Jest jednak rzecz, która skutecznie pozwala naszej firmie przebić się przez konkurencję, wyróżnić z tłumu innych firm, podkreślić wartość firmy w oczach obecnych i przyszłych klientów - najlepsze efekty podczas zarządzania naszą firmą osiągniemy dbając w pierwszej kolejności o właściwe postępowanie z naszym klientem.
Prawidłowa obsługa klienta to przyczyna i powód sukcesu wielu firm, które obecnie zarabiają miliardy na rynku niezależnie od oferowanych usług lub produktów. Aby sprawić, by nasza firma skutecznie wyróżniała się na tle innych, by zapewnić sobie bogactwo i wysoki finansowy obrót firmy musimy zapamiętać najważniejszą zasadę - nasz klient jest najważniejszy. Nasz klient ma zawsze rację.
Ta zasada z powodzeniem mogłaby zastąpić wszystkie inne reguły. Taka jest prawda - to Twój klient wie, czego chce, on jest gotowy wydać pieniądze na produkt, którego poszukuje, którego chce i to on - klient - może uczynić Cię bogatym. Klient to osoba, z którym trzeba utrzymywać pozytywne relacje. To taka zasada numer 2.
Inną bardzo ważną regułą, o której warto pamiętać niezależnie od tego, czy obsługujemy naszego klienta telefonicznie, bądź osobiście, jest maksymalnie szybki czas na reakcję na klienta. Specjaliści twierdzą, że 10 minut to maksymalny czas, w jakim powinniśmy odpowiedzieć naszemu klientowi tak, by miał poczucie, że ktoś rzeczywiście interesuje się jego problemem lub potrzebami. Klienta nigdy, ale to nigdy nie wolno oszukiwać - oszukany klient odejdzie od nas i pociągnie za sobą innych klientów, obecnych oraz niedoszłych, do konkurencji - dlatego przedstawianie rzeczy zgodnych z prawdą jest rzeczą priorytetową, obowiązkiem, powinnością każdego, kto jest reprezentantem firmy, a będzie w kontakcie z jego klientem.
Klientowi należy poświęcić całą duszę, umysł, zrobić wszystko, by był przekonany, że firma działa przede wszystkim na jego korzyść. Bardzo dobrą umiejętnością jest empatia - wczuwanie się w myślenie klienta, szukanie dla niego najlepszego rozwiązania poprzez omawianie razem z nim wszystkich wad i zalet interesujących go produktów. Nic nie przyniesie tak dobrych rezultatów, jak właśnie takie indywidualne, przyjacielskie podejście do klienta i autentyczna troska o jego dobro.
Dobierz odpowiednią technikę sprzedaży. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Podnieś skuteczność sprzedaży. Zwiększ swoje umiejętności negocjacyjne. Zobacz nasze szkolenia ze sprzedaży:
Zapraszamy.