Agent ubezpieczeniowy - opis stanowiska pracy.
Agent ubezpieczeniowy to pracownik zawierający umowy ubezpieczeniowe z klientami w imieniu konkretnego zakładu ubezpieczeniowego, od którego uzyskał upoważnienie. Osoba na tym stanowisku zajmuje się samodzielnym poszukiwaniem potencjalnych klientów i przedstawianiem im spersonalizowanej oferty, zorientowanej na zaspokojenie indywidualnych potrzeb danego klienta.
Obowiązki, jakie stoją przed Agentem Ubezpieczeniowym, to m.in.:
- Aktywne budowanie i utrzymywanie kontaktów biznesowych,
- Bezpośrednia obsługa klientów,
- Przygotowywanie spersonalizowanej oferty,
- Przygotowywanie dokumentów sprzedażowych,
- Sprzedaż produktów ubezpieczeniowych,
- Dbanie o pozytywny wizerunek firmy zgodny z wewnętrznymi standardami.
Agent ubezpieczeniowy - wymagania dla stanowiska.
Do pracy na stanowisku Agenta Ubezpieczeniowego nie są potrzebne specjalne kwalifikacje. Zazwyczaj od pracowników wymaga się:
- Wykształcenia min. średniego,
- Mile widziane doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku: agencja ubezpieczeniowa, multiagencja lub towarzystwo ubezpieczeń,
- Otwartości na ludzi i swobody w kontaktach z klientem.
Agent ubezpieczeniowy - Obowiązki na stanowisku pracy.
Obowiązki, jakie stoją przed Agentem Ubezpieczeniowym, to m.in.:
- Aktywne budowanie i utrzymywanie kontaktów biznesowych,
- Bezpośrednia obsługa klientów,
- Przygotowywanie spersonalizowanej oferty,
- Przygotowywanie dokumentów sprzedażowych,
- Sprzedaż produktów ubezpieczeniowych,
- Dbanie o pozytywny wizerunek firmy zgodny z wewnętrznymi standardami.