Monitorowanie działań niepożądanych produktów kosmetycznych na rynku UE
Szkolenia farmaceutyczne i kosmetyczneonlineotwartezamkniete
Interaktywne Szkolenie ONLINE Unijne i polskie akty prawne regulujące Cosmetovigilance. Informowanie o ciężkich działaniach niepożądanych produktu kosmetycznego. Kryteria „ciężkości” działań niepożądanych; ocena związku przyczynowego. Działania osoby odpowiedzialnej po zgłoszeniu ciężkich działań niepożądanych produktu kosmetycznego.
INFORMACJE O SZKOLENIU
Jeśli pojawiają się problemy techniczne w trakcie połączenia nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
Szkolenie otwarte Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.
Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.
Szkolenie zamknięte
Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.
Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.
IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Warsztaty przeznaczone są dla pracowników sektora kosmetycznego, w szczególności dla:
Pracowników firm produkujących, dystrybutorów i importerów produktów kosmetycznych
Pracowników Działów Kontroli Jakości
Pracowników Działów Badawczo-Rozwojowych
Pracowników Działów Badawczo-Wdrożeniowych
Technologów
Działów marketingu
Pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie dossier dla kosmetyków
WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
KOMPUTER z głośnikami (np. laptop, tablet)
STAŁE ŁĄCZE INTERNETOWE
aktualna przeglądarka Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, lub Opera
System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
Szkolenie online to nowoczesny format szkoleniowy wykorzystujący transmisję audio-wideo w czasie rzeczywistym. Technologia typu „Streaming” umożliwia przesyłanie takich danych jak fonia, wizja i tekst „na żywo” dzięki czemu uczestnik otrzymuje pełnowartościowe szkolenie nie wstając zza swojego biurka.
Warsztaty przeznaczone są dla pracowników sektora kosmetycznego, w szczególności dla:
Pracowników firm produkujących, dystrybutorów i importerów produktów kosmetycznych
Pracowników Działów Kontroli Jakości
Pracowników Działów Badawczo-Rozwojowych
Pracowników Działów Badawczo-Wdrożeniowych
Technologów
Działów marketingu
Pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie dossier dla kosmetyków
WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
KOMPUTER z głośnikami (np. laptop, tablet)
STAŁE ŁĄCZE INTERNETOWE
aktualna przeglądarka Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, lub Opera
System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
Szkolenie online to nowoczesny format szkoleniowy wykorzystujący transmisję audio-wideo w czasie rzeczywistym. Technologia typu „Streaming” umożliwia przesyłanie takich danych jak fonia, wizja i tekst „na żywo” dzięki czemu uczestnik otrzymuje pełnowartościowe szkolenie nie wstając zza swojego biurka.
PROGRAM SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Moduł 1. Unijne i polskie akty prawne regulujące Cosmetovigilance.
Moduł 2. Różnica między działaniem niepożądanym a ciężkim działaniem niepożądanym produktu kosmetycznego.
Moduł 3. Kryteria „ciężkości” działań niepożądanych; ocena związku przyczynowego.
Moduł 4. Informowanie o ciężkich działaniach niepożądanych produktu kosmetycznego:
obowiązki osoby odpowiedzialnej i dystrybutora
niezbędna dokumentacja i jej obieg
właściwe organy krajowe i UE zaangażowane w proces zgłaszania
ramy czasowe
Moduł 5. Działania osoby odpowiedzialnej po zgłoszeniu ciężkich działań niepożądanych produktu kosmetycznego.
Moduł 1. Unijne i polskie akty prawne regulujące Cosmetovigilance.
Moduł 2. Różnica między działaniem niepożądanym a ciężkim działaniem niepożądanym produktu kosmetycznego.
Moduł 3. Kryteria „ciężkości” działań niepożądanych; ocena związku przyczynowego.
Moduł 4. Informowanie o ciężkich działaniach niepożądanych produktu kosmetycznego:
obowiązki osoby odpowiedzialnej i dystrybutora
niezbędna dokumentacja i jej obieg
właściwe organy krajowe i UE zaangażowane w proces zgłaszania
ramy czasowe
Moduł 5. Działania osoby odpowiedzialnej po zgłoszeniu ciężkich działań niepożądanych produktu kosmetycznego.
Wersja szkolenia otwartego online:
Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego online.
Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant
Wersja szkolenia zamkniętego online:
Program zostanie dopasowany do Państwa potrzeb i oczekiwań.
Wersja szkolenia otwartego stacjonarnego:
Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego online.
Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
4
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
Szkolenie związane z:
OPINIE O SZKOLENIACH
Trenerzy wykazali się dużą wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów. Każdy z nich stosował indywidualne podejście do uczestnika, co wpływało na efektywność całego procesu szkoleniowego.
Efekt marketingowy szkoleń najłatwiej mierzyć prośbami o kolejne tego typu spotkania. Farmaceuci, jako wyjątkowo wymagająca grupa na tyle wysoko ocenili pracę trenerską, że sami, z własnej inicjatywy zwracali się z prośbą do koordynatora projektu o możliwość rozbudowania działań szkoleniowych
Pracownicy uczestniczący w szkoleniu w zdecydowanym stopniu rozwinęli swoje umiejętności w zakresie objętym szkoleniem. Szkolenie zmotywowało bowiem pracowników do przygotowania długoterminowych planów rozwojowych, które wraz z planem rozwojowym o charakterze „on-the-job” pozwoliło na objęcie przez nich wyższych stanowisk, w tym menedżerskich.
Rekomendujemy Gammę, jako firmę doradczo-szkoleniową, która nie tylko realizuje dobre szkolenia, ale dodatkowo w taki sposób współpracuje z Klientem, by wszystkie działania były spójne ze specyfiką i strategią firmy.
Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia, mający odzwierciedlenie w danych uzyskanych z ankiet od uczestników. Szkolenie cechowało bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerów prowadzących oraz wysoki poziom obsługi nas, jako klienta firmy GAMMA.
Biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę oceniamy firmę Gamma, jako dostawcę szkoleń o najwyższej, jakości. Jesteśmy pełni uznania dla know-how firmy oraz kompetencji trenerów.
Dzięki Współpracy z firmą Gamma, w badaniu satysfakcji pracowników za rok 2011, uzyskaliśmy Wzrost wskaźników w obszarach efektywne zarządzanie i leadership odpowiednio o 5% i 13%.
Cenię sobie dobrą komunikację i obsługę klienta za strony firmy Gamma. Pracownicy firmy cały czas czuwają nad przebiegiem projektu szkoleniowego, zgłaszają ewentualne zagrożenia i rekomendują zmiany.
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
Rzetelność i fachowość firmy „Gamma”, połączone z osobistym zaangażowaniem jej pracowników, zaowocowały szkoleniem przeprowadzonym na bardzo wysokim poziomie merytorycznym.
Szkolenie było inspirujące. Poznałem metody wcześniej przeze mnie niewykorzystywane. Dodatkowym atutem była mała grupa szkoleniowa i uczestnicy z innych branż, co moim zdaniem wpłynęło pozytywnie na jakość warsztatów.
Projekt został oceniony wysoko, zarówno pod względem przekazu merytorycznego, jak również atmosfery oraz zaangażowania i komunikatywności wszystkich trzech trenerów prowadzących szkolenie.
Fachowość oraz miła atmosfera podczas szkolenia spotkały się z uznaniem uczestników, którzy wysoko ocenili kwalifikacje prowadzących zajęcia.
Kompetentni trenerzy, indywidualne podejście do uczestników, profesjonalizm w przekazywaniu wiedzy oraz formuła szkolenia, wpłynęły na pozytywną opinię uczestników
Cenimy zespół firmy Gamma za zaangażowanie, dynamikę pracy i wypracowywanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb Klienta.
Trenerzy prowadzący szkolenia wykazali się rzetelnością oraz profesjonalizmem, co zaważyło o podjęciu decyzji o realizacji kolejnego projektu, który wspólnie rozpoczęliśmy
Szkolenie było szczególnie istotne w przypadku grupy o zróżnicowanym poziomie kompetencji – od pracowników bardzo młodych stażem, przez osoby z kilkuletnim doświadczeniem, po menedżerów średniego szczebla. Realizacja w kilku oddzielnych modułach tematycznych, z jednoczesnym podsumowaniem wspólnych tematów w całej grupie dała oczekiwane przez nas efekty.
Dzięki kreatywnej formule szkoleń opracowanej przez Gamma sp. j. uczestnicy zostali w pełni zaangażowani w aktywności szkoleniowe oraz wysoko ocenili wartość merytoryczną warsztatów i zdobytą wiedzę oraz umiejętności.
Obszar zarządzania zespołem (delegowanie zadań, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, zarządzanie rozwoje) jest tym, w którym na pewno Gamma się specjalizuje.
Cechy i rola audytorów w organizacji. Działania audytowe. Planowanie auditu. Zakończenie auditu.
2026-03-03
03 marca 2026
Szkolenie onlineSzkolenie online
FAQ
Czym jest cosmetovigilance?
Cosmetovigilance oznacza systematyczne monitorowanie i ocenę działań niepożądanych wywołanych przez kosmetyki po ich wprowadzeniu do obrotu. Jest to element zapewniania bezpieczeństwa konsumentów oraz zgodności z wymaganiami prawa Unii Europejskiej, w szczególności Rozporządzenia (WE) nr 1223/2009. Regularne gromadzenie i analiza zgłoszeń o działaniach niepożądanych pozwalają identyfikować ryzyka, modyfikować składy produktów lub podejmować inne działania naprawcze, co wpływa na zaufanie do marek kosmetycznych.
Cosmetovigilance obejmuje zarówno działania prewencyjne, jak i reakcję na zgłoszenia użytkowników końcowych oraz pracowników sektora medycznego. Zwiększa to świadomość firm oraz gwarantuje lepszą ochronę zdrowia publicznego.
Kiedy zgłaszać działania niepożądane?
Zgłoszenie działania niepożądanego powinno nastąpić zawsze, gdy po zastosowaniu produktu kosmetycznego wystąpią objawy takie jak podrażnienie skóry, reakcje alergiczne, zmiany dermatologiczne czy inne nieoczekiwane skutki zdrowotne. Obowiązek zgłoszenia dotyczy nie tylko konsumentów, lecz także pracowników służby zdrowia i producentów. Wczesne informowanie właściwych organów nadzoru (np. Głównego Inspektora Sanitarnego) pozwala szybko reagować i ograniczać ryzyko dla większej liczby użytkowników.