Frajda budowania, wyzwanie współzależności, spektakularny efekt

MIASTO LENCIONIEGO

Sesja warsztatowa, prowadzona na dużym poziomie energii, pozwalająca zbudować w uczestnikach otwartość na zmianę. Zadaniem uczestników będzie zbudować miasto. Złożona symulacja pozwala omówić koncepcję dysfunkcji Lencioniego w nawiązaniu doświadczeń „budowniczych”.
Uczestnicy podzieleni na 5 Departamentów wezmą  udział w rozbudowanej symulacji, wymagającej wykorzystania odpowiednich narzędzi, zasobów oraz umiejętności związanych z planowaniem i zarządzaniem. Zadaniem zespołu będzie zbudowanie prawdziwego miasta   oraz zdobycie jak największej liczby punktów przyznawanych za prace prowadzone w zgodzie z obowiązującymi zasadami.

I CZĘŚĆ

Uczestnicy otrzymują instrukcję, zasoby oraz czas na zaplanowanie aktywności  oraz ich realizację.

Ich zadaniem jest budowa miasta wg określonych zasad:

  • Efektywność pracy jest mierzona na poziomie zespołu.
  • Uzyskanie najwyższej efektywności wymaga współpracy pomiędzy osobami reprezentującymi dany departament oraz między departamentami.
  • Trener konfrontuje odczucia dotyczące efektywności z efektywnością realną (mierzoną poprzez odpowiedni wzór).

POZIOM GRY SYMULACYJNEJ

  • PODZIAŁ NA ZESPOŁY I WYBÓR LIDERÓW:  wszystkie zespoły będą równoliczne. Liderzy mogą być zarówno losowani jak również wybrani wg określonego klucza (np. na liderów można wybrać tych menedżerów, którzy w większym stopniu realizują cele z perspektywy własnego działu).
  • PLANOWANIE I REALIZACJA ZADAŃ: zadania są przygotowane w taki sposób, żeby była możliwość realizacji bez kooperacji (sposób łatwiejszy, gorzej punktowany) lub we współpracy z pozostałymi zespołami (sposób trudniejszy, lepiej punktowany).
  • ANALIZA PRACY:  będzie dotyczyć zarówno fazy planowania działań jak i samej realizacji – zarówno w sferze relacyjnej jak również efektywnościowej.
    Trener będzie koncentrował się na wyciąganiu wniosków i analogii pomiędzy przebiegiem gry strategicznej i sytuacji firmowych.  Skuteczna analiza pracy będzie wymagała poznania przez trenera przykładowych kazusów firmowych obrazujących trudności w realizacji celów na poziomie całej firmy.
  • WYBÓR NAJLEPSZYCH LIDERÓW:  w wyniku analizy (na podstawie arkusza oceny) zostanie wybrany najbardziej efektywny zespół oraz najbardziej efektywny lider.  W jednym z wariantów w grze najpierw grupa szkoleniowa subiektywnie wybiera najlepszego lidera i zespół, a następnie ten wybór jest konfrontowany z oceną obiektywna (bazującą o arkusz kalkulacyjny).

 

II CZĘŚĆ

Omówienie symulacji. Trener omówi następujące elementy:

  • Pięć obszarów potencjalnych dysfunkcji zespołowych w oparciu o koncept Lencioniego:
  • Relacje pomiędzy liderem zespołu a jego członkami.
  • Role grupowe, które reprezentowali uczestnicy projektu.
  • Mechanizmy i zjawiska psychologiczne, które miały wpływ na efektywność, motywację do działania oraz współpracę.
  • Kontekst projektu – analogie pomiędzy „rolą menadżera” w grze i rzeczywistości firmowej.
  • Realizacja celów poszczególnych jednostek lub/i realizacja celu głównego.

Czas trwania:

3h

Wersja:

Indoor
Outdoor

Uczestników:

15-100

505 273 523

OPINIE O WYDARZENIACH

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach:
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550,
biuro@projektgamma.pl

PORTFOLIO NASZYCH REALIZACJI:

Reakcja Obronna
LARP (live action role-playing) : opuszczony budynek, kombinezony chroniące przed promieniowaniem, pirotechnika, klimat - do wyboru od detektywistycznego po prawie horror. Dowiedz się co się stało…
Szkoła agentów
Na pozór zwykły wyjazd integracyjny, szkoleniowy lub sprawozdawczy staje się zaawansowanym zgrywalizowanym wydarzeniem.
CIEŚNINA MAGELLANA
Projekt, w którym uczestnicy podzieleni na 10 zespołów mają za zadanie przeprawienie się przez niebezpieczną i zdradliwą rzekę. Jedynym sprzętem jakim dysponują są małe wykładzinowe płytki. Prąd rzeki jest bardzo wartki, w związku z czym bardzo łatwo można stracić płytki i utonąć.
MIASTO LENCIONIEGO
Sesja warsztatowa, prowadzona na dużym poziomie energii, pozwalająca zbudować w uczestnikach otwartość na zmianę. Zadaniem uczestników będzie zbudować miasto. Złożona symulacja pozwala omówić koncepcję dysfunkcji Lencioniego w nawiązaniu doświadczeń „budowniczych”.
SAPER
Projekt, w którym uczestnicy podzieleni na zespoły mają za zadanie przejść przez pole przypominające szachownicę.  Realizacja wcześniej zaplanowanej strategii utrudni nieoczekiwana zmiana.
SZTAFETA ZŁOTEGO JAJA
Projekt ten zbudowany jest wokół wspólnego dla wszystkich uczestników przedsięwzięcia, jakim jest bezpieczne przetransportowanie „złotego jaja” przez wyznaczoną w terenie trasę, stanowiącą swoisty tor przeszkód.
PAPARAZZI CHALLENGE
Uczestnicy będą mieli za zadanie wykonać serię zdjęć. Część foto-zadań będzie zabawna, inne będą wymagały planowania i współpracy a jeszcze inne kreatywności. Zdjęcia zostaną przedstawione i nagrodzone  podczas wieczornej gali.
WIELKI WYŚCIG MYDELNICZEK
Co zbudujesz, na tym jedziesz. Belki, deski, liny, kartony, gumy, rurki, i wiele innych materiałów, z których będą powstawać czterokołowe pojazdy o niecodziennym wyglądzie. A na koniec – wielki wyścig.
MAGIA BĘBNÓW
Muzyczną podróż po świecie prowadzić będzie brzmienie bębnów egzotycznych kultur. Każdemu z uczestników sesji zostanie powierzony osobny instrument.
PRÓBA OGNIA
Próba ognia, polegająca na przejściu boso po rozżarzonych do 700’C węglach jest jednym z najbardziej spektakularnych sposobów sięgania po wewnętrzną moc.
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
 ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.