Aby wyświetlić liczby jako walutę, można użyć formatu walutowego lub formatu księgowego. Jest to przydatna opcja gdy mamy dużą ilość liczb, które musimy zapisać w formie waluty.
Aby wyświetlić liczby jako walutę, można użyć formatu walutowego lub formatu księgowego. Jest to przydatna opcja gdy mamy dużą ilość liczb, które musimy zapisać w formie waluty co często zdarza się używając programu excel w hr.
Użycie formatu walutowego jak i formatu księgowego jest o tyle wygodne, że nie trzeba dopisywać waluty osobno dla każdej z wartości.
Aby użyć formatu walutowego wystarczy:
Zaznaczyć zbiór danych.
Przejść do zakładki Narzędzia i w podkategorii Liczby wybrać z rozwijanej listy formatu liczb format walutowy lub księgowy. Oba z tych formatów są powszechnie używane do wyświetlania wartości pieniężnych.
Wybrać strzałkę obok przycisku znajdującego się tuż pod formatem liczb i wybrać walutę, jakiej chcemy użyć.
Aby użyć formatu księgowego wystarczy wykonać tylko ostatni krok z listy powyżej.
Zarówno format księgowy jak i walutowy mają za zadanie przekonwertować liczby na waluty, jest jednak kilka różnic pomiędzy dwoma formatami:
Używając formatu księgowego, waluta wyświetli się przy lewej krawędzi komórki, z dala od liczby; zaś w formatowaniu walutowym waluta jest przed liczbą. Waluta zł jest wyjątkiem i w formacie księgowym znajduje się po prawej stronie.
Format księgowy nie wyświetla cyfry 0, zamiast tego wstawia znak -.
W formatowaniu księgowym występuje duży odstęp pomiędzy wartością a prawą krawędzią komórki.
Przykład użycia:
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Excel to doskonałe narzędzie biurowe, księgowe, statystyczne – trzeba tylko znać te funkcje. Uczymy praktycznego stosowania arkusza kalkulacyjnego. Zapraszamy EXCEL DLA ŚREDNIOZAAWANSOWANYCH
Nasze szkolenie Excel średnio zaawansowany uczy jak używać funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasne nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Poziom szkolenia ms excel dopasowujemy do grupy oraz tego w jaki sposób wykorzystują arkusz w swojej pracy.
Znak wodny jest to najczęściej półprzezroczysty tekst bądź obrazek nałożony na dany tekst bądź zdjęcie. Ma on na celu ochronę naszej twórczości przed kopiowaniem i kradzieżą.
Program Word jest najczęściej wykorzystywany do tworzenia dokumentów tekstowych, zaś Excel do tworzenia plików zawierających bazy danych, obliczenia czy zestawienia.
Dzielenie tekstu na kolumny jest przydatne głównie w przypadku pisania treści do gazet. Kolumny poprawiają czytelność tekstu i ułatwiają rozmieszczenie grafik na stronie.