      

Myśląc o rozwoju własnej kariery w miejscu pracy, należy jak najbardziej mieć na uwadze zachowania asertywne - mogą one okazać się furtką do osiągnięcia sukcesu zawodowego.Warto pamiętać również o tym, że asertywność w żadnym wypadku nie jest cechą wrodzoną.

Dzięki uczestnictwu w szkoleniach i warsztatach można nauczyć się jasnego i klarownego wyrażania swoich potrzeb i pomysłów, a także stanowczego lecz taktownego odmawiania.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.