Jakie mamy do wyboru szkolenia z komunikacji w zespole?

Trudno wyobrazić sobie świat bez komunikacji. I choć jest to jedna z najbardziej podstawowych czynności, również w jej przypadku potrzebne jest nieustanne doskonalenie umiejętności. Zwłaszcza jest to widoczne w miejscach pracy. Jeśli potrzebna nam jest lepsza komunikacja w zespole szkolenie może się okazać najskuteczniejszą formą poszerzenia kompetencji i umiejętności praktycznych.

zdjęcie - (the_title())

 
Jak nauczyć się rozmawiać, czyli jakie mamy do wyboru szkolenia z komunikacji w zespole?

Trudno wyobrazić sobie świat bez komunikacji. I choć jest to jedna z najbardziej podstawowych czynności, również w jej przypadku potrzebne jest nieustanne doskonalenie umiejętności. Zwłaszcza jest to widoczne w miejscach pracy. Jeśli potrzebna nam jest lepsza komunikacja w zespole szkolenie może się okazać najskuteczniejszą formą poszerzenia kompetencji i umiejętności praktycznych. A do czego w ogóle przydaje się porozumiewanie w miejscu pracy?

Czy to tylko przekazywanie informacji? Komunikacja w zespole szkolenie

Komunikacja interpersonalna w miejscu pracy to olbrzymie zagadnienie, w centrum którego znajduje się budowanie relacji z pracownikami, umiejętność negocjacji z klientami oraz sposób na to, jak rozmawiać z przełożonym. Nie da się ukryć, że są to umiejętności bazowe, które znacząco wpływają na kształt i rozwój całego przedsiębiorstwa.

Według najogólniejszych definicji, komunikacja dzieli się na dwa podstawowe sposoby przekazywania informacji:

  • werbalna, czyli dokonywana za pośrednictwem słów i mowy. Liczy się w niej zwłaszcza sposób dobierania słów, zakres słownictwa, ale też to, jak komunikat jest przekazywany (szybko, wolno, z przekonaniem itp.).
  • niewerbalna, czyli wszystkie sygnały, które wysyłamy rozmówcy poza komunikatem słownym. Niemal wszyscy ludzie są wzrokowcami, zwracającymi uwagę na osobę, z którą prowadzą konwersację. Często bardziej zapamiętujemy jak ktoś mówi, niż co tak naprawdę ma do przekazania. Dlatego też przekazy pozasłowne są tak niezmiernie ważne w dobrze i profesjonalnie prowadzonej rozmowie biznesowej i nie tylko. Do najważniejszych form przekazu niewerbalnego zaliczają się postawa ciała oraz mimika.

Do czego może się to przydać? Budowanie relacji z pracownikami i przełożonymi poprzez komunikację

Aby dobrze i wartościowo się komunikować z pracownikami, warto uczęszczać na szkolenia dla team leaderów lub nowo powołanych menedżerów. Znacząco zwiększa to kompetencje i pozwala na prowadzenie rozmowy we właściwy sposób. Co można osiągnąć w firmie poprzez odpowiednią komunikację?

Przede wszystkim kontakty interpersonalne pozwalają na zbudowanie zgranego i rozumiejącego się zespołu, który potrafi działać wspólnie w sposób skuteczny i kreatywny. Dodatkowo szkolenie dla młodych menedżerów może pozwolić na poprawienie komunikacji na linii pracownicy i przełożony, dzięki czemu można zdobywać wiedzę z zakresu umiejętności osobowych każdego z członków zespołu. Dzięki temu udaje się lepiej, sprawniej i skuteczniej rozdzielać obowiązki w ramach każdego projektu.

Właściwa komunikacja, dopasowana formą i treścią do rozmówcy to również sposób na niedopuszczanie do pojawienia się oraz zażegnywanie już istniejących w zespole konfliktów.

Wykształcenie i wiedza z tej dziedziny bywają również często stosowane do motywowania zespołu. Komunikacja leży u podstaw niemal wszystkich umiejętności miękkich, przydatnych w biznesie i życiu codziennym.

Komunikacja w zespole szkolenie

Komunikowanie się stanowi bazę, na której buduje się dalsze filary zespołu. Dlatego tak ważne jest nieustanne doskonalenie umiejętności poprzez aktywny udział w warsztatach i ćwiczeniach.

W przypadku komunikacji interpersonalnej dostępny jest szeroki wachlarz szkoleń, które znacząco wpływają na jakość pracy w grupie.
Szkolenia uczą w jaki sposób tworzyć klarowne i zrozumiałe dla wszystkich rozmówców przekazy. Przełożonym pokazują, jak ważne jest zrozumienie potrzeb pracowników, a podwładnym dają narzędzie do skutecznych rozmów z leaderami.

Kto powinien brać udział w szkoleniach? Odpowiedź jest prosta: KAŻDY! Szkolenie dla nowych menedżerów obejmuje często specjalne, dedykowane zajęcia z przewodzenia zespołem, zarządzania zadaniami oraz negocjacji. Pracownicy z kolei mogą odbywać warsztaty typowo sprzedażowe, negocjacyjne oraz podnoszące świadomość oraz kontrolę nad mową niewerbalną, która przez długie lata bywała zaniedbywana, a obecnie staje się jednym z ważniejszych elementów wizerunku profesjonalnego pracownika, menedżera a nawet dyrektora firmy.

Jeśli zależy nam na tym, aby uległa poprawie komunikacja w zespole szkolenie może być najlepszą formą rozwoju. Wzmacnia relacje w ramach teamu, pomaga poprawić atmosferę. Dobra i wartościowa rozmowa potrafi również zwiększyć kreatywność zespołu, a co za tym idzie – jego konkurencyjność. A to już duży krok na drodze do sukcesu.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.