„Zawodowcy w ZS1 i ZS 6 w Ełku” to projekt realizowanym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014-2020; w ramach konkursu nr RPWM.02.04.01-IZ.00-28-001/19, ogłoszonego w ramach Osi Priorytetowej RPWM.02.04.00 – Kadry dla gospodarki, Działania RPWM.02.04.00 – Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego, Poddziałania RPWM.02.04.01 – Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego – projekty konkursowe; na mocy umowy o dofinansowanie nr RPWM. 02.04.01-28-0010/19;
Realizatorem Projektu (Partnerem wiodącym) jest „Konsorcjum Szkoleniowo – Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa” z siedzibą w Warszawie (ul. Farysa 64, 01-971 Warszawa).
Partnerem Realizatora Projektu jest Powiat Ełcki z siedzibą w Ełku (ul. Marsz. Józefa Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk).
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, środków budżetu państwa oraz wkładu własnego Beneficjenta, stanowiących środki prywatne, na podstawie umowy nr RPWM. 02.04.01-28-0010/19, reprezentowanym przez Województwo Warmińsko – Mazurskie, z siedzibą w Olsztynie, reprezentowanym przez Zarząd Województwa Warmińsko – Mazurskiego, pełniącego rolę Instytucji Zarządzającej RPO Województwa Warmińsko – Mazurskiego 2014-2020.
Wartość projektu: 2 280 560,05 zł
Okres realizacji projektu: 01.09.2019 – 31.08.2021
CEL PROJEKTU
Celem głównym projektu Zawodowcy ZS1 i ZS6 jest wzmocnienie jakości kształcenia zawodowego w branżach: geodezja, budownictwo, obsługa ruchu turystycznego, architektura krajobrazu, technologia żywności, handel, gastronomiczno-hotelarski powiązany z potrzebami rynku pracy prowadzonego w Zespole Szkół nr 1 im. Śniadeckiego w Ełku, Zespole Szkół nr 6 im. Rataja w Ełku. Nastąpi to poprzez modernizację metod i treści kształcenia, podniesienie zdolności do przyszłego zatrudnienia 181 uczniów kierunków technicznych (119 kobiet i 62 mężczyzn).W ramach projektu zostaną podjęte następujące zadania :
Diagnoza uczniów ZS1, ZS6 pod kątem uzupełniania umiejętności zawodowych oraz kompetencji miękkich
Kursy umożliwiające zdobywanie przez uczniów ZS6 dodatkowych kompetencji i kwalifikacji zwiększających ich szanse na rynku pracy
Kursy umożliwiające zdobywanie przez uczniów ZS1 dodatkowych kompetencji i kwalifikacji zwiększających ich szanse na rynku pracy
Wsparcie na rzecz doskonalenia umiejętności ZS1, ZS6
Doskonalenia uczniów ZS1, ZS6 w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych – matem, przyr. Niezbędnych na rynku pracy
Staże zawodowe uczniów ZS1, ZS6
Modernizacja kształcenia w zakresie przedmiotów zawodowych oraz doposażanie pracowni w ZS1 i ZS6
Kto może zostać uczestnikiem projektu?
GRUPA DOCELOWA
Grupę docelową projektu stanowią nauczyciele i uczniowie Zespołu Szkół nr 1 im. J. Śniadeckiego w Ełku, Zespół Szkół nr 6 im. M. Rataja w Ełku, w tym:
Uczniowie zawodu:
W ZS 1
Technik geodeta: 32 U (15kobiet,17mężczyzn)
I nabór: 32U (15 kobiet i 17 mężczyzn)
Technik budownictwa: 23U (2 kobiety i 21 mężczyzn):
I nabór: 13U (2 kobiety i 21 mężczyzn )
Technik Architektury Krajobrazu: 23 U (18 kobiet i 5mężczyzn):
I nabór: 23 U (18 kobiet i 5 mężczyzn)
Technik technologii żywności: 9U (6 kobiet i 3 mężczyzn):
I nabór: 9 U (6 kobiet i 3 mężczyzn )
Technik obsługi turystycznej: 30U (28 kobiet i 2 mężczyzn):
I nabór: 30U (28 kobiet i 2 mężczyzn)
W ZS 6
Technik żywienia i usług gastronomicznych: 32 U (24 kobiet i 8 mężczyzn):
I nabór: 16U (12 kobiet i 4 mężczyzn )
II nabór: 16 U (12 kobiet i 4 mężczyzn )
Technik handlowiec: 16U (12 kobiet i 4 mężczyzn):
I nabór: 8U (6 kobiet i 2mężczyzn )
II nabór: 8 U (6 kobiet i 2mężczyzn)
Technik hotelarstwa: 16U (14 kobiet i 2 mężczyzn):
I nabór: 8U (7 kobiet i 1 mężczyzna )
II nabór: 8 U (7 kobiet i 1 mężczyzna)
Nauczyciele kształcenia zawodowego i ogólnego w Zespole Szkół nr 1 w Ełku 15 nauczycieli (12 kobiet i 3 mężczyzn), w Zespole Szkół nr 6 w Ełku 34 nauczycieli (31kobiet i 3 mężczyzn) w tym 24 NKZ (23K,1M)
Liczba Uczestników projektu jest ograniczona.
ZASADY UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
Działania przewidziane w projekcie są bezpłatne dla Uczestników projektu.
Uczestnicy projektu zobowiązani są do:
regularnego, punktualnego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach (100% obecności w indywidualnych formach wsparcia, min. 80% obecności w grupowych formach wsparcia), przy czym obecność na zajęciach jest obowiązkowa, a Uczestnik projektu ma obowiązek niezwłocznie poinformować Zespół projektowy o przyczynach nieobecności na jakichkolwiek zajęciach przed rozpoczęciem tych zajęć,
potwierdzania uczestnictwa każdorazowo na liście obecności,
udziału w procesie monitoringu i ewaluacji projektu, w tym m.in. do wypełniania ankiet, dokumentów i testów sprawdzających,
uczestniczenia w całym cyklu szkoleniowym i egzaminacyjnym dedykowanego dla danego Uczestnika projektu,
przystąpienia do wymaganych egzaminów wewnętrznych i zewnętrznych,
dostarczenia podpisanych, wymaganych dokumentów projektowych, w tym:
kwestionariusz zgłoszeniowy;
deklarację uczestnictwa w projekcie;
oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych;
oświadczenia Uczestnika dotyczące zgody na wykorzystanie wizerunku, udziału w zajęciach w czasie dni wolnych od zajęć dydaktycznych;
oświadczenie o numerze konta bankowego (konto na które Projektodawca będzie wpłacał wszelkie wypłaty dla Uczestnika z tytułu uczestnictwa w Projekcie);
oświadczenie o wyrażeniu zgody na odbywanie zajęć w dni wolne od pracy, tj. soboty i niedziele;
ankieta dot. potrzeb osób z niepełnosprawnościami (jeśli dotyczy).
bieżącego informowania Projektodawcy o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić ich dalszy udział w Projekcie oraz zgłaszania – w formie wyłącznie pisemnej - wszelkich zmian dotyczących informacji zawartych w dokumentach rekrutacyjnych, przede wszystkim zmian w zakresie danych adresowych oraz wszystkich istotnych zmian,
Uczestnik Projektu jest uprawniony do złożenia rezygnacji z udziału w Projekcie najpóźniej 3 dni robocze przed rozpoczęciem pierwszej formy wsparcia. W przypadku nieuzasadnionej rezygnacji z udziału w Projekcie Uczestnik Projektu może zostać obciążony kosztem kursów.
Realizator zastrzega sobie prawo skreślenia Uczestnika/czki z listy Uczestników Projektu w następujących przypadkach:
naruszenia przez Uczestnika postanowień Regulaminu,
rażącego naruszenia porządku organizacyjnego podczas realizacji poszczególnych form wsparcia,
opuszczenia przez Uczestnika Projektu jakiejkolwiek indywidualnej formy wsparcia bez wcześniejszego usprawiedliwienia i umówienia nowego terminu wsparcia.
opuszczenia przez Uczestnika ponad 20% czasu jakiejkolwiek grupowej formy wsparcia.
Uczestnik, który został zakwalifikowany do udziału w Projekcie i rozpoczął w nim udział, może zrezygnować z uczestnictwa w Projekcie tylko w przypadkach zastrzeżonych w ustępie 6 niniejszego paragrafu.
Uczestnik, który zrezygnował z uczestnictwa w Projekcie z powodu poważnej choroby, zobowiązany jest okazać zwolnienie lekarskie w terminie 3 dni od otrzymania niniejszego dokumentu.
Uczestnik, który zrezygnował z udziału w Projekcie z innych przyczyn niż wymienione w ustępie 6 lub który został skreślony z listy Uczestników przez Realizatora Projektu, jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez Projektodawcę kosztów związanych z udziałem Uczestnika w Projekcie w wysokości wskazanej w umowie szkoleniowej.
W terminie 4 tygodni po zakończeniu udziału w Projekcie Uczestnik zobowiązany jest przekazać Projektodawcy dokumenty wymienione w paragrafie 6 ust. 1 i 2.
Realizator Projektu zastrzega sobie prawo do zaprzestania realizacji Projektu. Zaprzestanie dalszej realizacji Projektu następuje w uzgodnieniu i za zgodą Instytucji. W takiej sytuacji Realizator zobowiązuje się do pisemnego poinformowania Uczestników Projektu o zaprzestaniu dalszej realizacji Projektu. Z dniem poinformowania Uczestnika Projektu deklaracja uczestnictwa zostaje rozwiązana. Z powyższego tytułu Uczestnikowi Projektu nie przysługuje rekompensata.
Działania w projekcie
ZASADY POSZCZEGÓLNYCH FORM WSPARCIA
W ramach projektu przeprowadzone zostaną następujące formy wsparcia:
DIAGNOZA UCZNIÓW POD KĄTEM UZUPEŁNIENIA UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWYCH ORAZ KOMPETENCJI MIĘKKICH – skierowane do 181 Uczniów;
Cel: określenie poziomu kompetencji, w tym luk kompetencyjnych uczniów pod kątem potrzeb pracodawców, zaplanowanie wsparcia w projekcie;
Zakres: 3h/U, 1h – prowadzenie badania z Uczniem, 1h – opracowanie wyników, 1h – omówienie wyniku diagnozy z Uczniem.
Poza indywidualnymi 181 diagnozami, powstanie diagnoza zbiorowa – uogólnione wnioski ze wszystkich diagnoz, będą służyły do planowania pracy szkoły po zakończeniu realizacji Projektu.
KURSY UMOŻLIWIAJĄCE ZDOBYWANIE PRZEZ UCZNIÓW DODATKOWYCH KOMPETENCJI I KWALIFIKACJI ZWIĘKSZAJĄCYCH ICH SZANSE NA RYNKU PRACY –
Cel: Podniesienie kompetencji i kwalifikacji Uczniów zwiększających ich szanse na rynku pracy;
Zakres: kursy obejmują zagadnienia wykraczające poza postawę programową kształcenia w zawodzie, kompetencje miękkie niezbędne na rynku pracy.
DLA UCZNIÓW ZS nr 1
Kurs nowoczesne technologie pomiarowe: 16h/grupa dla 32U (15K,17M) – 3 grupy,
Kurs przepisy i procedury w pracach geodezyjnych do celów prawnych: 14h/grupa dla 32U (15K, 17M) - 3 grupy,
Kurs wykorzystanie bezzałogowych statków latających w pracach geodezyjnych: 50h/grupa dla 20U (8K, 12M) – 2 grupy
Kurs AUTOCAD: 30h/grupa dla 22U (10K, 12M)- 2 grupy,
Kurs EW Mapa i bazy danych: 36h dla 22U (10K, 12M) – 2 grupy,
Kurs C- Geo i bazy danych: 30h dla 22U (10K, 12M) – 2 grupy,
Kurs Carvingu: 16h/grupa dla 9U (6K, 3M) - 1 grupa,
Kurs analiza i ocena jakości żywności: 16h/grupa dla 9U (6K, 3M) - 1 grupa,
Kurs produkcja bezpiecznej żywności: 16h/grupa dla 9U (6K, 3M) - 1 grupa,
Kurs czekolada bez tajemnic: 8h/grupa dla 9U (6K, 3M) - 1 grupa,
Warsztaty z dietetykiem: 8h/grupa dla 9U (6K, 3M) - 1 grupa
Obsługa systemów rezerwacyjnych:22h/grupa dla 30 U (28K,2M) – 2 grupy,
Animator czasu wolnego: 18h/grupa dla 30 U (28K,2M) – 2 grupy,
Pilot wycieczek: 70h/grupa dla 30 U (28K,2M) – 2 grupy,
Kursy rozwijające kompetencje miękkie 32h/grupa 117U (69K,48M)- 15 grup
Kurs pracownia kosztorysowania:30h/grupa dla 23 U(2K,21M) – 2 grupy,
ABC florystyki :30h/grupa dla 23U(2K,21M) – 2 grupy,
Język angielski zawodowy:60h/grupa dla 30U ( 28K,2M) – 2 grupy.
DLA UCZNIÓW ZS nr 6
Kurs barmana (podstawowy): 32h/grupa dla 16U(14K, 2M)dla Uczniów pełnoletnich -2 grupy
Kurs baristy (podstawowy): 16h/grupa dla 16U (14K, 2M) – 2 grupy
Kurs carvingu: 16h/grupa dla 16 U(14K, 2M) – 2 grupy,
Kurs animator czasu wolnego :18h/grupa dla 16 U(14K, 2M) – 2 grupy,
Kurs merchandising towarów w sklepie: 16h/grupa dla 16 U (12K,4M) – 2 grupy,
Kurs storytelling : 16h/grupa dla 16 U (12K,4M) – 2 grupy,
Trening kalkulacji cen i kosztów w gastronomii: 30h/grupa dla 32 U(24K,8M) – 4 grupy,
O handlu wiemy wszystko:30h/grupa dla 16 U(12K,4M) – 2 grupy,
Z pasją do gości 16 U ( 14K,2M) – 2 grupy
Kursy rozwijające kompetencje miękkie 32h/grupa 64 U (69K,48M)- 8 grup
DOSKONALENIE UCZNIÓW ZS1 i ZS 6 w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych matematyczno – przyrodniczych niezbędnych na rynku pracyDLA ZS1
Zajęcia dodatkowe z matematyki - 3 gr /30 h dla grupy w r. szkolnym 2019/2020 oraz 3 grupy w r. szkolnym 2020/2021 – 185 h łącznie,
Zajęcia dodatkowe z chemii – 60 h dla grupy – 2 grupy, 1gr/120h
Zajęcia dodatkowe z jęz. Angielskiego – 60 h dla grupy – 2 grupy
DLA ZS 6
Zajęcia dodatkowe z geografii – 30h/dla grupy – 4 grupy,
Zajęcia dodatkowe z biologii - 30h dla grupy – 2 grupy,
Zajęcia dodatkowe z matematyki – 30h dla grupy – 2 grupy.
STAŻE ZAWODOWE – skierowane do 181 Uczniów;
Cel: podniesienie kompetencji zawodowych 181 Uczniów (119K, 62M) kształcących się w zawodach technik geodeta, technik budownictwa, technik obsługi turystycznej, technik technologii żywności, technik architektury krajobrazu w ZS 1 oraz technik hotelarstwa, technik żywienia i usług gastronomicznych, technik handlowiec w ZS 6;
Zakres: czas stażu: 150h – 40h/tydzień (8h dziennie), w przypadku osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności 35h/tydzień (7h dziennie). Szczegółowy opis warunków uczestnictwa w stażu zawodowym zostanie zawarty w umowie stażowej;
DOSKONALENIE NAUCZYCIELI KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO – skierowane do 49 (43K,6M)Nauczycieli;
Cel: podniesienie kompetencji i kwalifikacji Nauczycieli zwiększających ich umiejętności kształcenia Uczniów w powiązaniu z potrzebami rynku pracy.
Zakres: kursy obejmują zagadnienia wykraczające poza podstawowy program kształcenia w zawodzie zgodnie z którym Nauczyciele prowadzą zajęcia;
DLA ZS1
Wykorzystanie bezzałogowych statków latających: 50h dla 1 N – 1 M
Kurs przepisy i procedury w pracach geodezyjnych dl celów prawnych: 14 h dla 1 N – 1M,
Kurs nowoczesne technologie pomiarowe: 16 h dla 1 N – 1M,
Kurs projektowania ogrodów: 72h dla 2N - 2 K,
Kurs carvingu: 16h dla 2 N -2K,
Kus analiza i ocena jakości żywności: 16h dla 2N – 2K
Kurs produkcja bezpiecznej żywności: 16h dla 2N – 2K,
Kurs czekolada bez tajemnic: 8 h dla 2 N – 2K,
Warsztaty z dietetykiem :8h dla 2N – 2K,
Kurs kształtowania kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych uczniów – 36h dla 15 N
Kurs z wykorzystywania e- zasobów 24h- dla 10 N
DLA ZS 6
Kurs carvingu: 16h dla 16 N (16K)(2 gr /16 godz dla gr)
Kurs w zakresie przygotowywania potraw regionalnych kuchni Warmii, Mazur i Podlasia: 32h dla 8N (9K, 1M),
Kurs coaching menadżerów sprzedaży:16h dla 8 N (6K,2M),
Kurs merchandising towarów w sklepie: 16h dla 8 N (6K,2M),
Kurs z wykorzystywania e- zasobów 24h- dla 10 N
Wyjazdy edukacyjne dla Uczniów ZS 1 – wyjazdy zgodne z kierunkami kształcenia uczniów uczestników projektu
Wyjazd dla 9 UCZ TTŻ do Iławy, Suwałk, Ostródy, Mrągowa, Targi Polagra do Poznania
Wyjazd dla 30 UCZ TOT do Trójmiasta,
Wyjazd dla 23 UCZ TAK – Targi Ogrodnictwa
Wyjazd dla 23 UCZ TB na Targi Budownictwa do Nadarzyna, Targi BUDMA do Poznania
Zajęcia będą realizowane w terminach przewidzianych w harmonogramie realizacji projektu. Realizator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w harmonogramie. Uczestnicy będą
o zmianach informowani na bieżąco i każdorazowo przekazany im zostanie aktualny harmonogram.W trakcie szkoleń/kursów zawodowych zostanie przeprowadzony proces walidacji i certyfikacji nabytych kompetencji (egzamin wewnętrzny). Uczestnicy otrzymają zaświadczenia o ukończeniu szkolenia/kursu zawodowego.Miejsca szkoleń/kursów będą dostosowane do potrzeb Uczestników Projektu (w tym osób niepełnosprawnych) z uwzględnieniem możliwości techniczno – organizacyjnych.Projektodawca zapewnia Uczestnikom projektu:
bezpłatny udział we wsparciach przewidzianych w projekcie,
kadrę wykładowców i trenerów o odpowiedniej wiedzy i kwalifikacjach;
materiały dydaktyczne;
stypendium stażowe w wysokości 2050,00 zł*. Stypendium nie przysługuje za czas nieobecności nieusprawiedliwionej i nieudokumentowanej stosownym zaświadczeniem lekarskim;
pokrycie kosztów wstępnych badań lekarskich, szkolenia BHP, odzież ochronna, eksploatacja sprzętu przed uczestnictwem w stażu zawodowym z zastrzeżeniem wysokości maksymalnej kwoty pozostającej w dyspozycji projektodawcy na ten cel w ramach Projektu;
zwrot kosztów dojazdu.
wynagrodzenie opiekuna stażysty.
*Stypendium stażowe wypłacane będzie w oparciu o obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa, w tym stosowane zasady obowiązujące do naliczania podatku i składek na ubezpieczenie społeczne.
Stypendium stażowe będzie wypłacane za cały miesiąc do 14-go dnia następnego miesiąca przelewem na wskazany rachunek bankowy pod warunkiem dostarczenia przez Uczestnika projektu wymaganych dokumentów m.in. listy obecności na stażu za miesiąc, którego dotyczy wypłata, a po zakończeniu stażu także opinii od pracodawcy, ankiety oraz sprawozdania ze stażu.
Wypłata środków może zostać wstrzymana w przypadku braku środków na koncie Projektowym.
Staże organizowane będą zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w oparciu o zapisy projektu i wytyczne w zakresie organizacji staży/praktyk zawodowych na podstawie umów projektodawcy z Uczestnikami projektu oraz pracodawcami, tj. zgodnie z Polskimi Ramami Jakości Praktyk i Staży.
Wszelkie informacje związane z organizacją oraz realizacją form wsparcia dostępne są w Biurze Projektu.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.