Skuteczna sprzedaż

Sprzedaż wydaje się bardzo prostym procesem. Wielu przedsiębiorców niepotrzebnie komplikuje sobie ten proces, co w wielu przypadkach okazuje się zupełnie niepotrzebne. W zależności od oferowanych produktów czy usług proces sprzedaży wymaga podjęcia większej lub mniejszej ilości kroków. 

 

zdjęcie - (the_title())

     

    Sprzedaż wydaje się bardzo prostym procesem. Wielu przedsiębiorców niepotrzebnie komplikuje sobie ten proces, co w wielu przypadkach okazuje się zupełnie niepotrzebne. W zależności od oferowanych produktów czy usług proces sprzedaży wymaga podjęcia większej lub mniejszej ilości kroków. Najważniejsze jednak jest to, by nie skomplikować sobie tego procesu. Sprzedaż powinna być jak najbardziej skuteczna i jeśli taka jest, nie ma potrzeby jej komplikować. Najprostsze przedmioty oraz usługi niespersonalizowane potrzebują niewielu kroków, by zostały skutecznie zrealizowane. Kupno stołu i krzeseł dostępnych w sklepie od ręki, kupno sprzętu TV, bluzki czy spodni to produkty, które nie potrzebują skomplikowanego procesu sprzedaży. Kupno tych produktów powinno być jak najbardziej proste i szybkie, ponieważ zbyt duża ilość kroków mogłaby skutecznie odstraszyć od ich nabycia. Istnieje kilka podstawowych kroków potrzebnych do skutecznej sprzedaży. Pierwszym z nich jest oczywiście kontakt z właściwymi osobami. Jeśli oferujemy sprzedaż drogich, luksusowych samochodów nie ma potrzeby tracić czasu na kontakt z ludźmi, których na ten samochód nie będzie stać. W skutecznej sprzedaży równie ważne jak właściwa grupa docelowa jest zbudowanie atmosfery zaufania i sympatii. Klient powinien czuć się ważny, a jego potrzeby zauważone. Dobry sprzedawca jest również dobrym doradcą. Przedstawienie kilku produktów, które wpisują się w potrzeby klienta sprawi, że klient poczuje doceniony i ważny dla firmy. Przyjazna atmosfera sprzyja skutecznej sprzedaży. Równie ważne jest, by klient po sfinalizowaniu transakcji wyszedł zadowolony. Klient, który ma poczucie, że kupił to co chciał chętniej do nas wróci, a także chętniej poleci nasze produkty czy usługi innym. Dzięki budowaniu pozytywnych relacji z klientami dbamy o pozytywny wizerunek naszej firmy. Budowane krok po kroku dobre relacje z klientami to droga do sukcesu. Podczas kontaktu z klientem warto pamiętać, że zwykle budujemy w ten sposób dłuższą relację.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

    Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.