Analityk sprzedaży

Analityk sprzedaży, jak sugeruje sama nazwa, zajmuje się analizą wyników sprzedaży poszczególnych produktów firmy.

27 maja 2019
zdjęcie - Analityk sprzedaży

Analityk sprzedaży - opis stanowiska pracy.

Analityk sprzedaży, jak sugeruje sama nazwa, zajmuje się analizą wyników sprzedaży poszczególnych produktów firmy. Zdobyte informacje wykorzystywane są w celu budowania planu sprzedażowego firmy dopasowanego do aktualnej sytuacji rynkowej i zapotrzebowania na dane produkty.

Do obowiązków osoby zatrudnionej na tym stanowisku należy:

  • Analiza procesów związanych z obszarem sprzedaży i dystrybucji produktów,
  • udział w przygotowaniu nowych i optymalizowaniu istniejących narzędzi raportowania,
  • Aktywny udział w projektach sprzedażowych,
  • Identyfikacja czynników zmian na podstawie różnych źródeł danych oraz prognozowanie trendów sprzedaży,
  • Regularna współpraca z innymi Działami Firmy (m.in. dział Sprzedaży i Kontrolingu, Marketingu),
  • Przygotowywanie prezentacji w oparciu o analizowane dane.

Analityk sprzedaży - wymagania dla stanowiska.

Wymagania, jakie stawiane są przed Analitykiem Sprzedaży, to:

  • Minimum 2 letnie doświadczenie na stanowisku związanym z analizą danych,
  • Znajomość programu MS Office w stopniu zaawansowanym (w szczególności Excel),
  • Wykształcenie wyższe (preferowane ekonomia, finanse lub pokrewne),
  • Wysoko rozwinięte umiejętności analityczne,
  • Doświadczenie w sporządzaniu profesjonalnych analiz biznesowych, projektowaniu i przygotowywaniu raportów,
  • samodzielność oraz umiejętność organizacji pracy.


Analityk sprzedaży - Obowiązki na stanowisku pracy.

Do obowiązków osoby zatrudnionej na tym stanowisku należy:

  • Analiza procesów związanych z obszarem sprzedaży i dystrybucji produktów,
  • udział w przygotowaniu nowych i optymalizowaniu istniejących narzędzi raportowania,
  • Aktywny udział w projektach sprzedażowych,
  • Identyfikacja czynników zmian na podstawie różnych źródeł danych oraz prognozowanie trendów sprzedaży,
  • Regularna współpraca z innymi Działami Firmy (m.in. dział Sprzedaży i Kontrolingu, Marketingu),
  • Przygotowywanie prezentacji w oparciu o analizowane dane.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Okno Johari to psychologiczne narzędzie, które pozwala poznać siebie i swoje relacje z otoczeniem. Wyznacza ono cztery obszary, które obrazują poziom samoświadomości jednostki i jej relacje z innymi ludźmi. Okno Johari stosuje się do wzmacniania komunikacji w pracy, budowania zespołów i rozwoju osobistego.

Mentoring to relacja pomiędzy mistrzem a uczniem, polegająca na rozwijaniu i odkrywaniu potencjału ucznia. Jak to osiągnąć? Gdzie szukać mentorów i skąd czerpać inspiracje?

Innovation Labs (z języka angielskiego – Laboratoria Innowacji), stały się przez dążenie do wprowadzenia zmiany ogólnoustrojowej, filarem estrady społecznych innowacji. Laboratoria te, używane są przez administracje miast, organizacje pozarządowe, ośrodki analityczne i międzynarodowe korporacje, stając się tym samym domyślną bazą dla opartych na współpracach systemach innowacji. Mają one również wiele wykorzystań w różnych dziedzinach na całym świecie.

Słuchanie jest prawdopodobnie najważniejszym elementem komunikacji międzyludzkiej. Nasza umiejętność słuchania dobrze wpływa na jakość wszystkich naszych relacji, nie tylko z rodziną i przyjaciółmi, ale i w miejscu zatrudnienia, wpływa również na skuteczność i jakość naszej pracy. W naszym życiu angażujemy się w wiele rozmów z przyjaciółmi, współpracownikami i członkami naszej rodziny. Jednak przez większość czasu nie słuchamy tak dobrze, jak moglibyśmy, a czasem powinniśmy.

Szanowni Państwo!
Nigdy nie jest za wcześnie ani za późno, aby ocenić potrzeby działu sprzedaży i wprowadzić zmiany w odpowiedzi na pojawiające się trendy na rynku. Obecny raport przedstawia obszary, z którymi firmy chcące wzmacniać swoje siły sprzedaży będą musiały się w niedługim czasie zmierzyć. Wnikliwe przyglądanie się i analiza tendencji rynkowych oraz wprowadzanie koniecznych zmian w organizacji sprzedaży pozwolą na proaktywne podejmowanie działań dotyczących motywacji handlowców, sposobów przeorganizowania procesów sprzedażowych oraz wprowadzenia innych, nowych form uczenia handlowców.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.