Wstążka to zestaw pasków narzędzi w górnej części okna programu Excel. Dzięki pogrupowaniu kolejnych zakładek możemy bez problemu znaleźć potrzebne nam narzędzia. W tym artykule przyjrzymy się poleceniom z karty Dane.
Wstążka to zestaw pasków narzędzi w górnej części okna programu Excel. Dzięki pogrupowaniu kolejnych zakładek możemy bez problemu znaleźć potrzebne nam narzędzia. W tym artykule przyjrzymy się poleceniom z karty Dane.
Na karcie Dane znajdziemy narzędzia podzielone na 6 grup tematycznych. Narzędzia znajdujące się w tej kategorii służą do filtrowania, sortowania i analizy danych.
Poniżej lista tych grup z wymienionymi poleceniami znajdującymi się w danej grupie:
Pobieranie danych zewnętrznych - Z programu Access, Z sieci Web, Z tekstu, Z innych źródeł (Z programu SQl Server, Z usług Analysis Services, Ze strumieniowego źródła danych QData, Z importu danych XML, Z kreatora połączenia danych, Z programu Microsoft Query); Istniejące połączenia
Pobieranie i przekształcanie - Nowe zapytanie, Pokaż zapytania, Z tabeli, Ostatnie źródła
Połączenia - Odśwież wszystko, Połączenia, Właściwości, Edytuj linki
Sortowanie i filtrowanie - Sortuj od A do Z, Sortuj od Z do A, Sortuj, Filtruj, Wyczyść, Zastosuj ponownie, Zaawansowane
Narzędzia danych - Tekst jako kolumny, Wypełnianie błyskawiczne (skrót Ctrl + E), Konsoliduj, Usuń duplikaty, Relacje, Poprawność danych
Prognoza - Analiza warunkowa, Arkusz prognozy
Konspekt - Grupuj, Rozgrupuj, Suma częściowa
Przykład użycia:
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Excel to doskonałe narzędzie biurowe, księgowe, statystyczne – trzeba tylko znać te funkcje. Uczymy praktycznego stosowania arkusza kalkulacyjnego. Zapraszamy EXCEL DLA ŚREDNIOZAAWANSOWANYCH
Nasze szkolenie Excel średnio zaawansowany uczy jak używać funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasne nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Poziom szkolenia ms excel dopasowujemy do grupy oraz tego w jaki sposób wykorzystują arkusz w swojej pracy.
Znak wodny jest to najczęściej półprzezroczysty tekst bądź obrazek nałożony na dany tekst bądź zdjęcie. Ma on na celu ochronę naszej twórczości przed kopiowaniem i kradzieżą.
Program Word jest najczęściej wykorzystywany do tworzenia dokumentów tekstowych, zaś Excel do tworzenia plików zawierających bazy danych, obliczenia czy zestawienia.
Dzielenie tekstu na kolumny jest przydatne głównie w przypadku pisania treści do gazet. Kolumny poprawiają czytelność tekstu i ułatwiają rozmieszczenie grafik na stronie.