Teoria motywacji (dwuczynnikowa teoria motywacji) została stworzona przez amerykańskiego psychologa Fredericka Irvinga Herzberga. Herzberg na podstawie badań opracował teorię mówiącą, że zadowolenie z pracy zależy od dwóch rodzajów czynników: czynniki motywujące (satysfakcja) i czynniki higieny (niezadowolenie).
Czynniki higieny to czynniki, które są niezbędne do istnienia motywacji w miejscu pracy, nie prowadzą one jednak do pozytywnej satysfakcji w perspektywie długoterminowej. Jeśli czynniki te są nieobecne w miejscu pracy, to prowadzą do niezadowolenia pracowników. Czynniki higieny obejmują wynagrodzenie, politykę firmy, świadczenia dodatkowe, fizyczne warunki pracy, bezpieczeństwo i relacje interpersonalne w pracy.
Czynniki motywujące, inaczej czynniki zadowolenia - jak sama nazwa wskazuje - dają satysfakcję i motywują pracowników do lepszej wydajności. Do czynników motywujących należą: bycie docenionym, możliwości rozwoju i awansu, odpowiedzialność, odczuwanie sensu pracy.
Obowiązki, jakie wykonuje Analityk Danych na swoim stanowisku:
- Przygotowywanie analiz na podstawie dużych wolumenów danych,
- Eksploracja baz danych (segmentacja klientów, modele scoringowe, analiza koszykowa, prognozowanie, modele rekomendacyjne),
- Praca z bazami danych MS SQL oraz z danymi nieustrukturyzowanymi,
- Wyciąganie wniosków i prezentacja wyników,
- Przygotowywanie rekomendacji na podstawie przeprowadzonych analiz.
Inne pojęcia związane z: Teoria motywacji Herzberga
Badanie 360 stopni,
Wellbeing,
Work-life Balance,
Inteligencja Emocjonalna,
Empowerment,
Piramida Potrzeb,
Okna Johari,
Grywalizacja (Gamification),
Asertywność,
Kaizen,
Stanowiska pracy związane z: Teoria motywacji Herzberga
Administrator baz danych,
Administrator IT,
Młodszy księgowy,
Zarządca nieruchomości,
Scrum master,
Administrator aplikacji,
Specjalista ds. bezpieczeństwa IT,
Opiekun klienta,
Windykator terenowy,
.NET Developer,
Grafik,