Gry kompozytowe powstają z wielu różnych warstw i komponentów. Ich mechanika łączy wiele formatów grywalizacji, aktywności szkoleniowych i eventów w spójną i atrakcyjną całość. Uczestnicy zanurzeni w zaprojektowany świat znakomicie się bawią, współpracują, rywalizują, odkrywają granice swoich i …. naszych możliwości. Gry kompozytowe świetnie nadają się do wydarzeń team buildingowych, zarówno takich, które mają wyłącznie bawić, jak również takich, które mają cele rozwojowe. Gry są elastyczne pod kątem czasu i skalowalne pod kątem liczby uczestników.
Jak powstają gry kompozytowe w Gamma Discover? Korzystamy z bogatego dorobku psychologii społecznej i socjologii w tym: podejścia Huizinga’a do zabawy i gry, Cyklu Kolba oraz teorii zmiany. Jednocześnie włączamy autorskie rozwiązania IT– oprogramowanie oparte na Unity - w działania miękkie.
Zakładają one:
- różnorodny próg wejścia wśród potencjalnych uczestników,
- brak dokładnego wyobrażenia co w trakcie gry się wydarzy.
Nasze założenia:
- Udział w grze powinien być dobrowolny.
- Przed grą realizujemy wewnętrzną kampanię promocyjną.
- Dobieramy doświadczonych animatorów i aktorów, którzy potrafią elastycznie reagować na różnorodne potrzeby uczestników.
- Trenerzy czuwają nad całością procesu.
- Dbamy o intuicyjny interfejs aplikacji wspierających przebieg gier.
Propozycje gier kompozytowych Gamma Discover
Reakcja Obronna
Gracze stają się pracownikami międzynarodowej korporacji, która posiada w Polsce mały ośrodek badawczy. Niestety od kilku dni nie można z nim nawiązać kontaktu. Zadaniem uczestników będzie ustalenie, co się tam wydarzyło. Szybko okazuje się, że ośrodek badawczy był tak naprawdę tajnym laboratorium epidemiologicznym, w którym zespół naukowców pracował nad nowoczesną bronią biologiczną. Jeden z eksperymentów zakończył się sukcesem - stworzono śmiercionośny i szybko rozprzestrzeniający się wirus. Gracze będą musieli powstrzymać wybuch epidemii.
Cechy gry:
- różnorodne zadania koordynacyjne, logiczne, zespołowe i komunikacyjne,
- wykorzystanie interaktywnych, autorskich rekwizytów,
- gra o charakterze kooperacyjnym (na poziomie całej grupy i drużyn),
- intrygująca i wciągająca fabuła,
- zmienny i dostosowywany w trakcie gry poziom trudności zadań,
- elementy szkoleniowe zintegrowane ze strukturą gry,
- otwarty charakter świata gry,
- spektakularny finał.
Eskadra
W trakcie rutynowych manewrów jeden z okrętów podwodnych znika nagle z sonarów. Na jego poszukiwania wyrusza GD 22 – potężny, atomowy okręt podwodny, na którym zaokrętowani są gracze. Wspólnie z animatorami muszą przygotować się do obsługi wszystkich stanowisk jednostki i odszukać zaginionych sojuszników. Efekty poszukiwań wskazują na to, że nie była to zwykła awaria…
Cechy gry:
- wykorzystanie symulatorów komputerowych,
- autorskie, interaktywne rekwizyty szkoleniowe,
- wielopoziomowa, angażująca gra,
- różnorodne zadania koordynacyjne, logiczne, zespołowe i komunikacyjne,
- gra o charakterze kooperacyjnym (na poziomie całej grupy i drużyn),
- zmierzenie się z sytuacjami kryzysowymi, złożonymi problemami,
- stopniowalny poziom trudności,
- elementy szkoleniowe zintegrowane ze strukturą gry,
- fabuła gry oparta na interakcji z animatorami, scenografii i treściach.
Szkoła Agentów
Na pozór zwykły wyjazd integracyjny, szkoleniowy lub sprawozdawczy staje się zaawansowanym zgrywalizowanym wydarzeniem. Gracze stają się uczestnikami kursu na agentów wywiadu. Nie jest to jednak zwykły kurs – jego elementy zostały sprytnie ukryte w programie spotkania. Pracownicy będą musieli bardzo uważnie brać udział w kolejnych wykładach, spotkaniach i szkoleniach. Bez tego mogą stracić punkty i cenne informacje. Wszystko komplikuje się jeszcze bardziej gdy w pewnym momencie dochodzi do morderstwa. Początkujący agenci muszą wyjaśnić sprawę.
Cechy gry:
- zadania i treści gry zintegrowane z programem wydarzenia,
- radykalne zwiększenie motywacji uczestników do aktywnego udziału w wydarzeniu,
- autorskie, interaktywne rekwizyty szkoleniowe,
- połączenie rywalizacji i kooperacji,
- elastyczny próg wejścia i poziom trudności,
- aplikacja mobilna wspierająca grę,
- wysoka integracja uczestników,
- uzupełnienie cyklu szkoleniowego.
Vabank
Gracze otrzymują ciekawą propozycję. Na terenie obiektu znajduje się sejf z ukrytym w środku wielkim skarbem. Jak poradzić sobie ze skomplikowanym mechanizmem zabezpieczeń i dostać się do środka? Niezbędne będzie rozwikłanie wszystkich zagadek i zadań. Gra utrzymana w konwencji znanego filmu o kasiarzu Kwinto łączy w sobie nowoczesną technologię, gry szkoleniowe i elementy wydarzenia scenicznego. Będzie to świetne przełamanie statycznej sytuacji konferencyjnej.
Cechy gry:
- nowoczesne, autorskie rekwizyty,
- krótka i angażująca gra konferencyjna,
- zadania angażujące wszystkich uczestników w trakcie całej gry,
- gra o charakterze kooperacyjnym (na poziomie całej grupy i drużyn), wsparcie konferansjera,
- zaskakujące odkrycia i zmiany w dynamice gry.