Wystąpienia publiczne - warsztat

Trener: Piotr Cielecki

Dzień dobry Państwu tu Piotr Cielecki, mam ogromną przyjemność zaprosić Was na warsztat z wystąpień publicznych organizowanych przez firmę Gamma. W kilku słowach czym nasz warsztat różni się od innych warsztatów z tej samej tematyki, których na rynku jest pełno.

28 października 2019

ZOBACZ INNE WIDEO Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Zespoły rozproszone i ich wirtualna współpraca to dzisiaj codzienność bardzo wielu firm. Z badań wynika, że co drugi Polak chciałby mieć możliwość pracy zdalnej. Pomimo niewątpliwych korzyści, jakie niesie za sobą to rozwiązanie wielu managerów wciąż się go obawia.

W jaki sposób powstaje ospały zespół sprzedażowy ? Po czym poznać, że dotyczy to mojego działu sprzedaży ? Jakie mogą być konsekwencje tego, że w zespole dominuje farming, a mało jest hunterstwa ?

Na temat hunterstwa i farmingu narosło wiele mitów : cold calling nie działa, farmera nie można nauczyć huntingu, handlowcy nie powinni umawiać sobie sami spotkań, wiele innych. Rozprawiamy się z każdym z nich przedstawiając fakty na ten temat.

Większość handlowców unika aktywnego dzwonienia. Swoje wybory próbuje w racjonalny sposób uzasadnić. W rzeczywistości jest w tym więcej psychologii niż racjonalnych decyzji. Wiedza na ten temat pozwala przeciwdziałać oporowi.

Jest różnica pomiędzy telemarketingiem, a inteligentnym cold calliingiem. Skuteczny zimny telefon bazuje na trzech  zasadach : właściwy czas, właściwa osoba, wartość dodana. 

Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.


Dzień dobry Państwu tu Piotr Cielecki, mam ogromną przyjemność zaprosić Was na warsztat z wystąpień publicznych organizowanych przez firmę Gamma. W kilku słowach czym nasz warsztat różni się od innych warsztatów z tej samej tematyki, których na rynku jest pełno. Otóż zauważyłem, że na wydarzeniach tego typu najczęściej uczy się ludzi dużo na temat warsztatu aktorskiego mówiąc najogólniej.

Czyli pracy z głosem, na temat morfologii sceny, na temat pracy z emocjami ludzi, na temat konfliktu między językiem werbalnym i niewerbalnym, na temat gestykulacji, mimiki i mowy ciała. Tego typu rzeczy i wszystko to są bardzo ważne kompetencje kluczowe dla mówcy natomiast warto pamiętać o tym, że w 90% wystąpień publicznych chodzi o to, że człowiek wychodzi na scenę i mówi do ludzi po to, żeby zapamiętali jakieś informacje, żeby wynieśli z tego warsztatu, z tej prelekcji, z tej konferencji jakąś meteorytykę.

I wychodząc naprzeciw tej potrzebie w firmie Gamma stosujemy metodę Chunkingu. Z angielskiego, czyli chodzi o dzielenie informacji na odpowiedniej wielkości kawałki, które są zjadliwe i strawne mówiąc kolokwialnie dla naszego odbiorcy Ja na warsztacie często posługuję się prostym ćwiczeniem otóż mówię ciąg dziewięciu cyfr np. 7, 2, 3, 8, 5, 4, 2, 1, 0, 8, a następnie proszę uczestników, żeby go powtórzyli i okazuje się, że maksymalnie jedna, dwie osoby z grupy są w stanie odtworzyć ten ciąg.

Następnie mówię "dobra ok to spróbujemy jeszcze raz" i serwuję słuchaczom znowu ciąg dziewięciu cyfr tylko tym razem połączonych w trzycyfrowe liczby np. 278, 913, 289 i okazuje się, że 90% sali jest w stanie powtórzyć ten ciąg. Dlaczego?

Bo informację zostały ułożone w odpowiedniej wielkości kęsy, które łatwiej zapisują się na naszym twardym dysku. Człowiek jest w stanie zapamiętać średnio 7 plus  minus 2 takie kęsy informacji, czyli od 5 do 9. Dlaczego to jest istotne?
Jeśli ja o tym wiem to wtedy układam moją prezentację zawierając w niej maksymalnie 7 kluczowych informacji na zapamiętaniu których mi zależy. Wówczas ludzie wysłuchają mojego wystąpienia, zrozumieją i będą w stanie powtórzyć co usłyszeli.

Natomiast, jeśli o tym nie wiem i zawrę tam np. 20-30 informacji, które moim zdaniem są istotne to ludzie znowu zapamiętają z nich 7 może 9takich kawałków, tylko że niekoniecznie muszą to być akurat te informacje, które moim zdaniem były najważniejsze. Na warsztacie posługujemy się zresztą takim zabawnym ćwiczeniem polegającym na tym, że proszę ludzi o przygotowanie krótkiej 3-minutowej prezentacji. Następnie pytam ich co ich zdaniem w  tej prezentacji jest najważniejsze, na czym im najbardziej zależy, żeby zostało w pamięci słuchaczy, a następnie prosimy jakieś neutralne osoby z zewnątrz.

Jeśli szkolenie odbywa się w hotelu to czasem prosimy Panią z recepcji, kelnera, Panią z księgowości, jakichś pracowników hotelu, żeby usiedli i wysłuchali prezentacji, a następnie pytamy tych ludzi co zapamiętali. I bardzo rzadko są to te informacje na których zależało autorowi. Najczęściej ludzie pamiętają coś z początku, coś z końca no i jakiś żart ze środka prezentacji. No a reszta ? A reszta im umyka.

Otóż bardzo często kiedy występujemy na spotkaniu, mamy prelekcję na konferencji na gali, jakieś wystąpienie, gdzie mówimy do wielu ludzi to... często zdarza się, że ludzie, którzy nas słuchają nie są tak naprawdę osobami decyzyjnymi. Są to często ludzie wysłani przez swoich szefów na konferencję z zadaniem zebrania jak najciekawszych informacji, które później mają swoim szefom przedstawić. No i teraz, jeśli ja skupię się na tej aktorskiej części mojego warsztatu scenicznego będę mówił z pasją, będę odwoływał się do emocji moich słuchaczy, będę właściwie pracował z ciałem, będę właściwie gospodarował moją przestrzeń na scenie, to super! Wywrę świetne wrażenie na moich słuchaczach. Oni mnie polubią, oni mi zaufają, oni mówiąc kolokwialnie mnie kupią jako mówcę. I później wybiegną z tej konferencji i pobiegną do swojego szefa

chcąc przekazać mu, że ten człowiek jest sensownyon ma rozwiązania, które dla naszej firmy mogą być kluczowe. I staną przed szefem i niestety wszystko co w nich zostanie to to poczucie, że ten człowiek zrobił na mnie dobre wrażenie. Czyli bodziec na poziomie emocji, ale niestety emocje to niestety zbyt mało,żeby przekonać szefa, bo szef zapyta o merytorykę. Okej, to powiedz mi konkretnie co w wystąpieniu tego człowieka zrobiło na Tobie dobre wrażenie. No i raczej nie powiem, że bardzo dobrze gospodarował przestrzenią na scenie, bo to może mojego szefa mało interesować, on będzie chciał konkretów.

Metoda chunkingu sprawia, że ludzie wychodzą z rozmowy z nami dokładnie z tymi informacjami w głowie, na których przekazaniu nam zależało. Idą do swojego szefa i osobie decyzyjnej przekazują dokładnie tę merytorykę, którą byśmy chcieli, żeby do niego trafiła. Oczywiście chunking jest tylko jedną z wielu technik, które przekazujemy uczestnikom naszych warsztatów, na które serdecznie Państwa zapraszam i mam nadzieję do zobaczenia już niedługo na sali szkoleniowej!

Serdecznie dziękuję, do zobaczenia!

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.