Kontroler finansowy

Kontroler finansowy jest - jak sama nazwa wskazuje - osobą sprawującą nadzór nad sprawami związanymi z finansami firmy.

23 maja 2019
zdjęcie - Kontroler finansowy

Kontroler finansowy - opis stanowiska pracy.

Kontroler finansowy jest - jak sama nazwa wskazuje - osobą sprawującą nadzór nad sprawami związanymi z finansami firmy. Należą do nich przede wszystkim nadzorowanie i kontrolowanie działań księgowości i weryfikowanie sprawozdań finansowych. Kontroler finansowy zajmuje się także weryfikowaniem wydatków firmy i ich zgodnością z założonym budżetem na dany okres.

Do obowiązków osoby na stanowisku Kontrolera finansowego należy:

  • Analizowanie rentowności sprzedaży według produktów, klientów, kanałów dystrybucji, akcji promocyjnych
  • raportowanie na potrzeby właścicieli, zarządów spółek oraz innych podmiotów
  • Bieżąca współpraca z biznesem w zakresie kontroli przychodów, kosztów i zapasu
  • Tworzenie budżetu firmy, planów wieloletnich oraz kontrolowanie ich realizacji
  • Monitorowanie płynności finansowej oraz budżetów podczas realizacji projektów
  • Współpraca z księgowością, bankami oraz innymi instytucjami finansowymi

Kontroler finansowy - wymagania dla stanowiska.

Od kandydatów na stanowisko Kontrolera finansowego wymaga się wykształcenia wyższego kierunkowego (finanse, ekonomia, rachunkowość, pokrewne), kilkuletniego doświadczenia w obszarze kontrolingu finansowego i praktycznej znajomości zagadnień finansowych i kontrolingowych. Ważna jest także bardzo dobra znajomość MS Office (w tym biegła znajomość Excela), wysoko rozwinięte zdolności analityczne oraz odpowiedzialność za pełnione obowiązki.



Kontroler finansowy - Obowiązki na stanowisku pracy.

Do obowiązków osoby na stanowisku Kontrolera finansowego należy:

  • Analizowanie rentowności sprzedaży według produktów, klientów, kanałów dystrybucji, akcji promocyjnych
  • raportowanie na potrzeby właścicieli, zarządów spółek oraz innych podmiotów
  • Bieżąca współpraca z biznesem w zakresie kontroli przychodów, kosztów i zapasu
  • Tworzenie budżetu firmy, planów wieloletnich oraz kontrolowanie ich realizacji
  • Monitorowanie płynności finansowej oraz budżetów podczas realizacji projektów
  • Współpraca z księgowością, bankami oraz innymi instytucjami finansowymi

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Handlowcy sprzedają ciągle te same produkty tym samym Klientom. Nie wychodzą poza utarty przez lata schemat. Uważają, że dany Klient nie zainteresuje się nowszym, lepszym modelem, ani nie dokupi dodatkowych opcji

Szanowni Państwo!
Nigdy nie jest za wcześnie ani za późno, aby ocenić potrzeby działu sprzedaży i wprowadzić zmiany w odpowiedzi na pojawiające się trendy na rynku. Obecny raport przedstawia obszary, z którymi firmy chcące wzmacniać swoje siły sprzedaży będą musiały się w niedługim czasie zmierzyć. Wnikliwe przyglądanie się i analiza tendencji rynkowych oraz wprowadzanie koniecznych zmian w organizacji sprzedaży pozwolą na proaktywne podejmowanie działań dotyczących motywacji handlowców, sposobów przeorganizowania procesów sprzedażowych oraz wprowadzenia innych, nowych form uczenia handlowców.

Jedną z najbardziej popularnych koncepcji zadowolenia z pracy i motywacji wewnętrznej pracownika  jest Model Cech Pracy (JCM) autorstwa Hackmana i Oldhama. Teoria JCM wskazuje czynniki, które przyczyniają się do osiągnięcia zawodowej satysfakcji.

Słuchanie jest prawdopodobnie najważniejszym elementem komunikacji międzyludzkiej. Nasza umiejętność słuchania dobrze wpływa na jakość wszystkich naszych relacji, nie tylko z rodziną i przyjaciółmi, ale i w miejscu zatrudnienia, wpływa również na skuteczność i jakość naszej pracy. W naszym życiu angażujemy się w wiele rozmów z przyjaciółmi, współpracownikami i członkami naszej rodziny. Jednak przez większość czasu nie słuchamy tak dobrze, jak moglibyśmy, a czasem powinniśmy.

Słuchanie jest niezwykle istotną umiejętnością. Słuchanie polega nie tylko na zachowaniu milczenia. Jest to proces aktywny, ponieważ wymaga od rozmówcy podejmowania czynności mających na celu ułatwienie komunikacji.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.