Teoria motywacji Herzberga

Teoria motywacji (dwuczynnikowa teoria motywacji) została stworzona przez amerykańskiego psychologa Fredericka Irvinga Herzberga.

27 czerwca 2019
zdjęcie - Teoria motywacji Herzberga

Teoria motywacji (dwuczynnikowa teoria motywacji) została stworzona przez amerykańskiego psychologa Fredericka Irvinga Herzberga. Herzberg na podstawie badań opracował teorię mówiącą, że zadowolenie z pracy zależy od dwóch rodzajów czynników: czynniki motywujące (satysfakcja) i czynniki higieny (niezadowolenie).

Czynniki higieny to czynniki, które są niezbędne do istnienia motywacji w miejscu pracy, nie prowadzą one jednak do pozytywnej satysfakcji w perspektywie długoterminowej. Jeśli czynniki te są nieobecne w miejscu pracy, to prowadzą do niezadowolenia pracowników.  Czynniki higieny obejmują wynagrodzenie, politykę firmy, świadczenia dodatkowe, fizyczne warunki pracy, bezpieczeństwo i relacje interpersonalne w pracy.

Czynniki motywujące, inaczej czynniki zadowolenia - jak sama nazwa wskazuje - dają satysfakcję i motywują pracowników do lepszej wydajności. Do czynników motywujących należą: bycie docenionym, możliwości rozwoju i awansu, odpowiedzialność, odczuwanie sensu pracy.

Obowiązki, jakie wykonuje Analityk Danych na swoim stanowisku:

  • Przygotowywanie analiz na podstawie dużych wolumenów danych,
  • Eksploracja baz danych (segmentacja klientów, modele scoringowe, analiza koszykowa, prognozowanie, modele rekomendacyjne),
  • Praca z bazami danych MS SQL oraz z danymi nieustrukturyzowanymi,
  • Wyciąganie wniosków i prezentacja wyników,
  • Przygotowywanie rekomendacji na podstawie przeprowadzonych analiz.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

„Oceniamy siebie zwykle na podstawie tego, czego chcielibyśmy dokonać, ale otoczenie, oceniając nas, bierze pod uwagę to, czego naprawdę dokonaliśmy”  
Patrick Lencioni, w książce „Pięć dysfunkcji pracy zespołowej” opisuje model pięciu wzajemnie powiązanych ze sobą problemów utrudniających pracę zespołową.

Sprzedaż to budowanie zaufania. Jednym z elementów, który pomaga budować dobre relacje z klientem jest diagnoza potrzeb. Diagnoza potrzeb to proces poznawania klienta. Docierania do jego motywów, potrzeb, sytuacji bieżącej i sytuacji oczekiwanej (przyszłości).
Oznacza posiadanie i umiejętność wyrażenia własnego zdania, emocji i postaw tak, aby nie naruszały one praw i uczuć innych osób oraz własnych, bez stosowania zachowań agresywnych.
Rynek pracy staje się rynkiem pracownika, rotacja pracowników stale rośnie. Stare metody zarządzania tracą na efektywności i współcześni menadżerowie stają przed koniecznością wypracowania nowych modeli, dostosowanych do nowej rzeczywistości. Te wyzwania to coś, do czego warto się przyzwyczaić, bo millenialsi niedługo będą dominującą grupą pokoleniową na rynku pracy.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.