Proces identyfikowania marki i odróżniania produktów, procesów lub usług organizacji od innej organizacji poprzez nadanie jej nazwy, sloganu lub innego charakterystycznego znaku.
Branding ma na celu ustanowienie znaczącej i zróżnicowanej obecności na rynku, która przyciąga i utrzymuje lojalnych klientów.
Konsekwentne, strategiczne budowanie marki prowadzi do silnego kapitału marki, co pozwala firmom naliczać więcej za swoją markę niż w przypadku identycznych, nie markowych produktów.
Obowiązki, jakie wykonuje Analityk Danych na swoim stanowisku:
- Przygotowywanie analiz na podstawie dużych wolumenów danych,
- Eksploracja baz danych (segmentacja klientów, modele scoringowe, analiza koszykowa, prognozowanie, modele rekomendacyjne),
- Praca z bazami danych MS SQL oraz z danymi nieustrukturyzowanymi,
- Wyciąganie wniosków i prezentacja wyników,
- Przygotowywanie rekomendacji na podstawie przeprowadzonych analiz.