Stres jest nieodłącznym elementem życia każdego człowieka. Niezależnie tak naprawdę od tego, na jakim stanowisku pracuje. Stres pojawia się zarówno w życiu zawodowym jak i na polu prywatnym.
Oczywiście współcześnie na rynku dostępnych jest mnóstwo szkoleń, które swoim zakresem obejmują efektywne zarządzanie stresem. A jako że stres może zaburzać komunikacje interpersonalną, dlatego też i ten element bardzo często na tego rodzaju spotkaniach edukacyjnych jest odpowiednio ujęty.
Zdecydowana większość szkoleń z zakresu zarządzania stresem i komunikacji interpersonalnej zawiera tematykę taką jak (choć oczywiście w zależności od czasu trwania szkolenia zakres wiedzy przekazywany jego uczestnikom może być zdecydowanie szerszy):
- przyczyny powstawania stresu,
- jak stres oddziałuje na ciało, a jak na psychikę,
- jakie choroby nieodłącznie związane są z przewlekłym stresem,
- jak osobowość człowieka wpływa na odczuwany przez niego stres,
- jak efektywnie zredukować poziom odczuwanego stresu,
- jak zmienić swoje negatywne przekonania, zmniejszając tym samym poziom dokuczliwego stresu,
- techniki oddechu i relaksacji, pozwalające na obniżenie stresu.
Szkolenia w zdecydowanej większości przypadków odbywają się w stosunkowo kameralnych grupach (liczących sobie nie więcej niż 15 osób), co pozwala na osiągnięcie jeszcze większej efektywności prowadzonych zajęć edukacyjnych.
Komunikacja interpersonalna jest pewnego rodzaju sztuką, polegającą na mniej lub bardziej efektywnym porozumiewaniu się z drugim człowiekiem. Wbrew pozorom tego naprawdę można się nauczyć, czego dowodem są dość często prowadzone szkolenia z zakresu komunikacji interpersonalnej.
Na takich edukacyjnych zajęciach prowadzący swoją uwagę skupiają przede wszystkim na zagadnieniach takich jak:
- -sposoby szybkiego i skutecznego nawiązywania kontaktu z drugim człowiekiem,
- jak zbudować pierwsze pozytywne wrażenie, a tym samym znacząco ułatwić sobie pierwsze kontakty (zarówno prywatne jak i zawodowe) z nieznanym dotąd człowiekiem,
- gestykulacja i mowa ciała - jak bardzo duże znaczenie mają one w komunikacji interpersonalnej,
- ''siła słów'' jako jeden z głównych elementów efektywnej komunikacji interpersonalnej.
-emocje a efektywna komunikacja z drugim człowiekiem, - słuchanie uważnie drugiej osoby - jeden z kluczowych elementów efektywnej komunikacji interpersonalnej,
- dobry kontakt z innymi ludźmi - jak można go uzyskać,
- -czym jest asertywna komunikacja.
Szkolenia z komunikacji interpersonalnej doskonale sprawdzą się zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. Dlatego każdy, kto ma pewnego rodzaju problemy z komunikacją z innymi ludźmi powinien skorzystać z możliwości odbycia takiego szkolenia.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Sprawdź nasze szkolenia online:
Oferujemy zarówno pojedyncze interaktywne warsztaty online jak i rozbudowane formaty. Korzystamy z najpopularniejszych technologii transmisji video. Sprawdź. Na pewno coś wybierzesz dla swojej firmy.
Co uczestnicy takich edukacyjnych spotkań zyskują ucząc się o zasadach efektywnej komunikacji interpersonalnej?
Przede wszystkim:
- zyskują bardzo cenną umiejętność, która potrzebna jest aby prowadzić zarówno udane życie zawodowe jak i prywatne - umiejętność budowania dobrych relacji z drugim człowiekiem,
- umiejętność prowadzenia twórczych rozmów, niezależnie od tego, czy w danym przypadku w roli drugiego rozmówcy występuje osoba bardzo nam bliska, współpracownik czy jakakolwiek inny człowiek, z którym chcemy/musimy w danym momencie przeprowadzić rozmowę,
- możliwość znacznie lepszego zrozumienia komunikacyjnych potrzeb zarówno własnych jak i swoich rozmówców,
- znaczące zwiększenie ogólnie rozumianej jakości własnych wypowiedzi,
- łatwiejsze pokonywanie komunikacyjnych barier,
- łatwiejsze rozumienie własnych emocji, co pozwala na skuteczniejszą reakcję na emocje i uczucia płynące ze strony rozmówcy.
Szkolenie będzie idealne dla wszystkich tych osób, które chcą chcą w sposób jak najbardziej praktyczny przyswoić sobie zasady skutecznej i efektywnej komunikacji interpersonalnej, niezbędnej do budowania prawidłowych relacji z drugim człowiekiem.
Komunikacja interpersonalna to zagadnienie warte do opanowania, bowiem przydaje się ono w życiu niemal w każdej sytuacji czy w sferze życia zawodowego czy prywatnego.