Za przykład zarządzania relacjami z klientem posłuży nam hipotetyczna firma sprzedająca oprogramowanie komputerowe za pośrednictwem Internetu. By móc w pełni odpowiedzieć na potrzeby swoich klientów potrzebuje ona informacji o nich. W tym celu może posłużyć się zarządzaniem relacjami z klientem.
Firma dysponuje już danymi dotyczącymi miejsca zamieszkania klientów i innymi podstawowymi informacjami, które klienci podają przy zamówieniu. By sprawdzić jak klienci wykorzystują ich produkt, firma może dołączyć do niego krótką ankietę na ten temat.
Dane z ankiety pozwolą lepiej dostosować produkt do jego potrzeb. Sposobem zarządzania relacjami z klientem jest także badanie stopnia, w jakim satysfakcjonuje go dostarczony mu produkt. Możemy sprawdzić to oferując mu możliwość jego oceny na stronie internetowej, lub bezpośrednio zwracając się do niego z pytaniem o to czy jest zadowolony z naszych usług.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Gamma - firma szkoleniowa roku w rankingu Gazety Finansowej. Oferujemy szkolenia menadżerskie i sprzedażowe np:
i inne. Zapoznaj się z nimi. Zapraszamy.
Dane pozyskane w ten sposób pozwolą obrać najlepszy możliwy kierunek rozwoju produktu, a także poszczególnych działów naszej firmy.