Prawo Geodezyjne i Kartograficzne

Prawo Geodezyjne i Kartograficzne

Prawo Geodezyjne i Kartograficzne

Nowelizacja

Szkolenia - nieruchomości, budownictwo

13 lutego 2020 r. Sejm uchwalił Nowelizację ustawy Prawo Geodezyjne i Kartograficzne oraz niektórych innych ustaw.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF

16.07.2021
Szkolenie online
690 zł netto/os.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

W dniu 30 kwietnia 2020r. Została opublikowania w Dzienniku Ustaw RP Ustawa o zmianie ustawy Prawo Geodezyjne i Kartograficzne oraz niektórych innych ustaw.

W ustawie znalazły się między innymi takie rozwiązania, jak:

  • uproszczone (ryczałtowe) opłaty za materiały do prac geodezyjnych,
  • możliwość rozpoczęcia prac geodezyjnych w każdej chwili – a wymaganego zgłoszenia pracy będzie można dokonać w ciągu 5 dni,
  • zgłoszenia tyczeń obiektów budowlanych przestaną być wymagane,
  • dostępność osnowy geodezyjnej online i bez opłat,
  • mniej formalności na linii geodeta – starostwo powiatowe, co pozwoli geodetom szybciej uzyskać potrzebne materiały.

W efekcie czas potrzebny na załatwienie formalności związanych z pracami geodezyjnymi będzie krótszy, a to oznacza, żeskróci się czas potrzebny na przygotowanie inwestycji

Prowadzący szkolenie:

  • mgr inż. geodezji i kartografii, geodeta uprawniony, obecnie pełni funkcję geodety powiatowego w Starostwie Powiatowym.
  • Posiada wieloletnią praktykę w dziedzinie geodezji i kartografii. Również w ramach własnej działalności gospodarczej. Czynny zawodowo od początku lat dziewięćdziesiątych ub. wieku. Od 2004r. związany zawodowo z administracją publiczną. W latach 2004 –2010 kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w jednym z urzędów miejskich, wcześniej praktyka zdobyta w dużej firmie projektowej.
  • Doświadczony trener, przygotowuje i prowadzi szkolenia dla jednostek samorządu terytorialnego w tematyce gospodarowania nieruchomościami, geodezji i kartografii oraz tematów pokrewnych.
  • Ma na swoim koncie szereg przeprowadzonych podziałów i rozgraniczeń nieruchomości, opracowań do celów prawnych oraz innych prac geodezyjnych.
  • Audytor systemów jakości ISO 9001 i 14001. Posiada potwierdzone umiejętności w zakresie negocjacji metodami NLP (Neurolingwistyczne Programowanie).

Do udziału w warsztatach zapraszamy:
Pracowników ośrodków dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej realizujących zadania starostów w zakresie administracji geodezyjnej, pracowników wojewódzkich ośrodków dokumentacji geodezyjnej realizujący zadania marszałków w zakresie administracji geodezyjnej, pracownicy jednostek samorządu terytorialnego oraz innych jednostek administracji, pośrednicy w obrocie nieruchomościami, właścicieli nieruchomości, pracowników wydziałów inwestycyjnych jednostek administracji, rzeczoznawców majątkowych, biegłych sądowych, zarządców i pośredników w obrocie nieruchomościami oraz wykonawców prac geodezyjnych i kartograficznych.

W dniu 30 kwietnia 2020r. Została opublikowania w Dzienniku Ustaw RP Ustawa o zmianie ustawy Prawo Geodezyjne i Kartograficzne oraz niektórych innych ustaw.

W ustawie znalazły się między innymi takie rozwiązania, jak:

  • uproszczone (ryczałtowe) opłaty za materiały do prac geodezyjnych,
  • możliwość rozpoczęcia prac geodezyjnych w każdej chwili – a wymaganego zgłoszenia pracy będzie można dokonać w ciągu 5 dni,
  • zgłoszenia tyczeń obiektów budowlanych przestaną być wymagane,
  • dostępność osnowy geodezyjnej online i bez opłat,
  • mniej formalności na linii geodeta – starostwo powiatowe, co pozwoli geodetom szybciej uzyskać potrzebne materiały.

W efekcie czas potrzebny na załatwienie formalności związanych z pracami geodezyjnymi będzie krótszy, a to oznacza, żeskróci się czas potrzebny na przygotowanie inwestycji

Prowadzący szkolenie:

  • mgr inż. geodezji i kartografii, geodeta uprawniony, obecnie pełni funkcję geodety powiatowego w Starostwie Powiatowym.
  • Posiada wieloletnią praktykę w dziedzinie geodezji i kartografii. Również w ramach własnej działalności gospodarczej. Czynny zawodowo od początku lat dziewięćdziesiątych ub. wieku. Od 2004r. związany zawodowo z administracją publiczną. W latach 2004 –2010 kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w jednym z urzędów miejskich, wcześniej praktyka zdobyta w dużej firmie projektowej.
  • Doświadczony trener, przygotowuje i prowadzi szkolenia dla jednostek samorządu terytorialnego w tematyce gospodarowania nieruchomościami, geodezji i kartografii oraz tematów pokrewnych.
  • Ma na swoim koncie szereg przeprowadzonych podziałów i rozgraniczeń nieruchomości, opracowań do celów prawnych oraz innych prac geodezyjnych.
  • Audytor systemów jakości ISO 9001 i 14001. Posiada potwierdzone umiejętności w zakresie negocjacji metodami NLP (Neurolingwistyczne Programowanie).

Do udziału w warsztatach zapraszamy:
Pracowników ośrodków dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej realizujących zadania starostów w zakresie administracji geodezyjnej, pracowników wojewódzkich ośrodków dokumentacji geodezyjnej realizujący zadania marszałków w zakresie administracji geodezyjnej, pracownicy jednostek samorządu terytorialnego oraz innych jednostek administracji, pośrednicy w obrocie nieruchomościami, właścicieli nieruchomości, pracowników wydziałów inwestycyjnych jednostek administracji, rzeczoznawców majątkowych, biegłych sądowych, zarządców i pośredników w obrocie nieruchomościami oraz wykonawców prac geodezyjnych i kartograficznych.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE:

  • KOMPUTER
  • STAŁE ŁĄCZE INTERNETOWE
  • Aktualna przeglądarka Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, lub Opera
    System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza
    wersja), Linux, Chrome OS.

  • MAKSYMALNA GRUPA UCZESTNIKÓW: 25 OSÓB
    (decyduje kolejność zgłoszeń)

Webinar/szkolenie online to nowoczesny format szkoleniowy wykorzystujący transmisję audio-wideo w czasie rzeczywistym. Technologia typu „Streaming” umożliwia przesyłanie takich danych jak fonia, wizja i tekst „na żywo” dzięki czemu uczestnik otrzymuje pełnowartościowe szkolenie nie wstając zza swojego biurka.

W dniu 30 kwietnia 2020r. Została opublikowania w Dzienniku Ustaw RP Ustawa o zmianie ustawy Prawo Geodezyjne i Kartograficzne oraz niektórych innych ustaw.

W ustawie znalazły się między innymi takie rozwiązania, jak:

  • uproszczone (ryczałtowe) opłaty za materiały do prac geodezyjnych,
  • możliwość rozpoczęcia prac geodezyjnych w każdej chwili – a wymaganego zgłoszenia pracy będzie można dokonać w ciągu 5 dni,
  • zgłoszenia tyczeń obiektów budowlanych przestaną być wymagane,
  • dostępność osnowy geodezyjnej online i bez opłat,
  • mniej formalności na linii geodeta – starostwo powiatowe, co pozwoli geodetom szybciej uzyskać potrzebne materiały.

W efekcie czas potrzebny na załatwienie formalności związanych z pracami geodezyjnymi będzie krótszy, a to oznacza, żeskróci się czas potrzebny na przygotowanie inwestycji

Prowadzący szkolenie:

  • mgr inż. geodezji i kartografii, geodeta uprawniony, obecnie pełni funkcję geodety powiatowego w Starostwie Powiatowym.
  • Posiada wieloletnią praktykę w dziedzinie geodezji i kartografii. Również w ramach własnej działalności gospodarczej. Czynny zawodowo od początku lat dziewięćdziesiątych ub. wieku. Od 2004r. związany zawodowo z administracją publiczną. W latach 2004 –2010 kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w jednym z urzędów miejskich, wcześniej praktyka zdobyta w dużej firmie projektowej.
  • Doświadczony trener, przygotowuje i prowadzi szkolenia dla jednostek samorządu terytorialnego w tematyce gospodarowania nieruchomościami, geodezji i kartografii oraz tematów pokrewnych.
  • Ma na swoim koncie szereg przeprowadzonych podziałów i rozgraniczeń nieruchomości, opracowań do celów prawnych oraz innych prac geodezyjnych.
  • Audytor systemów jakości ISO 9001 i 14001. Posiada potwierdzone umiejętności w zakresie negocjacji metodami NLP (Neurolingwistyczne Programowanie).

Do udziału w warsztatach zapraszamy:
Pracowników ośrodków dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej realizujących zadania starostów w zakresie administracji geodezyjnej, pracowników wojewódzkich ośrodków dokumentacji geodezyjnej realizujący zadania marszałków w zakresie administracji geodezyjnej, pracownicy jednostek samorządu terytorialnego oraz innych jednostek administracji, pośrednicy w obrocie nieruchomościami, właścicieli nieruchomości, pracowników wydziałów inwestycyjnych jednostek administracji, rzeczoznawców majątkowych, biegłych sądowych, zarządców i pośredników w obrocie nieruchomościami oraz wykonawców prac geodezyjnych i kartograficznych.


PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1.Zmiany w zakresie regulacji ustawowych ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne.

  • Nowe brzmienie pojęć zawartych w art.2 Ustawy;
  • Nowe pojęcia wprowadzone do art.2 Ustawy, jak np. mapa do celów projektowych;

2. Korekty w zakresie obowiązków i działań służby geodezyjnej i kartograficznej.

3. Kto jest wykonawcą prac geodezyjnych lub kartograficznych – zmiany w art.11 Ustawy.

4. Od zgłoszenia pracy do jej efektu – zmiany w procedurze i terminach.

  • Zmiany w zakresie adresatów zgłoszeń prac i ich celów;
  • Likwidacja obowiązku zgłaszania wytyczeń obiektów budowlanych;
  • Zgłaszanie prac generujących zmiany w bazach danych;
  • Zgłoszenie po rozpoczęciu prac – termin.
  • Zmiany w zakresie zawartości zgłoszenia pracy – m.in. nowe regulacje dotyczące
  • przewidywanego terminu przekazania materiałów właściwemu organowi (pojęcie terminu przekazania a pojęcie terminu zakończenia pracy).
  • Dopuszczalne Ustawą zmiany w zakresie zgłoszonej pracy.
  • Tzw. wydłużenie przewidywanego terminu przekazania materiałów do zasobu.
  • termin udostępnienia zbiorów danych i materiałów zasobu.
  • „Ukryta” licencja w zmienionym art.12 Ustawy – zakaz wykorzystania ponownego do innej pracy, raz uzyskanych materiałów.
  • Nowe pojęcie „zaniechania prac” w Ustawie – skutki i stosowanie.
  • Nowe terminy weryfikacji przekazywanych materiałów – uzależnienie ich od parametru powierzchniowego, liczenie terminu i wyjaśnienie pojęcia „z przyczyn niezależnych od organu”.
  • Sposób informowania wykonawcy o wynikach weryfikacji.
  • Podstawa przyjęcia materiałów i zbiorów danych do zasobu, treść protokołu weryfikacji, zakres przepisów prawnych, na których może oprzeć się organ weryfikujący.
  • Tzw. oświadczenie o uzyskaniu pozytywnego wyniku weryfikacji – warunki stosowania i odpowiedzialność wykonawcy, skutki jakie wywołuje oświadczenie, fakultatywność jego złożenia.
  • 3 – miesięczny termin na poprawienie materiałów w wyniku negatywnego wyniku weryfikacji.
  • Decyzja o odmowie przyjęcia wyników prac do zasobu.

5. Ewidencja gruntów i budynków – omówienie zmian ustawowych.

  • Ograniczenie zakresu informacji ujawnianych w bazie egib.
  • Zmiana dot. Lasów Państwowych;
  • Rozszerzenie możliwości nakładania drogą administracyjną obowiązków na właścicieli nieruchomości w zakresie aktualizacji danych egib;
  • Zmiana w zakresie możliwości aktualizacji bazy egib za pomocą tzw. czynności materialno-technicznej bez prowadzenia postępowania administracyjnego – skutki, możliwy zakres zmian, brak wniosku zainteresowanego zmianą.
  • Inne zmiany dotyczące ewidencji gruntów i budynków;

6. Uzgodnienia ZUDP:

  • Zmiany w zakresie terminów narad;
  • Obowiązki wnioskujących o uzgodnienie oraz innych gestorów sieci;

7. Zmiany w zakresie ustalania należnych opłat i inne.

  • Wprowadzenie opłaty ryczałtowej i jej zależność od obszaru opracowania.
  • Sankcje – zmiany w art.48 i 48a Ustawy.
  • Omówienie zmian w załączniku do Ustawy, stawki.

8. Zagadnienia szczegółowe – omówienie teraźniejszości i wpływu zmian opisanych wyżej na ustalone procedury i zasady dotychczasowe

  • Żródła prawne dla weryfikacji w zakresie kompletności przekazywanych materiałów i zbiorów danych. Wybór i zakres przepisów prawnych.
  • Katalog przepisów prawnych, które mogą mieć zastosowanie w procesie weryfikacji materiałów i zbiorów przekazywanych organowi prowadzącemu państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny.
  • Czy, a jeśli tak, to w jakim zakresie należy weryfikować dokumenty przeznaczone dla zamawiającego?
  • Okoliczności prawne wydania decyzji o odmowie przyjęcia materiałów i zbiorów danych do pzgik. Co zrobić obecnie a co będziemy robić po zmianach, gdy wykonawca prac nie odniósł się w terminie 14 dni do nieprawidłowości wykazanych w protokole weryfikacji. Jaką procedurę zastosować, czy pozostawić sprawę bez rozpatrzenia.
  • Charakter czynności weryfikacji i możliwości prawne ze strony wykonawcy prac egzekwowania terminowości wykonania weryfikacji przez organ administracji geodezyjnej.
  • Charakter przepisu art.21 Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, w szczególności w kontekście wykorzystania danych egib przez organ podatkowy w zakresie podatku od nieruchomości, na ile dane te są wiążące dla gminy gdy są błędne.
  • Nr księgi wieczystej, jaka to jest dana w końcu podmiotowa czy przedmiotowa, czy wnioskodawca musi wykazywać interes prawny gdy chce uzyskać ten numer, jaką zająć postawę w tej kwestii z punktu widzenia starosty?
  • Jak postąpić w sytuacji niezgłoszenia i nieprzekazania dokumentów wynikowych pracy przez biegłego realizującego pracę na zlecenie sądu, a do organu wpływa postanowienie sądu wywierające skutki w postaci zmian położenia punktów granicznych lub wprowadzenie nowych punktów granicznych Omówienie podobnych spraw w odniesieniu do błędów w samych postanowieniach i decyzjach administracyjnych. Charakter rejestrowy a nie konstytutywny ewidencji gruntów i budynków.
  • Zasady aktualizacji bazy ewidencji gruntów i budynków na podstawie wniosku właściciela lub władającego i wskazanej w tym wniosku dokumentacji przyjętej do pzgik (lub bez wniosku po nowelizacji ustawy).
  • Czy czynnością materialno-techniczną można dokonać aktualizacji bazy egib polegającej na połączeniu działek ewidencyjnych, których podział został zatwierdzony decyzją administracyjną lub prawomocnym postanowieniem sądu?
  • Decyzja zobowiązująca na podstawie art.22 ust.3 Ustawy Pgik.
  • Związanie organu prowadzącego egib przepisami innych ustaw, w przypadku lasów, dróg i wód. Omówienie podstaw zmian dokonywanych w ewidencji i procedur z tym związanych.
  • Aktualizacja egib na podstawie przepisu prawa oraz wpisów w innych rejestrach publicznych bez tzw. dowodu zmiany otrzymanego z zewnątrz. Aktualizacja bazy egib na podstawie materiałów zasobu.
  • Umocowanie prawne organu II instancji w sprawach opisanych w Ustawie Pgik.
  • Czy w przypadku gdy organ nie uzna argumentów wykonawcy w jego ustosunkowaniu się do negatywnego protokołu weryfikacji, prowadzi się pełne postępowanie administracyjne czy też wydaje się od razu decyzję administracyjną bez przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego?. Opis rozstrzygnięcia w decyzjach.
  • Odmowa udostępnienia materiałów zasobu, spór o wysokość opłaty. Tryb postępowania i treść rozstrzygnięcia.
  • Narady koordynacyjne w praktyce. Narady w formie tradycyjnej i elektronicznej oraz czy mogą być w formie mieszanej. Tryb, terminy, skutki jakie wywołuje protokół z narady. Na co zwracać uwagę szczególnie w uzgodnieniach od strony organu administracji geodezyjnej.
  • GESUT – baza danych, jej tworzenie, aktualizacja, wyłączenia. Problem przewodów budowanych przez prywatnych inwestorów na prywatnych gruntach. Szczegółowe omówienie kompetencji organów w tym zakresie, procedur i praktyk w odniesieniu do przepisów prawnych.
  • Tereny zamknięte, pomiary geodezyjne na terenach zamkniętych oraz terenach przylegających do terenów zamkniętych. Wspólne granice ewidencyjne terenów zamkniętych i przyległych, ustalanie położenia punktów granicznych wspólnych dla obu terenów.
  • Nieodpłatne udostępnianie danych pzgik dla podmiotów realizujących zadania publiczne. Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne i ustawa o infrastrukturze informacji przestrzennej. Komu przysługuje, w jakich warunkach i na jakiej zasadzie można zwolnić z opłat za udostępnienie zasobu. Co to jest rejestr publiczny i co jest zadaniem publicznym.
  • Opracowania geodezyjne w budownictwie, opracowania geodezyjno-prawne, wytyczenia i inwentaryzacje powykonawcze. Rola organu administracji geodezyjnej i innych organów w obiegu dokumentacji.
  • Klasyfikacja gleboznawcza, procedury.
  • Operat elektroniczny.

1.Zmiany w zakresie regulacji ustawowych ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne.

  • Nowe brzmienie pojęć zawartych w art.2 Ustawy;
  • Nowe pojęcia wprowadzone do art.2 Ustawy, jak np. mapa do celów projektowych;

2. Korekty w zakresie obowiązków i działań służby geodezyjnej i kartograficznej.

3. Kto jest wykonawcą prac geodezyjnych lub kartograficznych – zmiany w art.11 Ustawy.

4. Od zgłoszenia pracy do jej efektu – zmiany w procedurze i terminach.

  • Zmiany w zakresie adresatów zgłoszeń prac i ich celów;
  • Likwidacja obowiązku zgłaszania wytyczeń obiektów budowlanych;
  • Zgłaszanie prac generujących zmiany w bazach danych;
  • Zgłoszenie po rozpoczęciu prac – termin.
  • Zmiany w zakresie zawartości zgłoszenia pracy – m.in. nowe regulacje dotyczące
  • przewidywanego terminu przekazania materiałów właściwemu organowi (pojęcie terminu przekazania a pojęcie terminu zakończenia pracy).
  • Dopuszczalne Ustawą zmiany w zakresie zgłoszonej pracy.
  • Tzw. wydłużenie przewidywanego terminu przekazania materiałów do zasobu.
  • termin udostępnienia zbiorów danych i materiałów zasobu.
  • „Ukryta” licencja w zmienionym art.12 Ustawy – zakaz wykorzystania ponownego do innej pracy, raz uzyskanych materiałów.
  • Nowe pojęcie „zaniechania prac” w Ustawie – skutki i stosowanie.
  • Nowe terminy weryfikacji przekazywanych materiałów – uzależnienie ich od parametru powierzchniowego, liczenie terminu i wyjaśnienie pojęcia „z przyczyn niezależnych od organu”.
  • Sposób informowania wykonawcy o wynikach weryfikacji.
  • Podstawa przyjęcia materiałów i zbiorów danych do zasobu, treść protokołu weryfikacji, zakres przepisów prawnych, na których może oprzeć się organ weryfikujący.
  • Tzw. oświadczenie o uzyskaniu pozytywnego wyniku weryfikacji – warunki stosowania i odpowiedzialność wykonawcy, skutki jakie wywołuje oświadczenie, fakultatywność jego złożenia.
  • 3 – miesięczny termin na poprawienie materiałów w wyniku negatywnego wyniku weryfikacji.
  • Decyzja o odmowie przyjęcia wyników prac do zasobu.

5. Ewidencja gruntów i budynków – omówienie zmian ustawowych.

  • Ograniczenie zakresu informacji ujawnianych w bazie egib.
  • Zmiana dot. Lasów Państwowych;
  • Rozszerzenie możliwości nakładania drogą administracyjną obowiązków na właścicieli nieruchomości w zakresie aktualizacji danych egib;
  • Zmiana w zakresie możliwości aktualizacji bazy egib za pomocą tzw. czynności materialno-technicznej bez prowadzenia postępowania administracyjnego – skutki, możliwy zakres zmian, brak wniosku zainteresowanego zmianą.
  • Inne zmiany dotyczące ewidencji gruntów i budynków;

6. Uzgodnienia ZUDP:

  • Zmiany w zakresie terminów narad;
  • Obowiązki wnioskujących o uzgodnienie oraz innych gestorów sieci;

7. Zmiany w zakresie ustalania należnych opłat i inne.

  • Wprowadzenie opłaty ryczałtowej i jej zależność od obszaru opracowania.
  • Sankcje – zmiany w art.48 i 48a Ustawy.
  • Omówienie zmian w załączniku do Ustawy, stawki.

8. Zagadnienia szczegółowe – omówienie teraźniejszości i wpływu zmian opisanych wyżej na ustalone procedury i zasady dotychczasowe

  • Żródła prawne dla weryfikacji w zakresie kompletności przekazywanych materiałów i zbiorów danych. Wybór i zakres przepisów prawnych.
  • Katalog przepisów prawnych, które mogą mieć zastosowanie w procesie weryfikacji materiałów i zbiorów przekazywanych organowi prowadzącemu państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny.
  • Czy, a jeśli tak, to w jakim zakresie należy weryfikować dokumenty przeznaczone dla zamawiającego?
  • Okoliczności prawne wydania decyzji o odmowie przyjęcia materiałów i zbiorów danych do pzgik. Co zrobić obecnie a co będziemy robić po zmianach, gdy wykonawca prac nie odniósł się w terminie 14 dni do nieprawidłowości wykazanych w protokole weryfikacji. Jaką procedurę zastosować, czy pozostawić sprawę bez rozpatrzenia.
  • Charakter czynności weryfikacji i możliwości prawne ze strony wykonawcy prac egzekwowania terminowości wykonania weryfikacji przez organ administracji geodezyjnej.
  • Charakter przepisu art.21 Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, w szczególności w kontekście wykorzystania danych egib przez organ podatkowy w zakresie podatku od nieruchomości, na ile dane te są wiążące dla gminy gdy są błędne.
  • Nr księgi wieczystej, jaka to jest dana w końcu podmiotowa czy przedmiotowa, czy wnioskodawca musi wykazywać interes prawny gdy chce uzyskać ten numer, jaką zająć postawę w tej kwestii z punktu widzenia starosty?
  • Jak postąpić w sytuacji niezgłoszenia i nieprzekazania dokumentów wynikowych pracy przez biegłego realizującego pracę na zlecenie sądu, a do organu wpływa postanowienie sądu wywierające skutki w postaci zmian położenia punktów granicznych lub wprowadzenie nowych punktów granicznych Omówienie podobnych spraw w odniesieniu do błędów w samych postanowieniach i decyzjach administracyjnych. Charakter rejestrowy a nie konstytutywny ewidencji gruntów i budynków.
  • Zasady aktualizacji bazy ewidencji gruntów i budynków na podstawie wniosku właściciela lub władającego i wskazanej w tym wniosku dokumentacji przyjętej do pzgik (lub bez wniosku po nowelizacji ustawy).
  • Czy czynnością materialno-techniczną można dokonać aktualizacji bazy egib polegającej na połączeniu działek ewidencyjnych, których podział został zatwierdzony decyzją administracyjną lub prawomocnym postanowieniem sądu?
  • Decyzja zobowiązująca na podstawie art.22 ust.3 Ustawy Pgik.
  • Związanie organu prowadzącego egib przepisami innych ustaw, w przypadku lasów, dróg i wód. Omówienie podstaw zmian dokonywanych w ewidencji i procedur z tym związanych.
  • Aktualizacja egib na podstawie przepisu prawa oraz wpisów w innych rejestrach publicznych bez tzw. dowodu zmiany otrzymanego z zewnątrz. Aktualizacja bazy egib na podstawie materiałów zasobu.
  • Umocowanie prawne organu II instancji w sprawach opisanych w Ustawie Pgik.
  • Czy w przypadku gdy organ nie uzna argumentów wykonawcy w jego ustosunkowaniu się do negatywnego protokołu weryfikacji, prowadzi się pełne postępowanie administracyjne czy też wydaje się od razu decyzję administracyjną bez przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego?. Opis rozstrzygnięcia w decyzjach.
  • Odmowa udostępnienia materiałów zasobu, spór o wysokość opłaty. Tryb postępowania i treść rozstrzygnięcia.
  • Narady koordynacyjne w praktyce. Narady w formie tradycyjnej i elektronicznej oraz czy mogą być w formie mieszanej. Tryb, terminy, skutki jakie wywołuje protokół z narady. Na co zwracać uwagę szczególnie w uzgodnieniach od strony organu administracji geodezyjnej.
  • GESUT – baza danych, jej tworzenie, aktualizacja, wyłączenia. Problem przewodów budowanych przez prywatnych inwestorów na prywatnych gruntach. Szczegółowe omówienie kompetencji organów w tym zakresie, procedur i praktyk w odniesieniu do przepisów prawnych.
  • Tereny zamknięte, pomiary geodezyjne na terenach zamkniętych oraz terenach przylegających do terenów zamkniętych. Wspólne granice ewidencyjne terenów zamkniętych i przyległych, ustalanie położenia punktów granicznych wspólnych dla obu terenów.
  • Nieodpłatne udostępnianie danych pzgik dla podmiotów realizujących zadania publiczne. Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne i ustawa o infrastrukturze informacji przestrzennej. Komu przysługuje, w jakich warunkach i na jakiej zasadzie można zwolnić z opłat za udostępnienie zasobu. Co to jest rejestr publiczny i co jest zadaniem publicznym.
  • Opracowania geodezyjne w budownictwie, opracowania geodezyjno-prawne, wytyczenia i inwentaryzacje powykonawcze. Rola organu administracji geodezyjnej i innych organów w obiegu dokumentacji.
  • Klasyfikacja gleboznawcza, procedury.
  • Operat elektroniczny.

1.Zmiany w zakresie regulacji ustawowych ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne.

  • Nowe brzmienie pojęć zawartych w art.2 Ustawy;
  • Nowe pojęcia wprowadzone do art.2 Ustawy, jak np. mapa do celów projektowych;

2. Korekty w zakresie obowiązków i działań służby geodezyjnej i kartograficznej.

3. Kto jest wykonawcą prac geodezyjnych lub kartograficznych – zmiany w art.11 Ustawy.

4. Od zgłoszenia pracy do jej efektu – zmiany w procedurze i terminach.

  • Zmiany w zakresie adresatów zgłoszeń prac i ich celów;
  • Likwidacja obowiązku zgłaszania wytyczeń obiektów budowlanych;
  • Zgłaszanie prac generujących zmiany w bazach danych;
  • Zgłoszenie po rozpoczęciu prac – termin.
  • Zmiany w zakresie zawartości zgłoszenia pracy – m.in. nowe regulacje dotyczące
  • przewidywanego terminu przekazania materiałów właściwemu organowi (pojęcie terminu przekazania a pojęcie terminu zakończenia pracy).
  • Dopuszczalne Ustawą zmiany w zakresie zgłoszonej pracy.
  • Tzw. wydłużenie przewidywanego terminu przekazania materiałów do zasobu.
  • termin udostępnienia zbiorów danych i materiałów zasobu.
  • „Ukryta” licencja w zmienionym art.12 Ustawy – zakaz wykorzystania ponownego do innej pracy, raz uzyskanych materiałów.
  • Nowe pojęcie „zaniechania prac” w Ustawie – skutki i stosowanie.
  • Nowe terminy weryfikacji przekazywanych materiałów – uzależnienie ich od parametru powierzchniowego, liczenie terminu i wyjaśnienie pojęcia „z przyczyn niezależnych od organu”.
  • Sposób informowania wykonawcy o wynikach weryfikacji.
  • Podstawa przyjęcia materiałów i zbiorów danych do zasobu, treść protokołu weryfikacji, zakres przepisów prawnych, na których może oprzeć się organ weryfikujący.
  • Tzw. oświadczenie o uzyskaniu pozytywnego wyniku weryfikacji – warunki stosowania i odpowiedzialność wykonawcy, skutki jakie wywołuje oświadczenie, fakultatywność jego złożenia.
  • 3 – miesięczny termin na poprawienie materiałów w wyniku negatywnego wyniku weryfikacji.
  • Decyzja o odmowie przyjęcia wyników prac do zasobu.

5. Ewidencja gruntów i budynków – omówienie zmian ustawowych.

  • Ograniczenie zakresu informacji ujawnianych w bazie egib.
  • Zmiana dot. Lasów Państwowych;
  • Rozszerzenie możliwości nakładania drogą administracyjną obowiązków na właścicieli nieruchomości w zakresie aktualizacji danych egib;
  • Zmiana w zakresie możliwości aktualizacji bazy egib za pomocą tzw. czynności materialno-technicznej bez prowadzenia postępowania administracyjnego – skutki, możliwy zakres zmian, brak wniosku zainteresowanego zmianą.
  • Inne zmiany dotyczące ewidencji gruntów i budynków;

6. Uzgodnienia ZUDP:

  • Zmiany w zakresie terminów narad;
  • Obowiązki wnioskujących o uzgodnienie oraz innych gestorów sieci;

7. Zmiany w zakresie ustalania należnych opłat i inne.

  • Wprowadzenie opłaty ryczałtowej i jej zależność od obszaru opracowania.
  • Sankcje – zmiany w art.48 i 48a Ustawy.
  • Omówienie zmian w załączniku do Ustawy, stawki.

8. Zagadnienia szczegółowe – omówienie teraźniejszości i wpływu zmian opisanych wyżej na ustalone procedury i zasady dotychczasowe

  • Żródła prawne dla weryfikacji w zakresie kompletności przekazywanych materiałów i zbiorów danych. Wybór i zakres przepisów prawnych.
  • Katalog przepisów prawnych, które mogą mieć zastosowanie w procesie weryfikacji materiałów i zbiorów przekazywanych organowi prowadzącemu państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny.
  • Czy, a jeśli tak, to w jakim zakresie należy weryfikować dokumenty przeznaczone dla zamawiającego?
  • Okoliczności prawne wydania decyzji o odmowie przyjęcia materiałów i zbiorów danych do pzgik. Co zrobić obecnie a co będziemy robić po zmianach, gdy wykonawca prac nie odniósł się w terminie 14 dni do nieprawidłowości wykazanych w protokole weryfikacji. Jaką procedurę zastosować, czy pozostawić sprawę bez rozpatrzenia.
  • Charakter czynności weryfikacji i możliwości prawne ze strony wykonawcy prac egzekwowania terminowości wykonania weryfikacji przez organ administracji geodezyjnej.
  • Charakter przepisu art.21 Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, w szczególności w kontekście wykorzystania danych egib przez organ podatkowy w zakresie podatku od nieruchomości, na ile dane te są wiążące dla gminy gdy są błędne.
  • Nr księgi wieczystej, jaka to jest dana w końcu podmiotowa czy przedmiotowa, czy wnioskodawca musi wykazywać interes prawny gdy chce uzyskać ten numer, jaką zająć postawę w tej kwestii z punktu widzenia starosty?
  • Jak postąpić w sytuacji niezgłoszenia i nieprzekazania dokumentów wynikowych pracy przez biegłego realizującego pracę na zlecenie sądu, a do organu wpływa postanowienie sądu wywierające skutki w postaci zmian położenia punktów granicznych lub wprowadzenie nowych punktów granicznych Omówienie podobnych spraw w odniesieniu do błędów w samych postanowieniach i decyzjach administracyjnych. Charakter rejestrowy a nie konstytutywny ewidencji gruntów i budynków.
  • Zasady aktualizacji bazy ewidencji gruntów i budynków na podstawie wniosku właściciela lub władającego i wskazanej w tym wniosku dokumentacji przyjętej do pzgik (lub bez wniosku po nowelizacji ustawy).
  • Czy czynnością materialno-techniczną można dokonać aktualizacji bazy egib polegającej na połączeniu działek ewidencyjnych, których podział został zatwierdzony decyzją administracyjną lub prawomocnym postanowieniem sądu?
  • Decyzja zobowiązująca na podstawie art.22 ust.3 Ustawy Pgik.
  • Związanie organu prowadzącego egib przepisami innych ustaw, w przypadku lasów, dróg i wód. Omówienie podstaw zmian dokonywanych w ewidencji i procedur z tym związanych.
  • Aktualizacja egib na podstawie przepisu prawa oraz wpisów w innych rejestrach publicznych bez tzw. dowodu zmiany otrzymanego z zewnątrz. Aktualizacja bazy egib na podstawie materiałów zasobu.
  • Umocowanie prawne organu II instancji w sprawach opisanych w Ustawie Pgik.
  • Czy w przypadku gdy organ nie uzna argumentów wykonawcy w jego ustosunkowaniu się do negatywnego protokołu weryfikacji, prowadzi się pełne postępowanie administracyjne czy też wydaje się od razu decyzję administracyjną bez przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego?. Opis rozstrzygnięcia w decyzjach.
  • Odmowa udostępnienia materiałów zasobu, spór o wysokość opłaty. Tryb postępowania i treść rozstrzygnięcia.
  • Narady koordynacyjne w praktyce. Narady w formie tradycyjnej i elektronicznej oraz czy mogą być w formie mieszanej. Tryb, terminy, skutki jakie wywołuje protokół z narady. Na co zwracać uwagę szczególnie w uzgodnieniach od strony organu administracji geodezyjnej.
  • GESUT – baza danych, jej tworzenie, aktualizacja, wyłączenia. Problem przewodów budowanych przez prywatnych inwestorów na prywatnych gruntach. Szczegółowe omówienie kompetencji organów w tym zakresie, procedur i praktyk w odniesieniu do przepisów prawnych.
  • Tereny zamknięte, pomiary geodezyjne na terenach zamkniętych oraz terenach przylegających do terenów zamkniętych. Wspólne granice ewidencyjne terenów zamkniętych i przyległych, ustalanie położenia punktów granicznych wspólnych dla obu terenów.
  • Nieodpłatne udostępnianie danych pzgik dla podmiotów realizujących zadania publiczne. Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne i ustawa o infrastrukturze informacji przestrzennej. Komu przysługuje, w jakich warunkach i na jakiej zasadzie można zwolnić z opłat za udostępnienie zasobu. Co to jest rejestr publiczny i co jest zadaniem publicznym.
  • Opracowania geodezyjne w budownictwie, opracowania geodezyjno-prawne, wytyczenia i inwentaryzacje powykonawcze. Rola organu administracji geodezyjnej i innych organów w obiegu dokumentacji.
  • Klasyfikacja gleboznawcza, procedury.
  • Operat elektroniczny.

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1
Przeszkoliliśmy ponad 10000 osób z obszaru nieruchomości i budownictwo.
2
Realizujemy z powodzeniem szkolenia online (otwarte i zamknięte) z wyżej wymienionych tematów od marca 2020 r.
3
Średnia ocena szkoleń wynosi 4,76 na skali pięciostopniowej.
4
Trenerzy prowadzący szkolenia to uznane autorytety oraz eksperci w swoich specjalizacjach.
Szkolenie związane z:
  • Prawo geodezyjne
  • Prawo kartograficzne
  • Nowelizacja

OPINIE O SZKOLENIACH

Monika Tarczyńska-Nowak

Specjalista ds. szkoleń
tel. kom.: +48 505 273 500
tel. +48 (22) 250 11 54
fax: (22) 266 08 51

m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak
Preferuję kotakt:

Monika Tarczyńska-Nowak

Specjalista ds. szkoleń
tel. kom.: +48 505 273 500
tel. +48 (22) 250 11 54
fax: (22) 266 08 51

m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:

Monika Tarczyńska-Nowak

Specjalista ds. szkoleń
tel. kom.: +48 505 273 500
tel. +48 (22) 250 11 54
fax: (22) 266 08 51

m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak
Preferuję kotakt:

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.