Zarządzanie sprzedażą

Zarządzanie sprzedażą to umiejętność, która dla wielu pracodawców jest na tyle istotna, że powstały na niektórych wyższych uczelniach kilka kierunków studiów stacjonarnych i niestacjonarnych związanych z tym zagadnieniem.

zdjęcie - (the_title())

     

    Zarządzanie sprzedażą to umiejętność, która dla wielu pracodawców jest na tyle istotna, że powstały na niektórych wyższych uczelniach kilka kierunków studiów stacjonarnych i niestacjonarnych związanych z tym zagadnieniem. Wszystko wymusił przeogromny popyt na dzisiejszym rynku, który wymaga odpowiedniego podejścia do zarządzania nim. Na zarządzanie sprzedażą, a tym samym popytem składa się przede wszystkim z doboru odpowiednich strategii sprzedażowych, metod pozyskiwania i zatrzymywania klientów czy strategii wzrostu wartości produktów. Aby zbudować rentowność klientów, konieczne jest liczenie ich wartości. Do tego służy kilka pewnych ściśle określonych metod, w tym zasady budowy portfela klientów, przy czym uwzględniane są wszystkie znane metody segmentacji klientów.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    W sprzedaży bardzo ważne są: koncentracja na kliencie i budowanie z nim relacji, elastyczność w rozmowie, szybkie podnoszenie się po porażce, umiejętność sprostania sytuacjom nieoczekiwanym i trudnym. Zdobądź kluczowe kompetencje niezbędne w profesjonalnej sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń dla handlowców. Zobacz również: szkolenie z negocjacji, szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta.

    Dzięki odpowiedniemu podejściu do zarządzania sprzedażą, możliwe staje się wypracowywanie coraz to lepszych standardów pracy. Dobre zarządzanie sprzedażą daje szeroki wachlarz możliwości do obiektywnej oceny działań sprzedawców, pracujących w tramach jednego przedsiębiorstwa. Dodatkowo pomaga utrzymywać złożone relacje z klientami, co dotyczy szczególnie sprzedaży B2B. Zarządzanie sprzedażą działa na trzech głównych obszarach. Pierwszy obszar działa na zasadzie pomocy każdemu sprzedawcy poprzez zapewnienie możliwie jak najbardziej optymalnych narzędzi i warunków działania. W drugim obszarze określane są precyzyjnie cele sprzedażowe, po czy dokładnie muszą zostać one przekazane sprzedawcom. W trzecim i ostatnim obszarze zarządzania sprzedażą, sprzedawcy motywowani są do działania, wzajemnego kontaktowania się, prezentowania, nawiązywania i przede wszystkim podtrzymywania pozytywnych relacji z klientami. Niestety, często zdarza się, że w wielu firmach handlowcy zamiast ze sobą współpracować, niepotrzebnie podejmują rywalizację. To działa dość mocno na szkodę firmy. Jej pracownicy zamiast skupiać swoje wysiłki na poszukiwaniu nowych klientów i pozyskiwaniu ich dla firmy, rywalizują ze sobą na każdym polu, zapominając, jaki jest ich główny cel w pracy.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.