Kosmetyki naturalne i ekologiczne

Wytyczne dotyczące ekologiczności, organiczności i naturalności kosmetyków (Norma ISO 16128)

Szkolenia farmaceutyczne i kosmetyczne onlineotwartezamkniete

Szkolenie zostanie przeprowadzone zarówno w formie stacjonarnej jak i w online. Uczestnik ma możliwość wyboru formy szkolenia. Szkolenie stacjonarne odbędzie się w Centrum Konferencyjnym Golden Floor w Warszawie z zachowaniem obowiązującego reżimu sanitarnego.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Jeśli pojawiają się problemy techniczne w trakcie połączenia nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
11.05.2026
10.00 -15.00
Szkolenie online
900 zł netto/os.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Podczas szkolenia online uczestnik ma możliwość zadawania pytań trenerowi przy pomocy czatu.

Szkolenie online odbywa się poprzez platformę ClickMeeting.

Dla optymalnej pracy na platformie najlepiej korzystać z aktualnej przeglądarki Chrome.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE:

  • KOMPUTER z głośnikami
  • STAŁE ŁĄCZE INTERNETOWE
  • aktualna przeglądarka Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, lub Opera
  • System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS (zalecana
  • najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.

Warsztaty przeznaczone są dla pracowników sektora kosmetycznego, w szczególności dla:

Szefowie, właściciele i kierownicy firm produkcyjnych, pracownicy działów jakości firm kosmetycznych, marketingu oraz działu badań i rozwoju – osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

 

Podczas szkolenia online uczestnik ma możliwość zadawania pytań trenerowi przy pomocy czatu.

Szkolenie online odbywa się poprzez platformę ClickMeeting.

Dla optymalnej pracy na platformie najlepiej korzystać z aktualnej przeglądarki Chrome.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE:

  • KOMPUTER z głośnikami
  • STAŁE ŁĄCZE INTERNETOWE
  • aktualna przeglądarka Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, lub Opera
  • System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana
  • najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.

Warsztaty przeznaczone są dla pracowników sektora kosmetycznego, w szczególności dla:

Szefowie, właściciele i kierownicy firm produkcyjnych, pracownicy działów jakości firm kosmetycznych,
marketingu oraz działu badań i rozwoju – osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

Warsztaty przeznaczone są dla pracowników sektora kosmetycznego, w szczególności dla:

Szefowie, właściciele i kierownicy firm produkcyjnych, pracownicy działów jakości firm kosmetycznych,
marketingu oraz działu badań i rozwoju – osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Moduł 1.
Wymagania związane z V-label (produkty wegański i wegetariański) w odniesieniu do kosmetyków

  • wymagania dotyczące produktu, składu i obszaru produkcyjnego,
  • wymagania dotyczące certyfikacji iprzyznawania znaku

Moduł 2.
Wymagania dotyczące EcoCert

  • wymagania dotyczące produktu, składu i obszaru
    produkcyjnego,
  • wymagania dotyczące certyfikacji i przyznawania znaku

Moduł 3.
Naturalność i organiczność w oparciu o normę ISO 16128

Moduł 4.
Ćwiczenia

  • wyliczenie wskaźnika naturalności / udziału składników pochodzenia naturalnego
    w kosmetyku (zgodnie z ISO 16128)

Moduł 5.
Podsumowanie, wyjaśnienie wątpliwości, dyskusja z uczestnikami.

Moduł 1.
Wymagania związane z V- label (produkty wegański i wegetariański) w odniesieniu do kosmetyków

  • wymagania dotyczące produktu, składu i obszaru produkcyjnego,
  • wymagania dotyczące certyfikacji iprzyznawania znaku

Moduł 2.
Wymagania dotyczące EcoCert

  • wymagania dotyczące produktu, składu i obszaru
    produkcyjnego,
  • wymagania dotyczące certyfikacji i przyznawania znaku

Moduł 3.
Naturalność i organiczność w oparciu o normę ISO 16128

Moduł 4.
Ćwiczenia

  • wyliczenie wskaźnika naturalności / udziału składników pochodzenia naturalnego
    w kosmetyku (zgodnie z ISO 16128)

Moduł 5.
Podsumowanie, wyjaśnienie wątpliwości, dyskusja z uczestnikami.

Moduł 1.
Wymagania związane z V- label (produkty wegański i wegetariański) w odniesieniu do kosmetyków

  • wymagania dotyczące produktu, składu i obszaru produkcyjnego,
  • wymagania dotyczące certyfikacji iprzyznawania znaku

Moduł 2.
Wymagania dotyczące EcoCert

  • wymagania dotyczące produktu, składu i obszaru
    produkcyjnego,
  • wymagania dotyczące certyfikacji i przyznawania znaku

Moduł 3.
Naturalność i organiczność w oparciu o normę ISO 16128

Moduł 4.
Ćwiczenia

  • wyliczenie wskaźnika naturalności / udziału składników pochodzenia naturalnego
    w kosmetyku (zgodnie z ISO 16128)

Moduł 5.
Podsumowanie, wyjaśnienie wątpliwości, dyskusja z uczestnikami.

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • V-Label kosmetyki
  • EcoCert kosmetyki
  • Standardy kosmetyków naturalnych
  • Kosmetyki wegańskie wymagania
  • Kosmetyki wegetariańskie certyfikacja

OPINIE O SZKOLENIACH

Monika Romanowska


Business Development Manager
tel.: 696 047 561
fax: 22 266 08 51
m.romanowska@projektgamma.pl
Monika Romanowska

Monika Romanowska


Business Development Manager
tel.: 696 047 561
fax: 22 266 08 51
m.romanowska@projektgamma.pl
Monika Romanowska

Monika Romanowska


Business Development Manager
tel.: 696 047 561
fax: 22 266 08 51
m.romanowska@projektgamma.pl
Monika Romanowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia farmaceutyczne i kosmetyczne

Wymagania GMP dla wytwórców substancji czynnych. Produkcja i kontrola procesu. Atypowe substancje czynne. Zarządzanie jakością – wymagania ogólne.
2026-01-30
30 stycznia 2026
Szkolenie online Szkolenie online
Procesy chromatografowania. Techniki przygotowania próbek. Optymalizacja warunków chromatograficznych. Analiza jakościowa i ilościowa w GC.
2026-02-13
13 lutego 2026
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Cechy i rola audytorów w organizacji. Działania audytowe. Planowanie auditu. Zakończenie auditu.
2026-03-03
03 marca 2026
Szkolenie online Szkolenie online

FAQ

Czym są kosmetyki naturalne?

Kosmetyki naturalne to produkty, które bazują na składnikach pochodzenia roślinnego, mineralnego lub zwierzęcego, przy czym te ostatnie pozyskiwane są bez szkody dla zwierząt. Zawartość składników syntetycznych jest w nich ściśle ograniczona. Ważną rolę odgrywa przejrzystość składu oraz ograniczenie substancji potencjalnie szkodliwych.

Jak rozpoznać kosmetyk ekologiczny?

Kosmetyk ekologiczny powinien spełniać kryteria dotyczące składu i procesu produkcji. Kluczowe jest pochodzenie surowców – powinny być uprawiane zgodnie z zasadami rolnictwa ekologicznego i przetwarzane w sposób minimalizujący wpływ na środowisko. Certyfikaty, takie jak Soil Association czy NATRUE, są potwierdzeniem przestrzegania rygorystycznych norm.

Warto zwrócić uwagę na opakowanie – coraz częściej producenci stosują materiały biodegradowalne lub nadające się do recyklingu, co jest dodatkowym atutem produktu. Konsumenci poszukujący kosmetyków ekologicznych kierują się nie tylko składem, ale i filozofią marki dotyczącą ochrony środowiska.

Dodatkowo, skład INCI podany na opakowaniu powinien być zrozumiały i transparentny. Unika się w nim sztucznych barwników, konserwantów i silikonów, co ułatwia identyfikację prawdziwie ekologicznych produktów.

Voucher rozwojowy 2025