Cykl Deminga (PDCA)
Cykl Deminga PDCA (plan-do-check-act) to czterostopniowy model ciągłego doskonalenia w zarządzaniu procesami biznesowymi.

Cykl Deminga PDCA (plan-do-check-act) to czterostopniowy model ciągłego doskonalenia w zarządzaniu procesami biznesowymi. PDCA spopularyzował dr W. Edwards Deming, amerykański inżynier i konsultant ds. zarządzania.
Wdrożenie cyklu Deminga ma na celu poprawę jakości i efektywności procesów w firmie w ramach zarządzania projektami, zasobami ludzkimi, zarządzania łańcuchem dostaw i wielu innych obszarów.
Cykl Deminga składa się z następujących etapów:
- Zaplanuj (Plan): Określenie celów i zaplanowanie zmiany
- Wykonaj (Do): Wdrożenie planu na próbę
- Sprawdź (Check): Analiza efektów podjętych działań
- Działaj (Act): Decyzja o wdrożeniu danego planu na stałe
Zarządzanie zmianą w wymagającej rzeczywistości VUCA
Współczesne otoczenie biznesowe, określane jest jako „świat VUCA”. VUCA to akronim wprowadzony przez amerykańskich wojskowych strategów na określenie sytuacji, jaka powstała po zakończeniu Zimnej Wojny:… NEWSLETTER HR
Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
Zapisz się na nasz narzędziowy newsletter dla praktyków HR. Rozwijaj się z partnerem, który naprawdę rozumie HR i biznes
















