Inżynier jakości

Inżynier ds. Jakości to osoba odpowiedzialna za zapewnienie odpowiednich standardów jakości danego produktu w firmie.

24 maja 2019
zdjęcie - Inżynier jakości

Inżynier jakości - opis stanowiska pracy.

Inżynier ds. Jakości to osoba odpowiedzialna za zapewnienie odpowiednich standardów jakości danego produktu w firmie. Do głównych obowiązków pracownika na tym stanowisku należy m.in.: tworzenie, wdrażanie oraz nadzór nad przestrzeganiem systemów i standardów zapewnienia jakości a także kontrola jakości elementów procesu wytwarzania produktów oraz gotowych produktów.

Do obowiązków pracownika na tym stanowisku należy:

  • Nadzór jakościowy nad produkcją, przygotowywanie i zatwierdzanie dokumentacji (zgodnie z danymi normami),
  • Obsługa procesu reklamacji, analiza przyczyn źródłowych, planowanie oraz nadzór nad działaniami,
  • Kompleksowa obsługa Klientów pod względem zapewnienia jakości,
  • Udział w realizacji audytów jakościowych,
  • Identyfikowanie problemów jakościowych oraz koordynowanie działań zmierzających do ich rozwiązywania,
  • Opracowywanie i aktualizacja dokumentacji jakościowej.

Inżynier jakości - wymagania dla stanowiska.

Wymagania, jakie musi spełniać Inżynier Jakości to przede wszystkim wykształcenie wyższe techniczne oraz minimum 2 lata doświadczenia w dziale jakości. Inżynier Jakości powinien cechować się zdolnościami analitycznymi i dokładnością. Ważna na tym stanowisku jest także znajomość narzędzi systemowych z obszaru zapewnienia i kontroli jakości, podstawowa znajomość rysunku technicznego oraz umiejętność zaplanowania i przeprowadzenia statystycznej kontroli procesu. W wielu firmach wymagana jest też dobra znajomość języka angielskiego.



Inżynier jakości - Obowiązki na stanowisku pracy.

Do obowiązków pracownika na tym stanowisku należy:

  • Nadzór jakościowy nad produkcją, przygotowywanie i zatwierdzanie dokumentacji (zgodnie z danymi normami),
  • Obsługa procesu reklamacji, analiza przyczyn źródłowych, planowanie oraz nadzór nad działaniami,
  • Kompleksowa obsługa Klientów pod względem zapewnienia jakości,
  • Udział w realizacji audytów jakościowych,
  • Identyfikowanie problemów jakościowych oraz koordynowanie działań zmierzających do ich rozwiązywania,
  • Opracowywanie i aktualizacja dokumentacji jakościowej.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Mentoring to rodzaj relacji partnerskiej, w której jedna osoba dzieli się swoją wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem, aby pomóc drugiej w rozwoju osobistym i zawodowym.

TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJ
To nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia

Przywództwo – podobnie jak wiele innych dziedzin życia – podlega zmiennym modom i trendom, a kreatorami tych mód są firmy doradcze, prorocy i szamani zarządzania, kaznodzieje biznesowi, mówcy motywacyjni, celebryci. Jednak w tym zalewie koncepcji istnieją modele, które przetrwały próbę czasu i są dla wielu praktyków źródłem inspiracji i swoistym przewodnikiem przywództwa. Myśli takich klasyków, jak: Peter Drucker, Henry Mintzberg, Tom Peters, Steven Covey, John Maxwell, Ken Blanchard, Michael Porter, Peter Senge w większym lub mniejszym zakresie ciągle oddziałują na współczesnych przywódców. Do grona autorów, których koncepcje wydają się czymś więcej niż sezonową modą, można zaliczyć młodsze pokolenie twórców takich, jak: Marcus Buckingham, Malcolm Gladwell czy Simon Sinek.

Wielu badaczy i liderów biznesu ma poczucie, że obecny sposób zarządzania firmą osiągnął granicę swoich możliwości. Niezliczone wyniki badań jasno pokazują, że firmy częściej są miejscem znoju i strachu niż pasji i prawdziwego zaangażowania. W firmach zarówno ci na górze, jak i ci na dole hierarchii organizacyjnej są rozczarowani. Zwykli pracownicy ogarnięci są poczuciem swojej bezsilności, a menedżerowie są przemęczeni konfliktami. Wszyscy oni tęsknią do miejsca pracy, w którym panuje duch prawdziwej współpracy, honorowane są indywidualne aspiracje i pielęgnowane osobiste
talenty.

Na podstawie badań przeprowadzonych wśród pracowników IBM w latach 1967 – 1973 w 70 krajach, prof. Geert Hofstede wyodrębnił 50 państw do analizy międzykulturowej. Analiza ta zaowocowała uzyskaniem, w początkowym etapie, 4 wymiarów (różnice międzykulturowe), tj: Power Distance, Individualism, Masculinity i Uncertainity Avoidance. W kolejnym etapie prowadzenia badań, do zespołu dołączyły kolejne osoby, co doprowadziło do wyodrębnienia i dodania kolejnych 2 wymiarów tj: Long Term Orientation i Indulgence. Wszystkie 6 wymiarów tworzą razem model 6D.

Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.