Przydatne porady podczas obsługi klienta

Kontakt z ludźmi wcale nie musi należeć do najprzyjemniejszych. Udowodnionym jest, że im więcej ludzi wokół nas, tym więcej stresu odczuwamy.

zdjęcie - (the_title())

    Między innymi właśnie dlatego obsługa klienta wcale nie należy do najłatwiejszych i najprzyjemniejszych zadań - wiele zapytań w ciągu dnia, przekładane emocje z klienta na nas i często mało przyjazne podejście - to wszystko sprawia że, by pomóc naszym klientom, potrzebujemy stalowych nerwów. Albo pewnych zasad, dzięki którym unikniemy "rozlewu krwi", "trzaśnięcia słuchawką" i podobnym sytuacjom ze strony klienta. Bo przecież - "nasz klient - nasz pan!".


    Prawidłowa obsługa klienta jest taką obsługą, w której nie możemy pozwolić sobie na stratę zimnych nerwów i brak kontroli nad naszym zachowaniem. Nie ważne, czy obsługujemy naszego klienta przez telefon czy osobiście - pełen profesjonalizm leży w zachowaniu tak zwanej pokerowej twarzy.

    Obsługując klientów zapamiętaj sobie raz na zawsze, by nigdy nie ujawniać swoich prawdziwych emocji. Faktem jest, że prawidłowa obsługa klienta wymaga dużych umiejętności aktorskich - zwłaszcza w sytuacji, w których dochodzi do bardzo nieuprzejmych zachowań ze strony konsumenta, który może być zdenerwowany, bo produkt nie działa, bo teściowa popsuła, bo pies zjadł... Jeżeli w przeszłości mieliśmy problemy z zachowaniem kontroli nad mową naszego ciała, mimiką twarzy albo tonem głosu - to teraz na pewno będziemy mieli wiele okazji, wręcz będziemy musieli poćwiczyć i opanować pewne zachowania, które może do tej pory niekoniecznie leżały w naszej naturze.

    Oczywiście, to wszystko tylko i wyłącznie po to, by dostarczać w miejscu pracy najwyższą jakość usług jeśli chodzi o wzorową obsługę klienta. Jest to niesamowicie ważne głównie dlatego, że zadowolony klient, zarówno z produktu, jak i z obsługi, będzie chciał chętniej zakupić więcej towaru, będzie polecał naszą firmę przyjaciołom i rodzinie, ale jeden niezadowolony klient może nie tylko zrezygnować z kupowania od naszej firmy, ale także odebrać dziesiątki, a może nawet setki klientów tylko i wyłącznie na podstawie niewłaściwej obsługi klienta. A dzisiaj bardzo łatwo jest stracić setki i tysiące klientów, przede wszystkim media społecznościowe pełnią rolę marketingu szeptanego i potrafią rozwinąć, jak i zniszczyć, niejeden biznes. Stąd niezmiernie ważna jest prawidłowa obsługa klienta.

     

    Co to jest sprzedaż narracyjna i co sprawia że klient zaczyna nam ufać? Jak dobrać technikę sprzedaży do klienta? Jak podźwignąć się z porażki i odbudować pewność siebie w kolejnych spotkaniach z klientem? Jak finalizować sprzedaż. Zobacz nasze szkolenia ze sprzedaży. Zapoznaj się z: szkolenia z negocjacji, szkolenia techniki sprzedaży, szkolenia z obsługi klienta. Gamma - firma szkoleniowa roku!

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.