Wykresy liniowe są przydatne do przedstawiania serii danych ciągłych by ukazać linię trendu np. przy sprzedaży danych produktów bądź przy uzyskanym przychodzie.
Wykresy liniowe są przydatne do przedstawiania serii danych ciągłych by ukazać linię trendu np. przy sprzedaży danych produktów bądź przy uzyskanym przychodzie.
Dla ułatwienia odczytu poszczególnych serii danych, są one oznaczone innymi kolorami linii.
Jak zrobić wykres liniowy? Wystarczy wykonać następujące kroki:
Zaznacz dane, z których chcesz zrobić wykres
W menu wchodzimy w zakładkę Wstawianie i tam w grupie Wykresy wybieramy odpowiadający naszym potrzebom wykres liniowy.
Do wyboru mamy kilka rodzajów wykresów liniowych. Są to:
wykres liniowy - służy do wyświetlania trendów w czasie; jest polecany do użycia gdy kolejność poszczególnych kategorii jest ważna
wykres skumulowany liniowy - służy do ukazania zmian w czasie części większej całości
wykres 100% skumulowany liniowy - pokazuje udział procentowy w całości w czasie
wykres liniowy ze znacznikami - wyświetla znaczniki konkretnych danych na wykresie
wykres skumulowany liniowy ze znacznikami - pokazuje zmiany w czasie części większej całości; wyświetla znaczniki konkretnych wartości
wykres 100% skumulowany liniowy ze znacznikami - pokazuje udział procentowy w całości w czasie lub kategorii, wyświetla znaczniki
wykres liniowy 3-W - pokazuje trendy w czasie; wyświetla wyświetlanie danych na trzeciej osi która pokazuje linie przed innymi danymi
Po stworzeniu wykresu możemy go dowolnie edytować za pomocą narzędzi z zakładki Formatowanie i Projektowanie.
Edycję umożliwiają nam również opcje dostępne w trzech okienkach widocznych obok wykresu.
Przykład użycia:
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Uczestnictwu w szkoleniu ANALIZA DANYCH ZA POMOCĄ TABEL PRZESTAWNYCH daje możliwość sprawnej analizy i syntezy danych – w dopasowaniu do indywidualnych potrzeb uczestnika i firmy.
Nasze szkolenie Excel średnio zaawansowany uczy jak używać funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasne nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Poziom szkolenia ms excel dopasowujemy do grupy oraz tego w jaki sposób wykorzystują arkusz w swojej pracy.
Znak wodny jest to najczęściej półprzezroczysty tekst bądź obrazek nałożony na dany tekst bądź zdjęcie. Ma on na celu ochronę naszej twórczości przed kopiowaniem i kradzieżą.
Program Word jest najczęściej wykorzystywany do tworzenia dokumentów tekstowych, zaś Excel do tworzenia plików zawierających bazy danych, obliczenia czy zestawienia.
Dzielenie tekstu na kolumny jest przydatne głównie w przypadku pisania treści do gazet. Kolumny poprawiają czytelność tekstu i ułatwiają rozmieszczenie grafik na stronie.
Zapraszamy do naszej
gamma Wiki +
Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.