Analityk finansowy

Analityk finansowy to osoba pracująca w dziale kontrolingu, która przygotowuje analizy finansowe oraz cykliczne raporty.

23 maja 2019
zdjęcie - Analityk finansowy

Analityk finansowy - opis stanowiska pracy.

Analityk finansowy to osoba pracująca w dziale kontrolingu, która przygotowuje analizy finansowe oraz cykliczne raporty (tygodniowe, miesięczne) a także współpracuje z menedżerami i księgowością firmy oraz pomaga w projektach tworzenia budżetu rocznego i budżetów konkretnych departamentów w firmie.

Do obowiązków Analityka finansowego należy:

  • Tworzenie analiz i raportów finansowych,
  • Analizowanie i prognozowanie budżetu,
  • Udział w przygotowywaniu rocznych sprawozdań finansowych,
  • Kalkulacja cen,
  • Realizacja aktywności związanych z oceną opłacalności, planowaniem oraz kontrolą finansową wybranych obszarów biznesu.

Analityk finansowy - wymagania dla stanowiska.

Od osób ubiegających się o stanowisko Analityka finansowego wymaga się wykształcenia wyższego (preferowane kierunki finanse, rachunkowość, ekonomia), 2-3 lat doświadczenia na podobnym stanowisku a także bardzo dobrej znajomości Excela i wysoko rozwiniętych umiejętności analitycznych.



Analityk finansowy - Obowiązki na stanowisku pracy.

Do obowiązków Analityka finansowego należy:

  • Tworzenie analiz i raportów finansowych,
  • Analizowanie i prognozowanie budżetu,
  • Udział w przygotowywaniu rocznych sprawozdań finansowych,
  • Kalkulacja cen,
  • Realizacja aktywności związanych z oceną opłacalności, planowaniem oraz kontrolą finansową wybranych obszarów biznesu.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Nic nie daje tak dobrych rezultatów w zdobywaniu zaufania jak badanie potrzeb klienta poprzez szczere zainteresowanie – w tym przypadku potrzebami związanymi z dokonywanym zakupem.

Szanowni Państwo!
Nigdy nie jest za wcześnie ani za późno, aby ocenić potrzeby działu sprzedaży i wprowadzić zmiany w odpowiedzi na pojawiające się trendy na rynku. Obecny raport przedstawia obszary, z którymi firmy chcące wzmacniać swoje siły sprzedaży będą musiały się w niedługim czasie zmierzyć. Wnikliwe przyglądanie się i analiza tendencji rynkowych oraz wprowadzanie koniecznych zmian w organizacji sprzedaży pozwolą na proaktywne podejmowanie działań dotyczących motywacji handlowców, sposobów przeorganizowania procesów sprzedażowych oraz wprowadzenia innych, nowych form uczenia handlowców.
Reakcje na stres bywają różnorodne. Według Endlera i Parkera, strategie radzenia sobie ze stresem, jakie podejmuje człowiek, są wynikiem interakcji zachodzącej pomiędzy cechami sytuacji, a stylem reakcji charakterystycznym dla danej jednostki. Styl radzenia sobie ze stresem rozumiany jest jako typowy dla danego człowieka sposób zachowania się w różnych sytuacjach stresowych. Tak więc wybór strategii radzenia sobie ze stresem zależy od wielu czynników, np.: osobowości człowieka, jego doświadczenia w radzeniu sobie ze stresem, rodzaju stresora, który spowodował stan napięcia.
Pierwsze wrażenie to nasza prywatna teoria osobowości, którą konstruujemy na podstawie zauważalnych cech osoby, z którą rozmawiamy. Tworzy się ono w pierwszych 4-15 sekundach kontaktu. Na ogół traktujemy to nasze spostrzeżenie o drugiej osobie jako coś trwałego. Mamy tendencję do stosowania różnych nieświadomych technik podtrzymujących pierwsze wrażenie.
Na podstawie badań przeprowadzonych wśród pracowników IBM w latach 1967 – 1973 w 70 krajach, prof. Geert Hofstede wyodrębnił 50 państw do analizy międzykulturowej. Analiza ta zaowocowała uzyskaniem, w początkowym etapie, 4 wymiarów (różnice międzykulturowe), tj: Power Distance, Individualism, Masculinity i Uncertainity Avoidance. W kolejnym etapie prowadzenia badań, do zespołu dołączyły kolejne osoby, co doprowadziło do wyodrębnienia i dodania kolejnych 2 wymiarów tj: Long Term Orientation i Indulgence. Wszystkie 6 wymiarów tworzą razem model 6D.

Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.