IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Ustalenie założeń strategicznych dla nowej marki kosmetycznej. Testy prototypu produktu kosmetycznego oraz analiza danych. Projektowanie składu i przygotowanie prototypu produktu.
Szkolenie online na „żywo” na platformie Zoom, z możliwością zadawania pytań.
Warsztaty przeznaczone są dla pracowników sektora kosmetycznego, w szczególności dla:
- Pracowników firm produkujących produkty kosmetyczne
- Pracowników Działów Kontroli Jakości
- Pracowników Działów Badawczo-Rozwojowych
- Pracowników Działów Badawczo-Wdrożeniowych
- Technologów
- Pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie dossier dla kosmetyków
- Wszystkie osoby zainteresowane powyższym tematem końcowego. Badania wdrożeniowe, dossier i rejestracja produktu kosmetycznego.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
- KOMPUTER z głośnikami (np. laptop, tablet)
- STAŁE ŁĄCZE INTERNETOWE
- aktualna przeglądarka Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, lub Opera
Ustalenie założeń strategicznych dla nowej marki kosmetycznej. Testy prototypu produktu kosmetycznego oraz analiza danych. Projektowanie składu i przygotowanie prototypu produktu.
Szkolenie online na „żywo” na platformie Zoom, z możliwością zadawania pytań.
Warsztaty przeznaczone są dla pracowników sektora kosmetycznego, w szczególności dla:
- Pracowników firm produkujących produkty kosmetyczne
- Pracowników Działów Kontroli Jakości
- Pracowników Działów Badawczo-Rozwojowych
- Pracowników Działów Badawczo-Wdrożeniowych
- Technologów
- Pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie dossier dla kosmetyków
- Wszystkie osoby zainteresowane powyższym tematem końcowego. Badania wdrożeniowe, dossier i rejestracja produktu kosmetycznego.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
- KOMPUTER z głośnikami (np. laptop, tablet)
- STAŁE ŁĄCZE INTERNETOWE
- aktualna przeglądarka Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, lub Opera
Ustalenie założeń strategicznych dla nowej marki kosmetycznej. Testy prototypu produktu kosmetycznego oraz analiza danych. Projektowanie składu i przygotowanie prototypu produktu.
Szkolenie online na „żywo” na platformie Zoom, z możliwością zadawania pytań.
Warsztaty przeznaczone są dla pracowników sektora kosmetycznego, w szczególności dla:
- Pracowników firm produkujących produkty kosmetyczne
- Pracowników Działów Kontroli Jakości
- Pracowników Działów Badawczo-Rozwojowych
- Pracowników Działów Badawczo-Wdrożeniowych
- Technologów
- Pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie dossier dla kosmetyków
- Wszystkie osoby zainteresowane powyższym tematem końcowego. Badania wdrożeniowe, dossier i rejestracja produktu kosmetycznego.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
- KOMPUTER z głośnikami (np. laptop, tablet)
- STAŁE ŁĄCZE INTERNETOWE
- aktualna przeglądarka Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, lub Opera
PROGRAM SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Moduł 1.
Podstawowe pojęcia oraz ustawodawstwo branżowe:
- podstawowe definicje: produkt kosmetyczny, dystrybutor, osoba odpowiedzialna;
- obowiązki osób odpowiedzialnych oraz dystrybutorów zgodnie z rozporządzeniem 1223/2009;
- Istota Ustawy o produktach kosmetycznych z 4.10.2018r. (ob. od 1 stycznia 2019r.) w zakresie systemu informowania o działaniach niepożądanych, wykazu zakładów wytwarzających produkty kosmetyczne, organów nadzoru nad produktami kosmetycznymi oraz kar za nieprzestrzeganie przepisów ustawy i rozporządzenia 1223/2009;
- ISO GMP 22716.
Moduł 2.
Ustalenie założeń strategicznych dla nowej marki kosmetycznej:
- założenia strategiczne przed wdrożeniem nowej marki kosmetycznej: segment sprzedaży, charakterystyka brandu;
- szczegółowa charakterystyka grupy docelowej (odbiorców produktu kosmetycznego): wiek, płeć, typ skóry, rodzaj cery, typ łodygi włosa;
- określenie półki cenowej i kanałów dystrybucji;
- dobór opakowania końcowego;
- ustalenie cech fizykochemicznych i sensorycznych produktu końcowego.
Moduł 3.
Projektowanie składu i przygotowanie prototypu produktu końcowego:
- opracowanie receptury w oparciu o założenia strategiczne;
- obowiązujące obostrzenia prawne dotyczące stosowania składników w recepturach kosmetycznych;
- projektowanie prototypu produktu kosmetycznego (wsad + opakowanie jednostkowe).
Moduł 4.
Testy prototypu produktu kosmetycznego oraz analiza danych:
- ocena prototypu z oszacowaniem potencjału sprzedażowego;
- benchmarking – porównanie prototypu z produktami konkurencyjnymi w tym samym segmencie;
- zebranie informacji dotyczących kierunku ewentualnych poprawek/ udoskonalania ocenianego prototypu.
Moduł 5.
Udoskonalanie oraz zatwierdzanie prototypu produktu końcowego:
- wykonanie nowego prototypu produktu kosmetycznego z uwzględnieniem poprawek po testach;
- ponowne testy i zatwierdzenie prototypu (archiwizacja wzorca, protokół akceptacji, ewidencja kolejnych wersji testowanych prototypów);
- analiza kosztów produkcji prototypów w zależności od nakładu – oszacowanie kosztów całej inwestycji.
Moduł 6.
Badania wdrożeniowe, dossier i rejestracja produktu kosmetycznego:
- badania obowiązkowe do wdrożenia produktu na rynek zgodnie z prawem UE oraz badania opcjonalne;
- zgromadzenie dossier produktu kosmetycznego – PIF (ang. product information file);
- zgłaszanie produktu kosmetycznego do portalu CPNP.
Moduł 7.
Dyskusja, pytania.
Moduł 1.
Podstawowe pojęcia oraz ustawodawstwo branżowe:
- podstawowe definicje: produkt kosmetyczny, dystrybutor, osoba odpowiedzialna;
- obowiązki osób odpowiedzialnych oraz dystrybutorów zgodnie z rozporządzeniem 1223/2009;
- Istota Ustawy o produktach kosmetycznych z 4.10.2018r. (ob. od 1 stycznia 2019r.) w zakresie systemu informowania o działaniach niepożądanych, wykazu zakładów wytwarzających produkty kosmetyczne, organów nadzoru nad produktami kosmetycznymi oraz kar za nieprzestrzeganie przepisów ustawy i rozporządzenia 1223/2009;
- ISO GMP 22716.
Moduł 2.
Ustalenie założeń strategicznych dla nowej marki kosmetycznej:
- założenia strategiczne przed wdrożeniem nowej marki kosmetycznej: segment sprzedaży, charakterystyka brandu;
- szczegółowa charakterystyka grupy docelowej (odbiorców produktu kosmetycznego): wiek, płeć, typ skóry, rodzaj cery, typ łodygi włosa;
- określenie półki cenowej i kanałów dystrybucji;
- dobór opakowania końcowego;
- ustalenie cech fizykochemicznych i sensorycznych produktu końcowego.
Moduł 3.
Projektowanie składu i przygotowanie prototypu produktu końcowego:
- opracowanie receptury w oparciu o założenia strategiczne;
- obowiązujące obostrzenia prawne dotyczące stosowania składników w recepturach kosmetycznych;
- projektowanie prototypu produktu kosmetycznego (wsad + opakowanie jednostkowe).
Moduł 4.
Testy prototypu produktu kosmetycznego oraz analiza danych:
- ocena prototypu z oszacowaniem potencjału sprzedażowego;
- benchmarking – porównanie prototypu z produktami konkurencyjnymi w tym samym segmencie;
- zebranie informacji dotyczących kierunku ewentualnych poprawek/ udoskonalania ocenianego prototypu.
Moduł 5.
Udoskonalanie oraz zatwierdzanie prototypu produktu końcowego:
- wykonanie nowego prototypu produktu kosmetycznego z uwzględnieniem poprawek po testach;
- ponowne testy i zatwierdzenie prototypu (archiwizacja wzorca, protokół akceptacji, ewidencja kolejnych wersji testowanych prototypów);
- analiza kosztów produkcji prototypów w zależności od nakładu – oszacowanie kosztów całej inwestycji.
Moduł 6.
Badania wdrożeniowe, dossier i rejestracja produktu kosmetycznego:
- badania obowiązkowe do wdrożenia produktu na rynek zgodnie z prawem UE oraz badania opcjonalne;
- zgromadzenie dossier produktu kosmetycznego – PIF (ang. product information file);
- zgłaszanie produktu kosmetycznego do portalu CPNP.
Moduł 7.
Dyskusja, pytania.
Moduł 1.
Podstawowe pojęcia oraz ustawodawstwo branżowe:
- podstawowe definicje: produkt kosmetyczny, dystrybutor, osoba odpowiedzialna;
- obowiązki osób odpowiedzialnych oraz dystrybutorów zgodnie z rozporządzeniem 1223/2009;
- Istota Ustawy o produktach kosmetycznych z 4.10.2018r. (ob. od 1 stycznia 2019r.) w zakresie systemu informowania o działaniach niepożądanych, wykazu zakładów wytwarzających produkty kosmetyczne, organów nadzoru nad produktami kosmetycznymi oraz kar za nieprzestrzeganie przepisów ustawy i rozporządzenia 1223/2009;
- ISO GMP 22716.
Moduł 2.
Ustalenie założeń strategicznych dla nowej marki kosmetycznej:
- założenia strategiczne przed wdrożeniem nowej marki kosmetycznej: segment sprzedaży, charakterystyka brandu;
- szczegółowa charakterystyka grupy docelowej (odbiorców produktu kosmetycznego): wiek, płeć, typ skóry, rodzaj cery, typ łodygi włosa;
- określenie półki cenowej i kanałów dystrybucji;
- dobór opakowania końcowego;
- ustalenie cech fizykochemicznych i sensorycznych produktu końcowego.
Moduł 3.
Projektowanie składu i przygotowanie prototypu produktu końcowego:
- opracowanie receptury w oparciu o założenia strategiczne;
- obowiązujące obostrzenia prawne dotyczące stosowania składników w recepturach kosmetycznych;
- projektowanie prototypu produktu kosmetycznego (wsad + opakowanie jednostkowe).
Moduł 4.
Testy prototypu produktu kosmetycznego oraz analiza danych:
- ocena prototypu z oszacowaniem potencjału sprzedażowego;
- benchmarking – porównanie prototypu z produktami konkurencyjnymi w tym samym segmencie;
- zebranie informacji dotyczących kierunku ewentualnych poprawek/ udoskonalania ocenianego prototypu.
Moduł 5.
Udoskonalanie oraz zatwierdzanie prototypu produktu końcowego:
- wykonanie nowego prototypu produktu kosmetycznego z uwzględnieniem poprawek po testach;
- ponowne testy i zatwierdzenie prototypu (archiwizacja wzorca, protokół akceptacji, ewidencja kolejnych wersji testowanych prototypów);
- analiza kosztów produkcji prototypów w zależności od nakładu – oszacowanie kosztów całej inwestycji.
Moduł 6.
Badania wdrożeniowe, dossier i rejestracja produktu kosmetycznego:
- badania obowiązkowe do wdrożenia produktu na rynek zgodnie z prawem UE oraz badania opcjonalne;
- zgromadzenie dossier produktu kosmetycznego – PIF (ang. product information file);
- zgłaszanie produktu kosmetycznego do portalu CPNP.
Moduł 7.
Dyskusja, pytania.