Między innymi właśnie dlatego obsługa klienta wcale nie należy do najłatwiejszych i najprzyjemniejszych zadań - wiele zapytań w ciągu dnia, przekładane emocje z klienta na nas i często mało przyjazne podejście - to wszystko sprawia że, by pomóc naszym klientom, potrzebujemy stalowych nerwów. Albo pewnych zasad, dzięki którym unikniemy "rozlewu krwi", "trzaśnięcia słuchawką" i podobnym sytuacjom ze strony klienta. Bo przecież - "nasz klient - nasz pan!".
Prawidłowa obsługa klienta jest taką obsługą, w której nie możemy pozwolić sobie na stratę zimnych nerwów i brak kontroli nad naszym zachowaniem. Nie ważne, czy obsługujemy naszego klienta przez telefon czy osobiście - pełen profesjonalizm leży w zachowaniu tak zwanej pokerowej twarzy.
Obsługując klientów zapamiętaj sobie raz na zawsze, by nigdy nie ujawniać swoich prawdziwych emocji. Faktem jest, że prawidłowa obsługa klienta wymaga dużych umiejętności aktorskich - zwłaszcza w sytuacji, w których dochodzi do bardzo nieuprzejmych zachowań ze strony konsumenta, który może być zdenerwowany, bo produkt nie działa, bo teściowa popsuła, bo pies zjadł... Jeżeli w przeszłości mieliśmy problemy z zachowaniem kontroli nad mową naszego ciała, mimiką twarzy albo tonem głosu - to teraz na pewno będziemy mieli wiele okazji, wręcz będziemy musieli poćwiczyć i opanować pewne zachowania, które może do tej pory niekoniecznie leżały w naszej naturze.
Oczywiście, to wszystko tylko i wyłącznie po to, by dostarczać w miejscu pracy najwyższą jakość usług jeśli chodzi o wzorową obsługę klienta. Jest to niesamowicie ważne głównie dlatego, że zadowolony klient, zarówno z produktu, jak i z obsługi, będzie chciał chętniej zakupić więcej towaru, będzie polecał naszą firmę przyjaciołom i rodzinie, ale jeden niezadowolony klient może nie tylko zrezygnować z kupowania od naszej firmy, ale także odebrać dziesiątki, a może nawet setki klientów tylko i wyłącznie na podstawie niewłaściwej obsługi klienta. A dzisiaj bardzo łatwo jest stracić setki i tysiące klientów, przede wszystkim media społecznościowe pełnią rolę marketingu szeptanego i potrafią rozwinąć, jak i zniszczyć, niejeden biznes. Stąd niezmiernie ważna jest prawidłowa obsługa klienta.