MS Excel w dziale personalnym

WARSZTATY KOMPUTEROWE NA POZIOMIE ŚREDNIO ZAAWANSOWANYM

Szkolenia - hr, kadry, płace onlineotwartezamkniete
Excel oszczędza czas, w skali roku dziesiątki godzin
Korzystanie z wielu funkcji programu MS Excel pozwala na automatyzację wielu czynności. Trener prowadzący jak szybko przygotowywać raporty, zestawienia zarówno te prostsze jak i rozbudowane. Zapraszamy na szkolenie MS Excel w dziale personalnym.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Jeśli pojawiają się problemy techniczne w trakcie połączenia nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Poznaj opinie uczestników poprzednich edycji:

  • „Trener bardzo profesjonalny, Zajęcia prowadzone w sposób przyjazny i spokojny”
  • „Bardzo przystępnie, jasno, dokładnie przedstawiony temat”
  • „Trener znał odpowiedzi na wszystkie pytania, bardzo duży zakres wiedzy”

Szkolenia ma na celu pogłębienie wiedzy z zakresu posługiwania się programem Excel. Warsztaty zostały przygotowane tak aby w praktyczny sposób ukazać wiele usprawnień i narzędzi przyspieszających codzienną pracę w dziale personalnym.

Uczestnicy dowiedzą się jak szybko i sprawnie przygotować proste jak i skomplikowane tabele, jak radzić sobie z dużymi bazami danych.

Po warsztatach uczestnik będzie w stanie korzystać z wielu narzędzi wbudowanych w program Excel, które dadzą mu możliwość automatyzacji wykonywanych zadań a także swobodę zarządzania danymi w arkuszu kalkulacyjnym a przez to skrócą czas przygotowania różnego rodzaju raportów, tabel itp

Szkolenie ma charakter warsztatowy. Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą trenera, mogą zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości. Trener udostępnia na bieżąco na ekranie materiały szkoleniowe, prezentację, ćwiczenia. Uczestnicy mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE:

  • KOMPUTER
  • STAŁE ŁĄCZE INTERNETOWE
  • Aktualna przeglądarka Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, lub Opera
  • System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS

Poznaj opinie uczestników poprzednich edycji:

  • „Trener bardzo profesjonalny, Zajęcia prowadzone w sposób przyjazny i spokojny”
  • „Bardzo przystępnie, jasno, dokładnie przedstawiony temat”
  • „Trener znał odpowiedzi na wszystkie pytania, bardzo duży zakres wiedzy”

Szkolenie ma na celu pogłębienie wiedzy z zakresu posługiwania się programem Excel. Warsztaty zostały przygotowane tak aby w praktyczny sposób ukazać wiele usprawnień i narzędzi przyspieszających codzienną pracę w dziale personalnym.

Uczestnicy dowiedzą się jak szybko i sprawnie przygotować proste jak i skomplikowane tabele, jak radzić sobie z dużymi bazami danych.

Nabędą umiejętności tworzenia tabel i wykresów przestawnych. Będą w stanie tworzyć bardziej złożone formuły, poznają funkcje tekstowe, logiczne, wyszukiwania i odwołania, czasu i statystyczne, które pozwolą efektywniej wykorzystywać program Excel w pracy działu personalnego.

Przedstawiony będzie również sposób przygotowywania i zabezpieczania arkuszy, nadanie im uprawnień do wprowadzania w nich zmian.

Po warsztatach uczestnik będzie w stanie korzystać z wielu narzędzi wbudowanych w program Excel, które dadzą mu możliwość automatyzacji wykonywanych zadań a także swobodę zarządzania danymi w arkuszu kalkulacyjnym a przez to skrócą czas przygotowania różnego rodzaju raportów, tabel itp.

Poznaj opinie uczestników poprzednich edycji:

  • „Trener bardzo profesjonalny, Zajęcia prowadzone w sposób przyjazny i spokojny”
  • „Bardzo przystępnie, jasno, dokładnie przedstawiony temat”
  • „Trener znał odpowiedzi na wszystkie pytania, bardzo duży zakres wiedzy”

Szkolenie ma na celu pogłębienie wiedzy z zakresu posługiwania się programem Excel. Warsztaty zostały przygotowane tak aby w praktyczny sposób ukazać wiele usprawnień i narzędzi przyspieszających codzienną pracę w dziale personalnym.

Uczestnicy dowiedzą się jak szybko i sprawnie przygotować proste jak i skomplikowane tabele, jak radzić sobie z dużymi bazami danych.

Nabędą umiejętności tworzenia tabel i wykresów przestawnych. Będą w stanie tworzyć bardziej złożone formuły, poznają funkcje tekstowe, logiczne, wyszukiwania i odwołania, czasu i statystyczne, które pozwolą efektywniej wykorzystywać program Excel w pracy działu personalnego.

Przedstawiony będzie również sposób przygotowywania i zabezpieczania arkuszy, nadanie im uprawnień do wprowadzania w nich zmian.

Po warsztatach uczestnik będzie w stanie korzystać z wielu narzędzi wbudowanych w program Excel, które dadzą mu możliwość automatyzacji wykonywanych zadań a także swobodę zarządzania danymi w arkuszu kalkulacyjnym a przez to skrócą czas przygotowania różnego rodzaju raportów, tabel itp.

 

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Moduł 1
Usprawnienia pracy z arkuszem kalkulacyjnym
Doskonalenie podstawowych umiejętności ukazujące nieznane użycie najbardziej podstawowych narzędzi (wypełnianie danymi, nazewnictwo, typy danych, usprawnienia w użyciu podstawowych funkcji, skróty klawiszowe, …) – autorski program powstały na bazie kilkunastoletniego doświadczenia

Moduł 2
Poznawanie nowych funkcjonalności
Formatowanie zawartości komórek w MS Excel
Nowy sposób prezentacji danych

  • Typy adresowania komórek – adresowanie względne, bezwzględne, mieszane
  • Formatowanie warunkowe
  • Mechanizm sortowania danych
  • Filtrowanie danych oraz filtrowanie zaawansowane
  • Grupowanie danych – Sumy częściowe

Moduł 3
Drukowanie danych:

  • Drukowanie zakresów
  • Znak podziału stron
  • Ustawienia wydruków
  • Drukowanie dodatkowych informacji na arkuszach
  • Orientacja, rozmiar, marginesy
  • Widok podziału stron

Moduł 4
Najważniejsze funkcje wbudowane w arkusz kalkulacyjny:

  • Funkcje tekstowe – przegląd
  • Funkcje daty i czasu – przegląd
  • Funkcje logiczne – przegląd
  • Funkcje wyszukiwania i odwołań – przegląd
  • Funkcje statystyczne – przegląd
  • Funkcje matematyczne – przegląd

Moduł 5
Narzędzia i funkcjonalności w MS Excel

  • Formuły zaawansowane, zagnieżdżanie funkcji (zagnieżdżanie do 2 poziomów)
  • Niestandardowe formaty liczb i dat
  • Definiowanie nazw zakresów komórek w skoroszycie
  • Sprawdzanie poprawności danych – sposób na zabezpieczanie arkuszy
  • Zarządzanie danymi w arkuszu
  • Zasady tworzenia baz danych i list
  • Tabele przestawne, wykresy przestawne podstawy
  • Autoformatowanie danych

Moduł 6
Pozostałe aplikacje pakietu Office

  • Wykresy – modyfikacja wykresów (MS PowerPoint)
  • Korespondencja seryjna (MS Word)
  • Metody wymiany danych pomiędzy MS Excel i innymi programami
    • eksportowanie
    • importowanie

Moduł 7
Analiza przypadków – case study

 

Moduł 1
Usprawnienia pracy z arkuszem kalkulacyjnym
Doskonalenie podstawowych umiejętności ukazujące nieznane użycie najbardziej podstawowych narzędzi (wypełnianie danymi, nazewnictwo, typy danych, usprawnienia w użyciu podstawowych funkcji, skróty klawiszowe, …) – autorski program powstały na bazie kilkunastoletniego doświadczenia

Moduł 2
Poznawanie nowych funkcjonalności
Formatowanie zawartości komórek w MS Excel
Nowy sposób prezentacji danych

  • Typy adresowania komórek – adresowanie względne, bezwzględne, mieszane
  • Formatowanie warunkowe
  • Mechanizm sortowania danych
  • Filtrowanie danych oraz filtrowanie zaawansowane
  • Grupowanie danych – Sumy częściowe

Moduł 3
Drukowanie danych:

  • Drukowanie zakresów
  • Znak podziału stron
  • Ustawienia wydruków
  • Drukowanie dodatkowych informacji na arkuszach
  • Orientacja, rozmiar, marginesy
  • Widok podziału stron

Moduł 4
Najważniejsze funkcje wbudowane w arkusz kalkulacyjny:

  • Funkcje tekstowe – przegląd
  • Funkcje daty i czasu – przegląd
  • Funkcje logiczne – przegląd
  • Funkcje wyszukiwania i odwołań – przegląd
  • Funkcje statystyczne – przegląd
  • Funkcje matematyczne – przegląd

Moduł 5
Narzędzia i funkcjonalności w MS Excel

  • Formuły zaawansowane, zagnieżdżanie funkcji (zagnieżdżanie do 2 poziomów)
  • Niestandardowe formaty liczb i dat
  • Definiowanie nazw zakresów komórek w skoroszycie
  • Sprawdzanie poprawności danych – sposób na zabezpieczanie arkuszy
  • Zarządzanie danymi w arkuszu
  • Zasady tworzenia baz danych i list
  • Tabele przestawne, wykresy przestawne podstawy
  • Autoformatowanie danych

Moduł 6
Pozostałe aplikacje pakietu Office

  • Wykresy – modyfikacja wykresów (MS PowerPoint)
  • Korespondencja seryjna (MS Word)
  • Metody wymiany danych pomiędzy MS Excel i innymi programami
    • eksportowanie
    • importowanie

Moduł 7
Analiza przypadków – case study

 

Moduł 1
Usprawnienia pracy z arkuszem kalkulacyjnym
Doskonalenie podstawowych umiejętności ukazujące nieznane użycie najbardziej podstawowych narzędzi (wypełnianie danymi, nazewnictwo, typy danych, usprawnienia w użyciu podstawowych funkcji, skróty klawiszowe, …) – autorski program powstały na bazie kilkunastoletniego doświadczenia

Moduł 2
Poznawanie nowych funkcjonalności
Formatowanie zawartości komórek w MS Excel
Nowy sposób prezentacji danych

  • Typy adresowania komórek – adresowanie względne, bezwzględne, mieszane
  • Formatowanie warunkowe
  • Mechanizm sortowania danych
  • Filtrowanie danych oraz filtrowanie zaawansowane
  • Grupowanie danych – Sumy częściowe

Moduł 3
Drukowanie danych:

  • Drukowanie zakresów
  • Znak podziału stron
  • Ustawienia wydruków
  • Drukowanie dodatkowych informacji na arkuszach
  • Orientacja, rozmiar, marginesy
  • Widok podziału stron

Moduł 4
Najważniejsze funkcje wbudowane w arkusz kalkulacyjny:

  • Funkcje tekstowe – przegląd
  • Funkcje daty i czasu – przegląd
  • Funkcje logiczne – przegląd
  • Funkcje wyszukiwania i odwołań – przegląd
  • Funkcje statystyczne – przegląd
  • Funkcje matematyczne – przegląd

Moduł 5
Narzędzia i funkcjonalności w MS Excel

  • Formuły zaawansowane, zagnieżdżanie funkcji (zagnieżdżanie do 2 poziomów)
  • Niestandardowe formaty liczb i dat
  • Definiowanie nazw zakresów komórek w skoroszycie
  • Sprawdzanie poprawności danych – sposób na zabezpieczanie arkuszy
  • Zarządzanie danymi w arkuszu
  • Zasady tworzenia baz danych i list
  • Tabele przestawne, wykresy przestawne podstawy
  • Autoformatowanie danych

Moduł 6
Pozostałe aplikacje pakietu Office

  • Wykresy – modyfikacja wykresów (MS PowerPoint)
  • Korespondencja seryjna (MS Word)
  • Metody wymiany danych pomiędzy MS Excel i innymi programami
    • eksportowanie
    • importowanie

Moduł 7
Analiza przypadków – case study

 

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Excel online
  • Arkusz kalkulacyjny Excel
  • Excel 2016
  • Excel 2019
  • Arkusz kalkulacyjny online
  • Excel kurs
  • Szkolenia Excel Warszawa

OPINIE O SZKOLENIACH

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483
fax: 22 266 08 51
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483
fax: 22 266 08 51
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483
fax: 22 266 08 51
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - hr, kadry, płace

Szkolenie poświęcone elektronizacji dokumentacji.
2025-08-26
26 sierpnia 2025
2025-08-26
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Zapraszamy na szkolenie z prawa pracy, podczas którego trener omówi trudne i problematyczne przypadki. Dzięki czemu uzyskacie Państwo wiedzę jak w praktyce stosować przepisy.
2025-09-16
16 września 2025
2025-09-16
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Szkolenie ma charakter praktyczny – odpowie na pytanie, jak dostosować politykę wynagrodzeń do nowych wymagań, zbudować przejrzysty i obiektywny system wynagrodzeń, a jednocześnie zadbać o właściwą motywację pracowników. Jak uniknąć ryzyk kadrowo-płacowych, a jednocześnie wzmocnić swoją pozycję na rynku.
2025-09-16
16 września 2025
2025-09-16
Warszawa Warszawa

FAQ

Jak Excel wspiera HR?

MS Excel odgrywa kluczową rolę w zarządzaniu danymi personalnymi oraz raportowaniem HR. Pozwala zautomatyzować liczne procesy – od tworzenia rejestrów pracowników, po analizę nieobecności czy ewidencję urlopów. W praktyce umożliwia budowę przejrzystych tabel i zestawień, które wspierają podejmowanie decyzji kadrowych. W dziale HR Excel jest wykorzystywany do przygotowania analiz kosztów, planowania etatów oraz obsługi różnorodnych zestawień kadrowych, co znacząco zwiększa efektywność i ogranicza ryzyko błędów.

Jakie funkcje przydatne?

Najważniejsze funkcje Excela w HR to m.in.: tabele przestawne, filtry, zaawansowane sortowanie, narzędzia do analizy danych oraz formuły logiczne (np. JEŻELI, LUB, ORAZ). Pracownicy działu personalnego korzystają także z opcji scalania, wyszukiwania i agregowania danych, co przyspiesza przygotowanie raportów czy list obecności. Nie bez znaczenia są też funkcje zabezpieczania arkuszy, umożliwiające kontrolę dostępu do wrażliwych informacji. Dzięki temu możliwe jest sprawne raportowanie oraz szybka identyfikacja kluczowych trendów.

Jak analizować dane kadrowe?

Analiza danych kadrowych w Excelu pozwala monitorować kluczowe wskaźniki: rotację, absencję, strukturę zatrudnienia czy efektywność szkoleń. Pracownicy HR mogą przygotowywać raporty według własnych kryteriów, korzystając z zaawansowanych opcji filtrowania i grupowania informacji. Graficzne przedstawianie danych – np. wykresy czy dashboardy – umożliwia szybkie wychwycenie istotnych zależności. Dzięki Excelowi łatwo też porównywać dane z różnych okresów oraz tworzyć zestawienia na potrzeby zarządu lub audytów.

firma szkoleniowa 2025 roku