Sprzedaż wydaje się bardzo prostym procesem. Wielu przedsiębiorców niepotrzebnie komplikuje sobie ten proces, co w wielu przypadkach okazuje się zupełnie niepotrzebne. W zależności od oferowanych produktów czy usług proces sprzedaży wymaga podjęcia większej lub mniejszej ilości kroków. Najważniejsze jednak jest to, by nie skomplikować sobie tego procesu. Sprzedaż powinna być jak najbardziej skuteczna i jeśli taka jest, nie ma potrzeby jej komplikować. Najprostsze przedmioty oraz usługi niespersonalizowane potrzebują niewielu kroków, by zostały skutecznie zrealizowane. Kupno stołu i krzeseł dostępnych w sklepie od ręki, kupno sprzętu TV, bluzki czy spodni to produkty, które nie potrzebują skomplikowanego procesu sprzedaży. Kupno tych produktów powinno być jak najbardziej proste i szybkie, ponieważ zbyt duża ilość kroków mogłaby skutecznie odstraszyć od ich nabycia. Istnieje kilka podstawowych kroków potrzebnych do skutecznej sprzedaży. Pierwszym z nich jest oczywiście kontakt z właściwymi osobami. Jeśli oferujemy sprzedaż drogich, luksusowych samochodów nie ma potrzeby tracić czasu na kontakt z ludźmi, których na ten samochód nie będzie stać. W skutecznej sprzedaży równie ważne jak właściwa grupa docelowa jest zbudowanie atmosfery zaufania i sympatii. Klient powinien czuć się ważny, a jego potrzeby zauważone. Dobry sprzedawca jest również dobrym doradcą. Przedstawienie kilku produktów, które wpisują się w potrzeby klienta sprawi, że klient poczuje doceniony i ważny dla firmy. Przyjazna atmosfera sprzyja skutecznej sprzedaży. Równie ważne jest, by klient po sfinalizowaniu transakcji wyszedł zadowolony. Klient, który ma poczucie, że kupił to co chciał chętniej do nas wróci, a także chętniej poleci nasze produkty czy usługi innym. Dzięki budowaniu pozytywnych relacji z klientami dbamy o pozytywny wizerunek naszej firmy. Budowane krok po kroku dobre relacje z klientami to droga do sukcesu. Podczas kontaktu z klientem warto pamiętać, że zwykle budujemy w ten sposób dłuższą relację.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.