Pokolenie y na rynku pracy

Każde pokolenie, które wchodzi na rynek pracy budzi wiele emocji. Każde pokolenie jest bowiem wychowywane w zupełnie inny sposób, ma dostęp do wielu innych rzeczy, miejsc czy nowinek technicznych. Napotyka na swojej drodze zupełnie odmienne zagrożenia i możliwości. Tak też niewątpliwie było z pokoleniem Y.

20 marca 2019
zdjęcie - Pokolenie y na rynku pracy

 Pokolenie y na rynku pracy

Każde pokolenie, które wchodzi na rynek pracy budzi wiele emocji. Każde pokolenie jest bowiem wychowywane w zupełnie inny sposób, ma dostęp do wielu innych rzeczy, miejsc czy nowinek technicznych. Napotyka na swojej drodze zupełnie odmienne zagrożenia i możliwości. Tak też niewątpliwie było z pokoleniem Y.

Nowe pokolenie, a więc osoby urodzone pomiędzy rokiem 1980 a 2000 obecnie są lub wchodzą na rynek pracy. Dla tego pokolenia cechami charakterystycznymi są między innymi doskonała znajomość komputera i internetu, z którym pokolenie to ma styczność od najmłodszego dzieciństwa. Jest to jednocześnie pokolenie, które doskonale radzi sobie z wszelkimi nowinkami technicznymi, a internet jest obecny w niemal każdej dziedzinie ich życia, będąc jednocześnie głównym źródłem informacji.

Generacja Y dopiero wchodzi na rynek pracy bądź jest na nim od niedługiego czasu. Jednak w znacznym stopniu różni się od pokoleń, które obecnie są aktywne na tym rynku. Różni się przede wszystkim zupełnie inną mentalnością, innym podejściem do zadań i wielu spraw, posiada zupełnie inne priorytety, a także kibicuje zupełnie innym wartościom. To zaś sprawia, że wszelkie metody i techniki motywowania pracowników muszą zostać dostosowane do tego, czego potrzebuje nowe pokolenie. Chcąc się dowiedzieć jak dobrze zarządzać ludźmi z tego pokolenia należy w pierwszej kolejności poznać ich sposób myślenia, podejścia do życia i dowiedzieć się, co jest dla tych osób najważniejsze. Wówczas okaże się, że motywowanie pokolenia Y nie jest wcale trudne, a jedynie wymaga odpowiedniego podejścia.

Choć nowe pokolenie na rynku pracy przyniosło ze sobą wiele obaw, to szybko okazało się, że pierwsze osoby z tego pokolenia są w rzeczywistości wspaniałymi pracownikami. Są to najczęściej osoby doskonale zorganizowane, chętne do działania. To nowe pokolenie nie chce się nudzić, chce zmieniać świat i jest przekonane, że może tego dokonać. Jak dobrze zarządzać ludźmi, którzy chcą działać? Przede wszystkim, pozwalając im na to działanie, dając wiele ciekawych wyzwań i możliwości rozwoju. To prawdopodobnie najskuteczniejszy sposób na to, by najlepsi pracownicy i specjaliści z tego pokolenia czuli się usatysfakcjonowani swoją pracą, czuli się zaangażowani i chętnie wykonywali wszelkie powierzane im obowiązki. Jest to również najskuteczniejszy sposób na to, by związać pracowników tego pokolenia z przedsiębiorstwem i nie dopuścić do migracji najlepszych pracowników.

Generacja Y to również osoby dość niepokorne, posiadające specyficzny system wartości. Pokolenie to postrzega autorytet nie koniecznie pod względem wieku czy ilości doświadczenia, ale faktycznej wiedzy, umiejętności i posiadanych kompetencji. Osoby z tego pokolenia nie podążają ślepo za wskazanymi osobami, ale samodzielnie poszukują osób wartościowych, za którymi chcą podążać. Jeśli więc szef czy manager chce się stać autorytetem dla nowego pokolenia, musi się zmieniać, dokształcać, podążać z duchem czasu i nieustannie dbać o swój rozwój. Wyłącznie osoby kompetentne, dobrze radzące sobie w aktualnej rzeczywistości i wyróżniający się osobowością mają szansę stać się wyjątkowymi autorytetami dla takich pracowników. Jednocześnie, wszelkie metody i techniki motywowania pracowników jakie zastosuje autorytet będą miały znacznie większe znaczenie i okażą się o wiele bardziej skuteczne.

Nowe pokolenie to przede wszystkim jednak ogromny potencjał. Pracodawcy bardzo chętnie zatrudniają osoby z tego pokolenia, bowiem są to osoby dobrze wykształcone, o ogromnej palecie umiejętności i możliwości, które chętnie wykorzystują w codziennej pracy. Jeśli pracodawca zdecyduje się poznać wszelkie talenty takiego pracownika szybko odkryje, że nowe pokolenie wniesie do jego przedsiębiorstwa znacznie więcej, niż początkowo mogło się to wydawać. Dlatego też, aby zadbać o prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa, jego nieustanny rozwój i pozostanie na rynku coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na zatrudnianie osób z tego pokolenia i wykorzystania ogromnego potencjału, jaki posiada nowe pokolenie.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.