Ustawa deweloperska a relacje konsument – deweloper – wykonawca

Ustawa deweloperska a relacje konsument – deweloper – wykonawca

Ustawa deweloperska a relacje konsument – deweloper – wykonawca

Szkolenia - nieruchomości, budownictwo

Konkretnie. Komunikatywnie. O umowach deweloperskich

Planowane w najbliższym czasie zmiany tzw. ustawy deweloperskiej.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia online. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Od 2018 roku tworzone są nowe projekty dotyczące nowelizacji ustawy deweloperskiej. Nowa ustawa
deweloperska 2019 przygotowywana była już wielokrotnie, ale jeszcze nie wprowadzono jej w życie.

Rada Ministrów sporządziła projekt ustawy o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego oraz o Deweloperskim Funduszu Gwarancyjnym.

Po sześciu latach od obowiązywania ustawy wprowadzonej w 2012 roku pojawiły się przesłanki do jej znowelizowania. Wszystko przez to, że nieprecyzyjne postanowienia poprzedniej ustawy deweloperskiej mogą stwarzać praktyczne i prawne problemy w stosowaniu efektywnej ochrony nabywców w relacjach z deweloperem.

Projekt nowej ustawy deweloperskiej w lutym 2020 roku został przyjęty przez Komitet Stały Rady Ministrów. Ma ona zgodnie ze swoimi założeniami chronić kupujących i ułatwić im zrywanie umów, jeśli stwierdzą poważne wady lokalu.

W programie szkolenia omówimy m.in.:

  • Jakie są obowiązki informacyjne dewelopera i aspekty problematyczne w relacji deweloper -nabywca
  • Co powinien zawierać prospekt informacyjny – założenia prawne
  • Najczęstsze błędy w konstrukcji umowy deweloperskiej
  • Orzecznictwo UOKiK – najnowsze wytyczne dla branży deweloperskiej
  • Rejestr klauzul niedozwolonych
  • Sankcje i kary za naruszenie interesów konsumenta
  • Odbiór, wydanie lokalu, dochodzenie roszczeń z tytułu rękojmi, praktyka postępowania w sytuacjach spornych, dokumentowanie wad
  • Odpowiedzialność dewelopera z tytułu rękojmi za wady fizyczne lokalu
  • Praktyka dochodzenia przez dewelopera roszczeń z tytułu opóźnień i wad wykonanych prac od generalnego wykonawcy
  • Problematyka gwarancji na nabyte mieszkanie
  • Planowane w najbliższym czasie zmiany tzw.ustawy deweloperskiej

Warsztatowa forma szkolenia pozwoli na analizę rzeczywistych przykładów, wspólne rozwiązanie wątpliwości oraz wymianę doświadczeń. Otwarta forma szkolenia to również możliwość wymiany doświadczeń z przedstawicielami firm/ instytucji realizujących podobne projekty

Od 2018 roku tworzone są nowe projekty dotyczące nowelizacji ustawy deweloperskiej. Nowa ustawa
deweloperska 2019 przygotowywana była już wielokrotnie, ale jeszcze nie wprowadzono jej w życie.

Rada Ministrów sporządziła projekt ustawy o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego oraz o Deweloperskim Funduszu Gwarancyjnym.

Po sześciu latach od obowiązywania ustawy wprowadzonej w 2012 roku pojawiły się przesłanki do jej znowelizowania. Wszystko przez to, że nieprecyzyjne postanowienia poprzedniej ustawy deweloperskiej mogą stwarzać praktyczne i prawne problemy w stosowaniu efektywnej ochrony nabywców w relacjach z deweloperem.

Projekt nowej ustawy deweloperskiej w lutym 2020 roku został przyjęty przez Komitet Stały Rady Ministrów. Ma ona zgodnie ze swoimi założeniami chronić kupujących i ułatwić im zrywanie umów, jeśli stwierdzą poważne wady lokalu.

W programie szkolenia omówimy m.in.:

  • Jakie są obowiązki informacyjne dewelopera i aspekty problematyczne w relacji deweloper -nabywca
  • Co powinien zawierać prospekt informacyjny – założenia prawne
  • Najczęstsze błędy w konstrukcji umowy deweloperskiej
  • Orzecznictwo UOKiK – najnowsze wytyczne dla branży deweloperskiej
  • Rejestr klauzul niedozwolonych
  • Sankcje i kary za naruszenie interesów konsumenta
  • Odbiór, wydanie lokalu, dochodzenie roszczeń z tytułu rękojmi, praktyka postępowania w sytuacjach spornych, dokumentowanie wad
  • Odpowiedzialność dewelopera z tytułu rękojmi za wady fizyczne lokalu
  • Praktyka dochodzenia przez dewelopera roszczeń z tytułu opóźnień i wad wykonanych prac od generalnego wykonawcy
  • Problematyka gwarancji na nabyte mieszkanie
  • Planowane w najbliższym czasie zmiany tzw.ustawy deweloperskiej

Warsztatowa forma szkolenia pozwoli na analizę rzeczywistych przykładów, wspólne rozwiązanie wątpliwości oraz wymianę doświadczeń. Otwarta forma szkolenia to również możliwość wymiany doświadczeń z przedstawicielami firm/ instytucji realizujących podobne projekty

WYMAGANIA SPRZĘTOWE:

  • KOMPUTER
  • STAŁE ŁĄCZE INTERNETOWE
  • MAKSYMALNA GRUPA UCZESTNIKÓW: 25 OSÓB
    (decyduje kolejność zgłoszeń)

Webinar/szkolenie online to nowoczesny format szkoleniowy wykorzystujący transmisję audio-wideo w czasie rzeczywistym. Technologia typu „Streaming” umożliwia przesyłanie takich danych jak fonia, wizja i tekst „na żywo” dzięki czemu uczestnik otrzymuje pełnowartościowe szkolenie nie wstając zza swojego biurka.

Od 2018 roku tworzone są nowe projekty dotyczące nowelizacji ustawy deweloperskiej. Nowa ustawa
deweloperska 2019 przygotowywana była już wielokrotnie, ale jeszcze nie wprowadzono jej w życie.

Rada Ministrów sporządziła projekt ustawy o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego oraz o Deweloperskim Funduszu Gwarancyjnym.

Po sześciu latach od obowiązywania ustawy wprowadzonej w 2012 roku pojawiły się przesłanki do jej znowelizowania. Wszystko przez to, że nieprecyzyjne postanowienia poprzedniej ustawy deweloperskiej mogą stwarzać praktyczne i prawne problemy w stosowaniu efektywnej ochrony nabywców w relacjach z deweloperem.

Projekt nowej ustawy deweloperskiej w lutym 2020 roku został przyjęty przez Komitet Stały Rady Ministrów. Ma ona zgodnie ze swoimi założeniami chronić kupujących i ułatwić im zrywanie umów, jeśli stwierdzą poważne wady lokalu.

W programie szkolenia omówimy m.in.:

  • Jakie są obowiązki informacyjne dewelopera i aspekty problematyczne w relacji deweloper -nabywca
  • Co powinien zawierać prospekt informacyjny – założenia prawne
  • Najczęstsze błędy w konstrukcji umowy deweloperskiej
  • Orzecznictwo UOKiK – najnowsze wytyczne dla branży deweloperskiej
  • Rejestr klauzul niedozwolonych
  • Sankcje i kary za naruszenie interesów konsumenta
  • Odbiór, wydanie lokalu, dochodzenie roszczeń z tytułu rękojmi, praktyka postępowania w sytuacjach spornych, dokumentowanie wad
  • Odpowiedzialność dewelopera z tytułu rękojmi za wady fizyczne lokalu
  • Praktyka dochodzenia przez dewelopera roszczeń z tytułu opóźnień i wad wykonanych prac od generalnego wykonawcy
  • Problematyka gwarancji na nabyte mieszkanie
  • Planowane w najbliższym czasie zmiany tzw.ustawy deweloperskiej

Warsztatowa forma szkolenia pozwoli na analizę rzeczywistych przykładów, wspólne rozwiązanie wątpliwości oraz wymianę doświadczeń. Otwarta forma szkolenia to również możliwość wymiany doświadczeń z przedstawicielami firm/ instytucji realizujących podobne projekty

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Obowiązki informacyjne dewelopera

  • Wymogi przedstawienia kupującemu pełnych informacji na temat firmy, ceny kupowanej nieruchomości oraz zakresie usług posprzedażowych
  • Co powinien zawierać prospekt informacyjny – założenia prawne.

2. Aspekty problematyczne w relacji deweloper – nabywca

  • Umowa deweloperska, przedwstępna i rezerwacyjna w praktyce- podobieństwa, różnice, praktyczne zastosowanie.
  • Najczęstsze błędy w konstrukcji umowy deweloperskiej

3. Orzecznictwo UOKiK – naruszenie zbiorowych konsumentów oraz klauzule abuzywne – najnowsze wytyczne dla branży deweloperskiej

  • Kiedy zapis jest niezgodny z prawem?
  • Jakich zapisów w umowach unikać?
  • Rejestr klauzul niedozwolonych
  • Sankcje i kary za naruszenie interesów konsumenta

4. Odpowiedzialność dewelopera z tytułu rękojmi za wady fizyczne lokalu

  • Odbiór i wydanie lokalu – protokół zdawczo odbiorczy, skutki prawne odbioru, rozpatrywanie i usuwanie wad
  • Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umową
  • Wada istotna i nieistotna – sposoby postępowania
  • Podstawy zwolnienia z odpowiedzialności
  • Dochodzenie roszczeń z tytułu rękojmi – jakich rodzajów roszczeń może dochodzić klient od dewelopera na podstawie rękojmi
  • Praktyka postępowania w sytuacjach spornych
  • Terminy odpowiedzialności sprzedawcy za wady
  • Dokumentowanie wad lokalu
  • Praktyka dochodzenia przez dewelopera roszczeń z tytułu opóźnień i wad wykonanych prac od generalnego wykonawcy

5. Problematyka gwarancji na nabyte mieszkanie

  • Gwarancja a rękojmia
  • Gwarancja – warunki kształtowane w umowie przez dewelopera
  • Jakich rodzajów roszczeń może dochodzić klient od dewelopera na podstawie gwarancji

6. Planowane w najbliższym czasie zmiany  tzw. ustawy deweloperskiej

 

1. Obowiązki informacyjne dewelopera

  • Wymogi przedstawienia kupującemu pełnych informacji na temat firmy, ceny kupowanej nieruchomości oraz zakresie usług posprzedażowych
  • Co powinien zawierać prospekt informacyjny – założenia prawne.

2. Aspekty problematyczne w relacji deweloper – nabywca

  • Umowa deweloperska, przedwstępna i rezerwacyjna w praktyce- podobieństwa, różnice, praktyczne zastosowanie.
  • Najczęstsze błędy w konstrukcji umowy deweloperskiej

3. Orzecznictwo UOKiK – naruszenie zbiorowych konsumentów oraz klauzule abuzywne – najnowsze wytyczne dla branży deweloperskiej

  • Kiedy zapis jest niezgodny z prawem?
  • Jakich zapisów w umowach unikać?
  • Rejestr klauzul niedozwolonych
  • Sankcje i kary za naruszenie interesów konsumenta

4. Odpowiedzialność dewelopera z tytułu rękojmi za wady fizyczne lokalu

  • Odbiór i wydanie lokalu – protokół zdawczo odbiorczy, skutki prawne odbioru, rozpatrywanie i usuwanie wad
  • Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umową
  • Wada istotna i nieistotna – sposoby postępowania
  • Podstawy zwolnienia z odpowiedzialności
  • Dochodzenie roszczeń z tytułu rękojmi – jakich rodzajów roszczeń może dochodzić klient od dewelopera na podstawie rękojmi
  • Praktyka postępowania w sytuacjach spornych
  • Terminy odpowiedzialności sprzedawcy za wady
  • Dokumentowanie wad lokalu
  • Praktyka dochodzenia przez dewelopera roszczeń z tytułu opóźnień i wad wykonanych prac od generalnego wykonawcy

5. Problematyka gwarancji na nabyte mieszkanie

  • Gwarancja a rękojmia
  • Gwarancja – warunki kształtowane w umowie przez dewelopera
  • Jakich rodzajów roszczeń może dochodzić klient od dewelopera na podstawie gwarancji

6. Planowane w najbliższym czasie zmiany  tzw. ustawy deweloperskiej

1. Obowiązki informacyjne dewelopera

  • Wymogi przedstawienia kupującemu pełnych informacji na temat firmy, ceny kupowanej nieruchomości oraz zakresie usług posprzedażowych
  • Co powinien zawierać prospekt informacyjny – założenia prawne.

2. Aspekty problematyczne w relacji deweloper – nabywca

  • Umowa deweloperska, przedwstępna i rezerwacyjna w praktyce- podobieństwa, różnice, praktyczne zastosowanie.
  • Najczęstsze błędy w konstrukcji umowy deweloperskiej

3. Orzecznictwo UOKiK – naruszenie zbiorowych konsumentów oraz klauzule abuzywne – najnowsze wytyczne dla branży deweloperskiej

  • Kiedy zapis jest niezgodny z prawem?
  • Jakich zapisów w umowach unikać?
  • Rejestr klauzul niedozwolonych
  • Sankcje i kary za naruszenie interesów konsumenta

4. Odpowiedzialność dewelopera z tytułu rękojmi za wady fizyczne lokalu

  • Odbiór i wydanie lokalu – protokół zdawczo odbiorczy, skutki prawne odbioru, rozpatrywanie i usuwanie wad
  • Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umową
  • Wada istotna i nieistotna – sposoby postępowania
  • Podstawy zwolnienia z odpowiedzialności
  • Dochodzenie roszczeń z tytułu rękojmi – jakich rodzajów roszczeń może dochodzić klient od dewelopera na podstawie rękojmi
  • Praktyka postępowania w sytuacjach spornych
  • Terminy odpowiedzialności sprzedawcy za wady
  • Dokumentowanie wad lokalu
  • Praktyka dochodzenia przez dewelopera roszczeń z tytułu opóźnień i wad wykonanych prac od generalnego wykonawcy

5. Problematyka gwarancji na nabyte mieszkanie

  • Gwarancja a rękojmia
  • Gwarancja – warunki kształtowane w umowie przez dewelopera
  • Jakich rodzajów roszczeń może dochodzić klient od dewelopera na podstawie gwarancji

6. Planowane w najbliższym czasie zmiany tzw. ustawy deweloperskiej

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1
Przeszkoliliśmy ponad 10000 osób z obszaru nieruchomości i budownictwo.
2
Realizujemy z powodzeniem szkolenia online (otwarte i zamknięte) z wyżej wymienionych tematów od marca 2020 r.
3
Średnia ocena szkoleń wynosi 4,76 na skali pięciostopniowej.
4
Trenerzy prowadzący szkolenia to uznane autorytety oraz eksperci w swoich specjalizacjach.

OPINIE O SZKOLENIACH

Monika Tarczyńska-Nowak

Specjalista ds. szkoleń
tel. kom.: +48 505 273 500
tel. +48 (22) 250 11 54
fax: (22) 266 08 51

m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak
Preferuję kotakt:

Monika Tarczyńska-Nowak

Specjalista ds. szkoleń
tel. kom.: +48 505 273 500
tel. +48 (22) 250 11 54
fax: (22) 266 08 51

m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:

Monika Tarczyńska-Nowak

Specjalista ds. szkoleń
tel. kom.: +48 505 273 500
tel. +48 (22) 250 11 54
fax: (22) 266 08 51

m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak
Preferuję kotakt:

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.