Sprzedaż wydaje się bardzo prostym procesem. Wielu przedsiębiorców niepotrzebnie komplikuje sobie ten proces, co w wielu przypadkach okazuje się zupełnie niepotrzebne. W zależności od oferowanych produktów czy usług proces sprzedaży wymaga podjęcia większej lub mniejszej ilości kroków.
Sprzedaż wydaje się bardzo prostym procesem. Wielu przedsiębiorców niepotrzebnie komplikuje sobie ten proces, co w wielu przypadkach okazuje się zupełnie niepotrzebne. W zależności od oferowanych produktów czy usług proces sprzedaży wymaga podjęcia większej lub mniejszej ilości kroków. Najważniejsze jednak jest to, by nie skomplikować sobie tego procesu. Sprzedaż powinna być jak najbardziej skuteczna i jeśli taka jest, nie ma potrzeby jej komplikować. Najprostsze przedmioty oraz usługi niespersonalizowane potrzebują niewielu kroków, by zostały skutecznie zrealizowane. Kupno stołu i krzeseł dostępnych w sklepie od ręki, kupno sprzętu TV, bluzki czy spodni to produkty, które nie potrzebują skomplikowanego procesu sprzedaży. Kupno tych produktów powinno być jak najbardziej proste i szybkie, ponieważ zbyt duża ilość kroków mogłaby skutecznie odstraszyć od ich nabycia. Istnieje kilka podstawowych kroków potrzebnych do skutecznej sprzedaży. Pierwszym z nich jest oczywiście kontakt z właściwymi osobami. Jeśli oferujemy sprzedaż drogich, luksusowych samochodów nie ma potrzeby tracić czasu na kontakt z ludźmi, których na ten samochód nie będzie stać. W skutecznej sprzedaży równie ważne jak właściwa grupa docelowa jest zbudowanie atmosfery zaufania i sympatii. Klient powinien czuć się ważny, a jego potrzeby zauważone. Dobry sprzedawca jest również dobrym doradcą. Przedstawienie kilku produktów, które wpisują się w potrzeby klienta sprawi, że klient poczuje doceniony i ważny dla firmy. Przyjazna atmosfera sprzyja skutecznej sprzedaży. Równie ważne jest, by klient po sfinalizowaniu transakcji wyszedł zadowolony. Klient, który ma poczucie, że kupił to co chciał chętniej do nas wróci, a także chętniej poleci nasze produkty czy usługi innym. Dzięki budowaniu pozytywnych relacji z klientami dbamy o pozytywny wizerunek naszej firmy. Budowane krok po kroku dobre relacje z klientami to droga do sukcesu. Podczas kontaktu z klientem warto pamiętać, że zwykle budujemy w ten sposób dłuższą relację.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Dziś jeśli nie zrozumiesz biznesu klienta to zostanie ci wyłącznie gra ceną – spirala rabatów. Alternatywą jest nowoczesna sprzedaż B2B – 3 graczy, którzy zwykle biorą udział w transakcji: decision owner, implementor i evaluator. Każdy wymaga innej taktyki sprzedaży. Często równolegle należy stosować wszystkie trzy.
Jeśli nie wiesz jak i na dodatek boisz się finalizacji sprzedaży to pewnie rzadko będziesz próbował, niewiele będzie na tym polu sukcesów. Na szkoleniu z finalizacji sprzedaży uczymy jak przepracować lęk przed finalizacją i jak sprzedawać więcej – trenujemy jak skutecznie stosować narzędzia do zarządzania zamknięciem sprzedaży.
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
21 technik sprzedaży opartych na dowodach Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Newsletter
Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.