Sprzedaż wydaje się bardzo prostym procesem. Wielu przedsiębiorców niepotrzebnie komplikuje sobie ten proces, co w wielu przypadkach okazuje się zupełnie niepotrzebne. W zależności od oferowanych produktów czy usług proces sprzedaży wymaga podjęcia większej lub mniejszej ilości kroków.
Sprzedaż wydaje się bardzo prostym procesem. Wielu przedsiębiorców niepotrzebnie komplikuje sobie ten proces, co w wielu przypadkach okazuje się zupełnie niepotrzebne. W zależności od oferowanych produktów czy usług proces sprzedaży wymaga podjęcia większej lub mniejszej ilości kroków. Najważniejsze jednak jest to, by nie skomplikować sobie tego procesu. Sprzedaż powinna być jak najbardziej skuteczna i jeśli taka jest, nie ma potrzeby jej komplikować. Najprostsze przedmioty oraz usługi niespersonalizowane potrzebują niewielu kroków, by zostały skutecznie zrealizowane. Kupno stołu i krzeseł dostępnych w sklepie od ręki, kupno sprzętu TV, bluzki czy spodni to produkty, które nie potrzebują skomplikowanego procesu sprzedaży. Kupno tych produktów powinno być jak najbardziej proste i szybkie, ponieważ zbyt duża ilość kroków mogłaby skutecznie odstraszyć od ich nabycia. Istnieje kilka podstawowych kroków potrzebnych do skutecznej sprzedaży. Pierwszym z nich jest oczywiście kontakt z właściwymi osobami. Jeśli oferujemy sprzedaż drogich, luksusowych samochodów nie ma potrzeby tracić czasu na kontakt z ludźmi, których na ten samochód nie będzie stać. W skutecznej sprzedaży równie ważne jak właściwa grupa docelowa jest zbudowanie atmosfery zaufania i sympatii. Klient powinien czuć się ważny, a jego potrzeby zauważone. Dobry sprzedawca jest również dobrym doradcą. Przedstawienie kilku produktów, które wpisują się w potrzeby klienta sprawi, że klient poczuje doceniony i ważny dla firmy. Przyjazna atmosfera sprzyja skutecznej sprzedaży. Równie ważne jest, by klient po sfinalizowaniu transakcji wyszedł zadowolony. Klient, który ma poczucie, że kupił to co chciał chętniej do nas wróci, a także chętniej poleci nasze produkty czy usługi innym. Dzięki budowaniu pozytywnych relacji z klientami dbamy o pozytywny wizerunek naszej firmy. Budowane krok po kroku dobre relacje z klientami to droga do sukcesu. Podczas kontaktu z klientem warto pamiętać, że zwykle budujemy w ten sposób dłuższą relację.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Dziś jeśli nie zrozumiesz biznesu klienta to zostanie ci wyłącznie gra ceną – spirala rabatów. Alternatywą jest nowoczesna sprzedaż B2B – 3 graczy, którzy zwykle biorą udział w transakcji: decision owner, implementor i evaluator. Każdy wymaga innej taktyki sprzedaży. Często równolegle należy stosować wszystkie trzy.
Jeśli nie wiesz jak i na dodatek boisz się finalizacji sprzedaży to pewnie rzadko będziesz próbował, niewiele będzie na tym polu sukcesów. Na szkoleniu z finalizacji sprzedaży uczymy jak przepracować lęk przed finalizacją i jak sprzedawać więcej – trenujemy jak skutecznie stosować narzędzia do zarządzania zamknięciem sprzedaży.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.