3C Management

Model 3C jest to model biznesowy stworzony przez Kenichi Ohmae, który koncentruje się na trzech kluczowych czynnikach mających zapewnić sukces.

27 czerwca 2019
zdjęcie - 3C Management

Model 3C jest to model biznesowy stworzony przez Kenichi Ohmae, który koncentruje się na trzech kluczowych czynnikach mających zapewnić sukces. Według twórcy modelu te trzy czynniki muszą być w równowadze w formie trójkąta strategicznego.

Analiza tych trzech elementów pozwala znaleźć kluczowe czynniki sukcesu i stworzyć realną strategię marketingową.

Te trzy czynniki (3C), to: 

  • Klient (Customer)
    Ważne jest, aby być naprawdę zainteresowanym potrzebami i wymaganiami, motywami zakupu i wartościami klienta. Jeśli firma może zainteresować klienta, może zainteresować swoich inwestorów.
  • Korporacja (Corporation)
    Korporacja musi dokładnie ocenić zarówno krótkoterminowe, jak i długoterminowe strategie, aby mieć trwałą przewagę nad konkurencją. Ważne jest także skupienie uwagi na maksymalizacji swoich mocnych stron.
  • Konkurencja (Competition)
    Każda firma powinna znać swoją konkurencję, jej możliwości i cele w stosunku do naszej firmy. Znalezienie słabych punktów konkurencji, które można wykorzystać, jest istotą tej formy strategii biznesowej.

Obowiązki, jakie wykonuje Analityk Danych na swoim stanowisku:

  • Przygotowywanie analiz na podstawie dużych wolumenów danych,
  • Eksploracja baz danych (segmentacja klientów, modele scoringowe, analiza koszykowa, prognozowanie, modele rekomendacyjne),
  • Praca z bazami danych MS SQL oraz z danymi nieustrukturyzowanymi,
  • Wyciąganie wniosków i prezentacja wyników,
  • Przygotowywanie rekomendacji na podstawie przeprowadzonych analiz.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Sukces firmy zależy od ludzi w niej pracujących, a kluczowi pracownicy mają kluczowe znaczenie dla tego sukcesu, zwłaszcza w perspektywie długoterminowej.
Przywództwo – podobnie jak wiele innych dziedzin życia – podlega zmiennym modom i trendom, a kreatorami tych mód są firmy doradcze, prorocy i szamani zarządzania, kaznodzieje biznesowi, mówcy motywacyjni, celebryci. Jednak w tym zalewie koncepcji istnieją modele, które przetrwały próbę czasu i są dla wielu praktyków źródłem inspiracji i swoistym przewodnikiem przywództwa. Myśli takich klasyków, jak: Peter Drucker, Henry Mintzberg, Tom Peters, Steven Covey, John Maxwell, Ken Blanchard, Michael Porter, Peter Senge w większym lub mniejszym zakresie ciągle oddziałują na współczesnych przywódców. Do grona autorów, których koncepcje wydają się czymś więcej niż sezonową modą, można zaliczyć młodsze pokolenie twórców takich, jak: Marcus Buckingham, Malcolm Gladwell czy Simon Sinek.

Aby odciągnąć nas od przeciążenia podczas procesu uczeniu się i dostosować do trendów w przetwarzaniu informacji, wkroczyliśmy w erę microlearning. Dla dzisiejszych bardzo zabieganych osób nauka musi być krótka, zwięzła i dostępna w dowolnym momencie, miejscu i z dowolnego urządzenia preferowanego przez uczącego się. Te zmieniające się potrzeby dały początek nowemu trendowi uczenia się metodą małych kroków.

Ty decydujesz o tym, na co poświęcasz określoną ilość czasu. Zastanów się ile czasu poświęcasz na realizację tego co jest dla ciebie naprawdę ważne?

Twórcą 6 myślowych kapeluszy jest maltański psycholog i lekarz Edward de Bono. De Bono większość swojego zawodowego życia poświęcił analizie procesów myślowych i tematyce kreatywnego myślenia. Światową sławę zyskał właśnie dzięki myślowym kapeluszom.

Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.